جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل‌ها خاک می‌خورند

تاریخ بروزرسانی :
۳ آذر ۱۳۹۲

رییس هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی هتل‌داران ایران با اعتقاد به این‌که هیچ کمبودی در تعداد تخت‌های اقامتی برای پاسخ دادن به تقاضای گردشگران خارجی یا داخلی وجود ندارد‌، گفت: اکنون بیشتر هتل‌های کشور، در حال خاک خوردن هستند؛‌ اما برخی می‌گویند تعداد اقامتگاه‌های کشور جواب تقاضای گردشگران را نمی‌دهد!

این اظهارات جمشید حمزه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی مطرح شده است که در روزهای اخیر، بسیاری از آژانس‌داران گردشگری در ایران نسبت به کمبود زیرساخت‌های مناسب اقامتی در کشور ابراز نارضایتی و نگرانی کردند و این مسأله را با توجه به افزایش حجم تقاضای خارجی‌ها برای سفر به ایران، چالشی جدی دانستند؛ اما با این حال، رییس هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی هتل‌داران ایران، اظهار کرد: آژانس‌های گردشگری اگر کمبودی را در واحدهای اقامتی یا تعداد تخت‌ها احساس می‌کنند، می‌توانند از جامعه‌ی هتل‌داران بخواهند تا نیاز آن‌ها را تأمین کنند،‌ چون واقعا هیچ کمبودی در تعداد تخت و واحدهای اقامتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: یکی از ایرادهای واردشده به آژانس‌های گردشگری داخل کشور،‌ این است که آن‌ها مقصد جدیدی تعریف نمی‌کنند و سال‌ها است که فقط به اصفهان و شیراز محدود شده‌اند،‌ در حالی که در مقاصد دیگری‌، امکانات زیرساختی مناسبی وجود دارد که بدون استفاده و خالی مانده‌اند و خاک می‌خورند، مثلا بندرعباس که اتفاقا اکنون فصل سفر به آن منطقه است و می‌تواند مقصد جذابی هم برای خارجی‌ها باشد‌، در این شهرستان سه هتل پنج ستاره وجود دارد که خالی مانده‌اند. کرمان نیز شرایط مشابهی دارد و هتل پنج ستاره‌ی آن، ماه‌ها بدون مسافر مانده است.

حمزه‌زاده که زمانی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود، گفت: مشکل به خود آژانس‌ها برمی‌گردد‌، آن‌ها به جای این‌که زحمت بکشند و مقصد جدید تعریف کنند،‌ می‌خواهند در شرایطی که تعداد گردشگران خارجی در حال افزایش است‌، در همان مقاصد قدیمی و سنتی به نتیجه‌ی لازم برسند‌، در حالی که در مقاصد دیگر، مشکلی از نظر زیرساخت وجود ندارد و جامعه‌ی هتل‌داران نیز این آمادگی را دارد تا با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس‌های مسافرتی‌، مقاصد جدیدی را با توجه به امکانات و زیرساخت‌های آن‌ها تعریف کند.

او در پاسخ به این پرسش که شاید آژانس‌ها مقاصد سنتی را به‌خاطر سلیقه و تقاضای گردشگران تغییر نمی‌دهند؟ بیان کرد: درست است که گردشگر از آژانس تقاضایی دارد، اما گردشگر فقط درخواست می‌دهد و این آژانس مسافرتی است که باید به سفر او، جهت و هدف بدهد. ما باید توزیع مناسب مقصد داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم. در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها که امکانات زیرساختی مناسبی هم برای گردشگران وجود دارد،‌ هتل‌هایی هستند که فقط ۳۰ درصد ضریب اشغال دارند،‌ پس لازم است در عزم و مشارکتی جدی روی این موضوع کار شود.

حمزه‌زاده سپس به آمار هتل‌هایی که در جامعه‌ی هتل‌داران کشور ثبت شده است، اشاره و اظهار کرد: اکنون یک‌هزار و ۸۷ هتل فعال در کشور داریم که این آمار با احتساب هتل‌های مناطق آزاد کشور است که معمولا در آمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لحاظ نمی‌شود. براساس این آمار، ۲۷ هتل‌ پنج ستاره، ۸۳ هتل چهار ستاره‌، ۲۳۸ هتل سه ستاره، ۳۷۸ هتل دو ستاره و ۳۶۱ هتل‌ یک ستاره در کشور وجود دارد.

رییس هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی هتل‌داران ایران همچنین با اعلام آمادگی برای هر نوع همکاری با آژانس‌ها و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌منظور رفع کمبودهای احتمالی که احساس می‌شود،‌ افزود: هتل‌ها همیشه بیشترین تخفیف‌ها را به آژانس‌های گردشگری می‌دهند. علاوه‌ بر این، می‌توانیم در جلسه‌ای مشترک، مقاصد مناسب را که امکانات و زیرساخت‌های مطلوب اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی دارند،‌ معرفی کنیم.
17 250392 هتل‌ها خاک می‌خورند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *