رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ فروردین ۱۳۹۴

احتیاط خارجی‌ها برای سفر به ایران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۲۴-«تحولات نظامی منطقه‌ی خاورمیانه سبب شده تا گردشگران اروپایی و آسیایی با احتیاط بیشتری به ایران سفر کنند.»

حسین احمدی – تورگردان – در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: در حال حاضر ایران‌ امن‌ترین کشور منطقه به شمار می‌آید‌، اما متاسفانه نام کشورهایی چون عراق و سوریه در کنار ایران قرار می‌گیرد و برای خارجی‌ها نوعی احتیاط ایجاد می‌کند‌.

وی افزود: تهاجم‌هایی که در عراق‌، سوریه و یمن صورت گرفته کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است، برای همین برخی گردشگران اروپایی و آسیایی کشورهای حوزه خاورمیانه را محتاطانه برای سفر کردن انتخاب می‌کنند‌. هرچند تقاضا برای سفر به ایران همچنان خوب است، اما شخصا تصور می‌کردم امسال به نسبت سال گذشته تعداد بیشتری از گردشگران خارجی به ایران بیایند؛ اما ظاهرا این انتظار را نباید داشت.

وی ادامه داد: استقبال گردشگران برای سفر به ایران تاکنون به شکلی بود که فکر می‌کردم در سال ۲۰۱۵ به نسبت ۲۰۱۴ تعداد گردشگران خارجی دو برابر شود؛ ولی فعلا این تعداد کمتر است. به استناد آمار گردشگرانی که تاکنون از طریق آژانس‌ ما برای سفر اقدام کرده‌اند، باید اعتراف کرد که تقریبا ۷۰ درصد گردشگران خارجی را خودمان رد می‌کنیم، چون یا اتاق مناسب و خالی در هتل‌های داخلی نداریم و یا وضعیت استاندارد و خدمات هتل‌ها به شکلی است که خود گردشگران و یا شرکت‌های خارجی آن‌ها را پس می‌زنند.

او تاکید کرد: همه مشکل ما تبلیغات سیاسی و یا خاورمیانه‌ی ناامن نیست، بلکه کمبود زیرساخت در ایران است. مسؤولان کشور قول داده‌اند هتل بسازند‌، اما فقط قول دادن کافی نیست؛ لازم است اقدام عاجلانه‌تری صورت بگیرد.

احمدی گفت: در نمایشگاه گردشگری آلمان یک گروه از سرمایه‌گذاران این کشور با مراجعه به غرفه ایران برای ساخت هتل‌های پیش‌ساخته در کشور ما ابراز تمایل و اعلام آمادگی کرد، اما آن‌ها به نوعی سردرگم بودند‌، چرا که منبعی برای دریافت اطلاعات درباره‌ی چارچوب های سرمایه‌گذاری‌، تسهیلات و مجوزهای لازم در ایران نداشتند و نمی‌دانستند از چه طریق باید این اطلاعات را دریافت و با کجا و دقیقا با چه شخصی ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می‌گفتند هر کشوری برای سرمایه‌گذاری چارچوب‌های مشخص و قابل دسترسی دارد، اما درباره‌ی ایران این چارچوب‌ها مشخص نیست و یا شاید هم در دسترس نیست.

این تورگردان در ادامه درباره‌ی ضرورت تغییر در نظام هتلداری کشور برای جذب گردشگران بیشتر اظهار کرد: چرا هتل‌ها در زمستان و یا تابستان باید خاک بخورند و مشتری نداشته باشند؟ چرا آنها برای این فصل‌ها نرخ تشویقی تعیین نمی‌کنند تا تورگردان‌ها متناسب با آن، برای این فصل‌های خالی و کم مسافر، گردشگر خارجی جذب کنند.

احمدی اضافه کرد: ما در زمستان گردشگران آسیایی را به ایران می‌آوریم‌؛ ولی هتل‌ها هیچ نرخ تشویقی و یا تخفیفی در نظر نمی‌گیرند و شرایط با روزهای دیگر سال تفاوتی ندارد. اگر قصد همه ما توسعه گردشگری است، پس باید تمام دست‌اندرکاران گردشگری همسو با یکدیگر عمل کنند و بهترین راه‌کارها را درنظر بگیرند تا فرصت‌ها را از دست ندهیم.

986 احتیاط خارجی‌ها برای سفر به ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *