رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ فروردین ۱۳۹۴

جذب گردشگر خارجی و سوغات ابزار صدور انقلاب است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۲۴-به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایرنا، سعید شیرکوند امشب (یکشنبه )در نخستین همایش سراسری و نمایشگاه تخصصی سوغات ایران اظهار کرد: جهش چهار برابری قیمت نفت در سال ۱۳۵۳ و افزایش درآمد نفتی ایران سبب شد دولت در حوزه اقتصاد خود را بی نیاز از حوزه های دیگر بداند و رفته رفته آسیب زیادی به دیگر بخش ها وارد کرد.

نخستین همایش سراسری و نمایشگاه تخصصی سوغات ایران که در مرکز همایش های برج میلاد آغاز شده است، تا روز سه شنبه (پس فردا) ادامه دارد.

آشنایی عموم مردم با بازارهای داخلی تولیدات، خدمات و محصولات سوغات ملی استان های سراسر کشور، بررسی راهکارها، استانداردها، معیارهای رضایت مندی مصرف کنندگان درزمینه سوغات ملی ایران، ارائه راهکارها و همچنین شناسایی فرصت های ویژه به منظور تهیه و عرضه سوغات ایرانی در فرودگاه های بین المللی، هتل ها، و مراکز اقامتی و پایانه های فروش در داخل و خارج از کشور، بررسی جایگاه سوغات ملی به منظور معرفی تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و غیره از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: با پر شدن خزانه دولت، اقتصاد منحصر به درآمدهای نفتی شد و بخش های دیگر اقتصادی بهروه وری و سودآوری نداشت و این مشکل همچنان وجود دارد.

شیر کوند ادامه داد: در حالی که در تمامی کشورها مالیات، کلیدی ترین مباحث در حوزه افتصاد محسوب می شود، در کشورمان مالیات اهمیت نداشته است و در برخی شهرها مجموع دریافت های مالیاتی از حقوق کارکنان سازمان مالیاتی کمتر است.

وی اضافه کرد: اگر دولت به مالیات متکی باشد، بخش خصوصی را برای تولید و کسب درآمد توانمند می کند تا بتواند مالیات اخذ کند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به رشد چندین برابر درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری در اقتصاد بسیاری از کشورها گفت: این در حالی است که توجه به رشد گردشگری جذب گردشگر خارجی در سال های گذشته هیچگاه در دستور کار دولت نبوده و رشد چندانی نکرده است.

شیرکوند افزود: اگر مهمترین شاخص ارزیابی رونق گردشگری ایران را هتلداری در نظر بگیریم، به جز مشهد و کیش، سایر نقاط کشورمان رشد نکرده، بلکه سیر نزولی هم داشته است.

وی با بیان اینکه سوغات می تواند در صدور ارزش های فرهنگی ایران به دیگر کشورها تاثیرگذار باشد، خاطر نشان کرد: ما که معتقدیم باید انقلاب را صادر کنیم و الگویی موفق برای سایر کشورها باشیم باید با ابزارهایی از جمله سوغات و جذب گردشگر خارجی به این مهم دست یابیم.

خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان باید به وزارتخانه تبدیل و مسئول آن در مجلس شورای اسلامی پاسخگو شود.

989 جذب گردشگر خارجی و سوغات ابزار صدور انقلاب است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *