جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آمارسازی بیهوده مشکل گردشگری را حل نمی‌کند

تاریخ بروزرسانی :
۸ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۸ – گروه گردشگری- دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان، با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در محل استانداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش «دنیای اقتصاد» رحمانی موحد در این نشست بااشاره به تاریخچه اصفهان، اصفهانی‌ها را در عرصه‌های مختلف اثرگذار دانست. وی همچنین ضمن یادکردن از تجربه ستاد خدمات سفر این استان خواستار بهره‌گرفتن از این تجربه برای ارائه خدمات بهتر نسبت به گذشته شد. معاون گردشگری کشور اظهار کرد: «دولت یازدهم با نگاه تجمیع امکانات و حداکثر هماهنگی خدمات، ستاد مرکزی و ستادهای استانی را تشکیل داده است.»
وی ضمن اشاره به تفاوت ستاد سفر امسال نسبت به سال‌های قبل گفت: «اهمیت این ستاد در این است که مصوبه آن به امضای مشترک وزیر کشور و رئیس سازمان میراث فرهنگی رسیده است و با نگاه دقیق به تقویم سال به تدوین برنامه سفر می‌پردازد.» وی با عنوان این موضوع که اولین جلسه ستاد مرکزی طی ده روزآینده برگزار می‌شود، تصریح کرد: ستاد مرکزی با یک نگاه کلی و ملی به فعالیت می‌پردازد و وارد جزئیات نمی‌شود. رحمانی موحد تاکید کرد: «عرصه گردشگری و سفر، یک رویکرد کاملا حرفه‌ای و غیرسیاسی است و وقتی آرامش سیاسی به روابط بین‌المللی بازگشت محرک توسعه گردشگری خارجی خواهد شد.»
وی همچنین اضافه کرد: اگر این رویکرد را داخل کشور نیز دنبال کنیم کشور از این جهت به امنیت دست خواهد یافت.
رحمانی موحد ضمن اشاره به روند ارائه آمار در نوروز پیش‌رو تصریح کرد: ستاد مرکزی سفر موافق آمارسازی و جریان‌سازی آمار در سفر و جذب مسافر از طریق آمارسازی نیست. وی گفت: «آمارسازی‌های بیهوده هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. بلکه مشکلات را بیشتر هم می‌کند. برای رفع این مشکل در جلسه سوم ستاد مرکزی سفر پایه و منابع آماری در نوروز ۹۳ بررسی خواهد شد، البته دستگاه‌های مختلف می‌توانند براساس وظایف قانونی خود آنچه را احصا می‌کنند اعلام کنند، اما آمار اصلی را ستاد مرکزی سفر ارائه خواهد کرد.»
معاون گردشگری کشور در این جلسه تاکید کرد: «ساعات ارائه خدمات گردشگری به مسافران در ایام نوروز افزایش پیدا خواهد کرد، اما این ساعت برای کارکنان به ۲ قسمت اجباری و اختیاری تقسیم خواهد شد.»
در این نشست محمدعلی طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان نیز عنوان کرد: «به لحاظ ساختار تجربه و توانی که مجموعه سرویس‌دهی به مسافران، در نقاط مختلف استان دارد با همه بخش‌ها و ارگان‌های مرتبط هماهنگ شده است.» وی اطلاع‌رسانی و اعلام آمار را یکی از مسائل مورد نگرانی دانست و پیشنهاد داد که از طریق نمایندگان ستاد استان‌ها آمار گردآوری و اعلام شود.
همچنین محسن مصلحی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان، خبرداد جلسه ستاد هماهنگی سفر استان اصفهان به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.
a1b08995afe762f7b473fd8ef8b07784 آمارسازی بیهوده مشکل گردشگری را حل نمی‌کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *