رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مهر ۱۳۹۴

آغاز طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع دستی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۷/۱۶- مدیرکل بازرگانی صنایع‌دستی کشور از اعطای ?طرح نشان صنایع‌دستی به فروشگاه‌های اصفهان خبر داد.

پویا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار صنایع‌دستی ایسنا بیان کرد: در حاشیه جشن جهانی شدن صنایع‌دستی اصفهان به عنوان شهر خلاق تصمیم گرفتیم طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع‌دستی را به شکل پایلوت در فروشگاه‌های شهر اصفهان شروع کنیم و آقای شیردل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و میراث فرهنگی استان اصفهان به شدت در این زمینه همکاری کردند. شهر بعدی تهران است.

مدیرکل بازرگانی صنایع‌دستی ادامه داد: به محض اینکه گواهینامه‌ها پشت شیشه و بالای سر فروشنده‌های فروشگاه‌های صنایع دستی نصب شود، تورگردانان می‌دانند که این فروشگاه از نظر معاونت صنایع دستی کشور معتبر هستند که می‌توانند توریست را با خیال راحت برای خرید به آنجا ببرند. از طرفی این اتفاق برای شهروندان خودمان هم می‌افتد و اعتماد آنها برای خرید صنایع‌دستی جلب می‌شود.

او افزود: همچنین فهرست این فروشگاه‌ها را به غیر از آنکه در اختیار تورگردانان می‌گذاریم به بانک‌هایی که می‌خواهند برای سبد جوایز غیرنقدی خرید کنند هم اعلام می‌کنیم. این مواردی است که در راستای حمایت از کیفیت و اصالت کالاهای صنایع‌دستی به فروشگاه‌های نشان‌دار اعطا می‌شود.

محمودیان اضافه کرد: این فروشگاه‌ها نباید کالای غیرایرانی داشته باشند و از کیفیت خوب چیدمان و همچنین قیمت‌های کنترل شده برخوردار باشد و در کل ضوابط معاونت صنایع‌دستی را داشته باشند. فروشگاه‌هایی که یکی دو مورد مشکل دارند، می‌توانند با برطرف کردن مشکلات نشان معاونت صنایع‌دستی را دریافت کنند.

او گفت:‌ در آینده نه چندان دور به روی این نشانه‌ها کار می‌شود و جا می‌افتد و دیگر فروشگاه‌ها نیز کم‌کم به این نکته می‌رسند که اگر نشان اعتبار داشته باشند برای خود و کسب و کارشان بهتر است و به فروشگاه‌های نشانه‌دار می‌پیوندند و خیال‌مان راحت می‌شود که با یک سیستم نظام‌مند می‌توانیم به روی فروشگاه‌های صنایع دستی نظارت کنیم.

محمودیان با بیان اینکه نخستین نشان صنایع‌دستی توسط سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم جشن جهانی شدن اصفهان به عنوان شهر خلاق به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمیته امداد اهدا کرد، بیان کرد: دو نشان را هم من به فروشگاه‌های صنایع دستی میدان نقش جهان اهدا کردم و مابقی نشان‌ها را رئیس اتحادیه صنف فروشندگان صنایع دستی به دیگر فروشگاه‌های واجد شرایط اهدا می‌کنند.

2435 آغاز طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع دستی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *