رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ مرداد ۱۳۹۳

آتش به جان پارک ملی گلستان؛ ۶ بار در ۲ماه

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ – آتش‌سوزی وسیعی از عصر یکشنبه بخش‌هایی از قلب پارک ملی گلستان را در برگرفته و اکنون حدود ۴۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی گلستان در حال سوختن است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این آتش‌سوزی برخلاف دفعات قبل که در حاشیه جاده آسیایی رخ داده بود، این بار در قلب پارک و در محدوده‌ای به نام دیوار کجی به وقوع پیوسته است. منطقه بروز آتش‌سوزی در نقاط مرکزی پارک بوده و دسترسی نیروها، خودروها و امکانات اطفای حریق به این بخش از پارک بسیار سخت و با صرف زمان بسیار زیادی همراه است.
به گفته مدیرکل حفاطت محیط زیست استان گلستان این آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۸ یکشنبه در ارتفاعات مرکزی این پارک رخ داده است و نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و پارک ملی گلستان و نیروهای امدادی و جمعی از مردم منطقه برای اطفای حریق به منطقه یاد شده اعزام شده‌اند. اسماعیل مهاجر با بیان اینکه این ششمین آتش‌سوزی ظرف دو ماه گذشته درجنگل گلستان است گفت: این آتش‎سوزی در قسمت مرکزی پارک ملی گلستان به وقوع پیوسته و متاسفانه تاکنون نیز ادامه دارد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان در خصوص علت وقوع حادثه هم بیان کرد: این آتش‎سوزی به صورت عمدی اتفاق افتاده و به‌طور قطع توسط شکارچیان بوده است، زیرا این منطقه شرایطی ندارد که مسافران یا افراد عادی قادر به عبور از آنجا باشند. وی افزود: بنا بر پیش‎بینی‎های اولیه ۴۰ هکتار از اراضی تا به این لحظه طعمه حریق شده و برای مهار آتش علاوه‌بر به‌کارگیری تمام امکانات و نیروهای محیط‎بانی و اداره منابع طبیعی در منطقه از نیروهای مردمی و نیروهای استان خراسان شمالی نیز برای کمک‎رسانی استفاده شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: برای اطفای حریق، هماهنگی با وزارت کشور و مدیریت بحران برای اعزام بالگردها در ساعات اولیه صبح دیروز به محل آتش‌سوزی انجام شده است.
از سوی دیگر، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام فوری ارتش و نیروهای مسلح برای اطفای حریق در جنگل‌های گلستان شد. به گزارش «ایسنا»، محمدرضا تابش با تاکید بر اینکه اطفای حریق در جنگل‌های گلستان باید از طریق هلی‌کوپتر انجام شود، خاطرنشان کرد: وقتی آتش به جنگل بیفتد دیگر منتظر مکاتبات اداری نمی‌ماند. با توجه به اینکه سازمان محیط‌زیست ابزار و امکانات اطفای حریق در این ارتفاعات صعب‌العبور را ندارد این سازمان باید پاسخگوی افکار عمومی باشد که آیا از وزارت دفاع درخواست کمک کرده یا نه و اگر این درخواست انجام شده چرا برای اطفای حریق تعلل شده است. وی از جلسه روز چهارشنبه هفته جاری این فراکسیون با موضوع بررسی آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان خبر داد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» پارک گلستان (در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی)، قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور و یکی از مهم‌ترین مقاصد اکوتوریست‌ها محسوب می‌شود.

a0692d64053a24a4c22c21407c16cf45 آتش به جان پارک ملی گلستان؛ 6 بار در 2ماه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *