رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ مرداد ۱۳۹۳

آتش در پارک ملی گلستان سرانجام خاموش شد!

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۳ – مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان گلستان از مهار آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مهاجر مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با اعلام مهار آتش در پارک ملی گلستان به ارائه گزارشی از اقدامات سازمان پرداخته و گفت: اقدامات سازمان به محض وقوع آتش‌سوزی در روز یکشنبه با پیگیری ریاست سازمان با وزیر کشور در هیات دولت و برای دستور به ستاد مدیریت بحران به‌منظور اعزام بالگرد آغاز شد. همچنین دیروز این پیگیری‌ها ادامه یافت و وزیر دفاع و استاندار گلستان خواستار پشتیبانی از عملیات اطفا شدند. وی افزود: طی عملیات دو روز گذشته ستاد مدیریت بحران استان، استانداری، مسوولان منابع طبیعی، هلال احمر، فرماندار مراغه تپه، فرماندار گالیکش و بخشداری و دهیاری این مناطق با تمام توان به نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست پیوستند. همچنین مردم روستاهای لهن در، یامبلاغ، گی‌داغ و یل چشمه نقش بسیار پررنگی در اطفای حریق داشتند. مهاجر گفت: یک گروهان ارتش با تجهیزات کامل اطفای انفرادی به مناطق صعب‌العبور هلی برد شد که نقش بسزایی
را ایفا کردند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان تاکید کرد: از آنجا که هنوز کنده‌ها در برخی مناطق شعله‌ور است، عملیات اطفای کامل در این منطقه با استفاده از خودرو و اسب توسط محیط‌بانان تا دو تا سه روز دیگر ادامه دارد. البته اعزام بالگرد هنوز می‌تواند بسیار موثر باشد و میزان خطر را کاهش دهد.
همچنین معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان در این زمینه با معاونت بحران ریاست‌جمهوری مکاتبه داشته که منجر به اعزام بالگرد هلال احمر در روزهای گذشته به منطقه شد. این اقدامات با معاونت عملیات بحران سازمان پدافند غیرعامل نیز صورت گرفته و آن سازمان قول همکاری برای اعزام بالگرد را داده است.

8a7813169164655ebe32dad719681a1b آتش در پارک ملی گلستان سرانجام خاموش شد!

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *