رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ فروردین ۱۳۹۳

نوروز برای گردشگری فرصت است نه تهدید

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۳ – رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نوروز را یک فرصت برای گردشگری دانست که در این زمان مردم آزادانه و با اختیار خود می توانند سفر کنند.
به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد بعد از ظهر شنبه (۲ فرودین ) در بازدید و سفر به استان فارس با بیان این مطلب گفت: در حوزه سیاستگذاری باید زمینه را برای سفر مردم فراهم کنیم. در این میان باید مردم را گروه تصمیم ساز و تشکل ها و سایر دستگاهها و نهاد ها را گروه تسهیل گر بدانیم.
رحمانی موحد در حاشیه بازدید خود از استان فارس، در نشست خبری با خبرنگاران از توسعه فرهنگی و گردشگری خبرداد و گفت: بعد از نوروز بنا داریم برای استان هایی که جذابیت و منابع گردشگری ویژه دارند از جمله فارس، برنامه های خاصی در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: همه منابع گردشگری زمانی تبدیل به فرصت و جذابیت می شوند که در تقویت استان، ایجاد اشتغال و بهبود کسب و کار مردم تاثیر گذار باشد.
رحمانی موحد در بخش دیگری از صحبت های خود به جذب گردشگران خارجی اشاره و گفت: برنامه هایی که منجر به جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت گردشگری می شود در قالب پروژه تعریف خواهد شد.
وی به نامگذاری سال ۹۳ اشاره کرد و توضیح داد: یکی از مصادیق شعار امسال حوزه فرهنگ و اقتصاد را پوشش می دهد و با مدیریت جهادی باید تلاش کنیم در زمینه حوزه گردشگری به نتایج مطلوب برسیم.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با اشاره به آمارهای نوروزی ،گفت: مبنای آماری سازمان میراث فرهنگی در ارائه آمار، اسکان مسافران در اماکن اقامتی شامل هتل ها، مهمانپذیر ها،کمپینگ ها،ستاد های اسکان آموزش و پرورش و سایر مکان های تعیین شده برای استقرار مردم و همچنین بازدید کنندگان مراکز تاریخی و و جاذبه ها است که تا پایان روز نخست فرودین ماه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز اقامتی اسکان پیدا کرده اند.
وی میزان ورود مسافران به استان ها را در وهله اول خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: مازندران، گیلان، فارس و اصفهان در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی در پاسخ به این سوال که علت افت سفر در کشور چیست عنوان کرد: بیشترین موارد برای کاهش سفر، تغییرات جوی است ، جاده های شمالی کشور برف گیر شده اند و در استان های جنوبی نیز این شرایط تا پایان روز دوشنبه وجود خواهد داشت،که این موضوع برای گردشگران ایجاد ابهام می کند به ویژه برای سفر های طولانی مردم باید ارزیابی بیشتری انجام دهند.
وی ادامه داد: ستاد هماهنگی خدمات سفر آنچه را که وظیفه خود بوده است انجام داده و در این شرایط امکانات لازم و مطلوب را فراهم کرده است و این مردم هستند که ترجیح می دهند چه زمانی سفر کنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سفر به استان فارس، از محل اسکان فرهنگیان، آرامگاه سعدی و غرفه های صنایع دستی مستقر در آن،مجموعه زندیه ، ارگ کریمخانی و آرامگاه حافظ بازدید کرد.

untitled نوروز برای گردشگری فرصت است نه تهدید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *