رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ دی ۱۳۹۲

منطقه حفاظت شده حیات وحش آستارا

اشتراک گذاری

این منطقه با عنوان پناهگاه حیات وحش در لوندویل آستارا واقع شده است. مساحت پارک حفاظت شده بیش از هزار هکتار است که از سمت شرق به دریای خزر می​رسد، از شمال با شهرستان آستارا همسایه است، از جنوب به شهر لوندویل می‌رسد و از غرب به جاده آستارا وصل می​شود. در این منطقه گونه​‌های گیاهی متنوع زیادی وجود دارد که از جمله آنها می​توان به اناروحشی، ازگیل کوهی، تمشک وحشی و…. اشاره کرد. بیش از صدگونه از جانوران و پرندگان کمیاب و زیبا زندگی​جانوری این منطقه را تشکیل می‌دهند.

جهت شناخت بیشتر این‌گونه​‌های جانوری می​توان از عقاب​، پرستو، روباه، ​ حواصیل، سهره، درنا، قرقاول، گراز، سمورآبی، انواع اردک، آبچیلک، فوک دریایی، قوی فریادکش و ده‌ها گونه دیگر نام برد. این مجموعه دارای آبگیر‌های متنوع و تالاب‌های زیبایی است که در آنها پرندگان و جانواران آبزی زیادی زندگی می​کنند. به علت پائین بودن سطح این محوطه از آب‌های آزاد، رطوبت بسیار زیادی دارد که این خودش امتیازی برای بارندگی بیشتر در این فضا محسوب می​شود.

بارندگی زیاد باعث رشد روییدنی‌های سطح زمین و به وجود آمدن آبگیر‌های زیادی می​شود و به تنوع زندگی جانوری در این منطقه حفاظت شده کمک زیادی می​کند. این منطقه بنا به گفته​‌ها از باقیمانده مناطق جلگه​ای جنگل‌های هیرکانی بوده است که در نوع خود منحصر بفرد محسوب می‌شود. جنگل‌های هیرکانی به جنگل‌های سبز و پهن برگی که در فصل تابستان سرسبز هستند و در پاییز برگ​ریزان دارند گفته می​شود. این جنگل‌ها به واسطه آب و هوای مرطوبی که دارند دارای خاکی حاصلخیز هستند.
جنگل‌های هیرکانی مانند نوار باریکی از آستارا شروع می‌شوند و به گرگان می​رسند.

همان‌طوری که گفتیم منطقه حفاظت شده حیات وحش در لوندویل آستارا روی این نوار جنگلی واقع شده است. اما عوامل زیادی از جمله شکار کردن بدون مجوز، ر‌ها کردن زباله توسط گردشگران و… این منطقه زیبا را تهدید می‌کند.

حیات وحش منطقه حفاظت شده حیات وحش آستارا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *