رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

چشمه آبگرم کوته کومه

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه آبگرم کوته کومه در روستای لوندویل و در ۳۸درجه و۱۸دقیقه شمالی و ۴۸درجه و۴۶دقیقه شرقی واقع شده است . دارای توریست بومی و روستایی می باشد.درجوار چشمه آبگرم کوته کومه رودخانه ای بسیار زیبا قرار دارد که دارای سنگهای بزرگ و آبی زلال به شفافیت آینه می باشد. رودخانه همجوار با آبگرم کوته کومه با پلی چوبی به روستای آن طرفش متصل گشته و اهالی روستا از این آب زلال برای مصارف زندگی خویش استفاده می کنند. طبیعت جنگلی اطراف رودخانه آنقدر زیبا و دلنشین است که دگر بارآدمی را به عظمت خالقش متحیر می نماید. این مکان ظرفیت پذیرش توریست در سطح ملی را داراست.

-کوته-کومه1 چشمه آبگرم کوته کومه

برای آشنایی بیشتر با شهر آستارا پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در آستارا را مطالعه بفرمایید.

نحوه دسترسی به چشمه آبگرم کوته کومه

چشمه آب گرم کوته کومه یکی از جاذبه‌های طبیعی است که به دلیل موقعیت مکانی زیبا و چشمه آب گرمی که دارد. هرساله میزبان گردشگران متعددی است . منبع این چشمه مانند تمامی آب‌های زیرزمینی در دل زمین است جایی که گرمای غیرقابل تحملی دارد. حال این چشمه‌ها راه خود را پیدا کرده و به سطح زمین آمده‌اند . این چشمه زیبا در آستارا واقع‌ شده است و افراد می‌توانند در کنار هوای دل‌نشین آستارا از این آب زلال استفاده کنند . اگر زمانی برای آب‌تنی در این آب را ندارید حتماً از آن دیدن کنید زیرا یکی از مکان‌ها دیدنی است .

حال اگر قصد رفتن به چشمه آب گرم کوته کومه را دارید باید به شهر زیبا و کوچکی به نام لوندویل که در حوالی آستارا است بروید. سپس بعد از گذشت ۹ کیلومتر به روستای کوته کومه خواهید رسید . این روستای کوچک تنها ۲۰ خانوار دارد که برای تأمین آب خود از همین آب چشمه که به رودخانه می‌ریزد استفاده می‌کنند. این ۲۰ خانوار دارای فرهنگ بسیار غنی هستند و به زبان تات که یکی از قدیمی‌ترین زبان‌ها در زبان فارسی است صحبت می‌کنند .

البته جالب است بدانید این افراد اهل تسنن به زبان ترکی و فارسی مسلط هستند . به همین دلیل می‌توانند از هر گردشگری با هر گویشی مهمان‌نوازی کنند . آماده ‌باشید برای رسیدن به این آب گرم باید ساعتی را در دل جنگل پیاده بروید. از صداهای موجود در جنگل در کنار آب رودخانه لذت ببرید . بعد از رسیدن به این چشمه آب گرم یک رودخانه با آب زلال جریان دارد که با استفاده از یک پل چوبی زیبا و کمی قدیمی می‌توان به روستای کناری رفت .

-کوته-کومه چشمه آبگرم کوته کومه

بهترین زمان برای رفتن به چشمه آب گرم کوته کومه

همیشه یکی از پارامترهای مهم برای خوش گذراندن در سفر مطبوع بودن آب و هوا است. احتمالا تابه‌حال تجربه کرده اید که وقتی به یک مکان گردشگری جذاب رفته‌اید و نتوانسته‌اید به دلیل گرمای فراوان به‌صورت کامل از تمامی قسمت‌های آن دیدن کنید. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین پارامترهای سفر این است که قبل از رفتن حتماً زمان سفر را مشخص کرد و درجه هوا و گرمای موجود را بررسی کنید. زیرا این منطقه مانند مناطق دیگر در شمال کشور در فصل تابستان بسیار شرجی و گرم است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه اوایل بهار و یا اواخر زمستان است که هوا بسیار معتدل است و گرما و شرجی بودن هوا شما را اذیت نمی‌کند .

صخره‌نوردی در کوته کومه

همچنین این نکته را باید بدانید که این سفر تنها به دیدن یک چشمه آب گرم خلاصه نمی‌شود. شما می توانید از زیبایی های دیگر آن لذت ببرید . زیبایی این روستا در کنار اهالی خونگرم آن لحظات شادی را برای افراد مهیا می‌کند . در نزدیکی این روستا عظیم‌ترین آبشار استان به نام آبشار عظیم لاتون گیلان واقع‌ شده است . اگر علاقه به کوهنوردی و یا صخره‌نوردی دارید یک انتخاب عالی برای شما روستای کوته کومه است . همان‌طور که می‌دانید بهترین مکان برای این ورزشکاران مکان‌هایی است که دارای حوضچه‌ های متعددی باشد که روستای کوته کومه دارای این ویژگی است. این حوضچه‌ها لذت قرار گرفتن در یک استخر کوچک یک نفره را برای افراد مهیا می‌کند .

در مسیر راه برای رسیدن به چشمه آب گرم کوته کومه روستایی است که قدمت زیادی دارد . این روستا خالی از سکنه و به عبارتی متروکه است . نام این روستای قدیمی آسیو شوان است که به زبان تالشی آسیو به معنای آسیاب و شوان به معنای رودخانه است . اگر عزم خود را جزم کرده‌اید برای دیدن از این آب گرم حتماً سعی کنید قبل از حرکت ، مسیر را به‌صورت دقیق بررسی کنید و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی را بسنجید ، در غیر این صورت حتماً از یک گروه خبره در زمینه طبیعت‌گردی و کوهنوردی کمک بگیرید .

-کوته-کومه3 چشمه آبگرم کوته کومه

اهالی کوته کومه

همان‌طور که گفتیم این روستا تنها دارای ۲۰ خانوار است و تا حدی کوچک است اما اهالی آن بسیار خونگرم و دوست داشتنی هستند که از مسافران به خوبی و روی باز پذیرایی می‌کنند . بیشتر درآمد اهالی روستا از اجاره دادن خانه‌ها و یا فروش صنایع‌دستی به گردشگران است . شاید بگویید تعداد گردشگران این روستا بسیارکم است اما باید بدانید در این ناحیه تنها چشمه آب گرم کوته کومه نیست بلکه در حوالی آن آثار تاریخی دیگری مانند قلعه ، گورستان قدیمی و آسیاب قدیمی که در آسیو شوان است و همچنین آبشار عظیم استان به نام آبشار لاتون قرار دارد .

آبشار لاتون

یکی از زیبایی‌های چشمه آب گرم کوته کومه منتهی شدن مسیر راه به آبشار لاتون است . زمانی که به استان سرسبز گیلان سفر می‌کنید قطعاً آبشارهای کوچک و بزرگی را خواهید دید که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند اما این آبشار از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است که در غربی ترین نقطه استان گیلان واقع‌ شده است . جالب است بدانید این آبشار تا چشمه آب گرم کوته کومه ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و نیاز به یک مسیر پیاده‌روی ۴ ساعته دارد . البته در این مسیر ۴ ساعته شما جاذبه‌های زیبا و طبیعی مانند درختان ازگیل ، فندق ، گلابی و گردو را مشاهده می کنید که به‌هیچ عنوان خسته نمی‌شوید و حتی گذر زمان را متوجه نخواهید شد .

-1 چشمه آبگرم کوته کومه

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    زیبایی طبیعت با وجود این چشمه در فصول سرد سال که بخارهای اب دوان دوان از آب بلند میشن و به هوا میرن دوچندان میشه

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *