جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شیوه اطلاع رسانی و ارائه آمار در سفرهای نوروزی ۹۳ تغییر می کند

تاریخ بروزرسانی :
۱ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱ – به گزارش روز چهارشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در اولین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف عضو این ستاد در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد افزود: براساس مطالعات صورت گرفته در خصوص سفرهای سال های گذشته سه مشکل مهم در خصوص این سفرها به دست آمد که یکی از مهمترین مشکلات نحوه ارائه آمار در خصوص میزان مسافرت ها بود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس شیوه ارائه آمار و هم چنین نحوه اطلاع رسانی در خصوص میزان مسافرت ها در سال آینده تغییر خواهد یافت و بر همین اساس در جلسه ای که در روزهای آینده با اصحاب رسانه و متخصصان حوزه سفر و گردشگری برگزار خواهد شد درباره چگونگی آمارگیری و نحوه ارائه آمار سفر تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع نصب چادرهای مسافرتی در اماکن عمومی در سطح شهرها اشاره کرد و ادامه داد: موضوع نصب چادر موضوع مناسبی نیست چراکه در برخی موارد باعث به وجود آمدن آسیب های اجتماعی شده است بنابر این نصب چادر در سطح عمومی شهرها مانند خیابان ها، حاشیه بولوارها و پارک ها و بوستان ها ممنوع است و در شهر هایی که امکان ایجاد کمپینگ وجود دارد باید فضاهای کمپینگی ایجاد شود.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه نحوه اسکان مسافران و گردشگران در مدارس نیز باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سرریز جمعیت ساکن در هتل ها و مراکز اقامتی در مدارس اسکان یابند.

رحمانی موحد درادامه صحبت های خود با تشریح چگونگی تصویب و تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر یادآور شد: این ستاد بر اساس مصوبه هیات دولت تشکیل و درحال حاضر دارای شش کمیته تخصصی است که کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و آمار، کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری و رسیدگی به شکایات، کمیته هماهنگی بین دستگاه های عضو، کمیته هماهنگی امور استان ها، کمیته فرهنگ سازی و برنامه ریزی سفر و کمیته پشتیبانی و مالی شش کمیته تخصصی این ستاد هستند.

در این جلسه هم چنین تعدادی از مدیران دستگاه های مختلف عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود و نیز تشریح برنامه های دستگاه های متبوع خود درخصوص سفرهای نوروزی و همکاری با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پرداختند.

امین عارف نیا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و رئیس کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و آمار این ستاد نیز در این جلسه درسخنانی با تاکید بر بسیج تمامی امکانات در ارائه خدمات مطلوب به مسافران خواستار افزایش تعامل و همدلی بین اعضاء ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با هدف ارائه خدمات ارزشمند به گردشگران و مسافران نوروزی شد.

وی در این جلسه پیشنهاد داد: برای ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران نوروزی جلسات جداگانه ای با حضو وزیر کشور، فرمانده ناجا، رئیس جمعیت هلال احمرو وزیر راه و شهرسازی برگزار شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که در این جلسات نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، منابع طبیعی و … نیز حضور داشته باشند.

مرتضی رحمانی موحد هم چنین در پایان این جلسه با اشاره به نامگذاری روزهای تعطیلات نوروزگفت: در این خصوص نیز برنامه ریزی هایی شده و جلساتی را در روزهای آینده برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز امسال با ایام فاطمیه (س) نامگذاری روزهای تعطیلات نوروز متناسب با این ایام خواهد بود.

در پایان این جلسه هم چنین مقررشد تا پایان سال جاری حد اقل دو جلسه دیگر نیز برگزار و زمان جلسات روزهای سه شنبه تعیین شد.

هم چنین در این جلسه دعوت از تعداد دیگری از دستگاه ها و سازمان های مرتبط با گردشگری و سفر از جمله راه آهن، هواشناسی، شرکت فرودگاه ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان جوانان هلال احمر، دبیر خانه شورای مناطق آزاد تجاری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به تصویب اعضاء این ستاد رسید و مقرر شد از جلسات آینده از این دستگاه ها نیز دعوت به عمل آید.
81051099 5510808 شیوه اطلاع رسانی و ارائه آمار در سفرهای نوروزی 93 تغییر می کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *