رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

بافت بزرگ‌ترین «شده» اسپندی در زرند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۰۵-نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند گفت: بزرگترین «شَده» اسپندی با ۱۲۴ هزار دانه اسپند در زرند بافته و در جشنواره «شده بافی» رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری اولین نشست جشنواره «شده بافی» با اعلام خبر فوق گفت: برگزاری جشنواره سال گذشته، تجربه ارزشمندی به همراه داشت و امسال سعی داریم با رفع نواقص کیفیت برگزاری این جشنواره را ارتقا دهیم.

وی از آمادگی شورای شهر و شهرداری زرند جهت نامگذاری یکی از میادین بنام «شده» و نصب نماد آن خبر داد و اظهار کرد: برای اولین بار هنرمندان زرندی اقدام به بافت بزرگترین شده اسپندی کردهاند.

اسلامی تصریح کرد: پیام این اثر هنری، صلح و دوستی برای جهانی است که امروزه از افراطی گری، تعصبات مذهبی، فرقه ای و نژادی، خشونت و جنگ به ستوه آمده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: مقدمات بافت این اثر هنری مهیا است و در بافت آن قریب به ۱۰۰ صنعتگر و هنرمند صنایع دستی نقش خواهند داشت.

نماینده اداره کل میرا ث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: سعی خواهیم داشت در مراسم رونمایی از این اثر شخصیت‌های بزرگی از سراسر کشور حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، «شده» به نوعی زخم‌بندی می‌گویند که از دانه‌های اسپند تشکیل می‌شود.

1135 بافت بزرگ‌ترین «شده» اسپندی در زرند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *