جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ آذر ۱۴۰۱

آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان یکی از معروفترین آبگرم های این استان می باشد . چشمه های آبگرم همیشه جزو جاذبه های پرطرفدار بین گردشگران و مردم بومی هر منطقه بوده است. علاوه بر زیبایی می توان به سود و فایده ای که برای بدن دارد اشاره کرد . آبگرم سرخا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ازشهرت و محبوبیت فراوانی بین مردم استان هرمزگان و گردشگران برخوردار است. در نگاه اول شاید آبگرم سرخا سیاهو را یک چشمه معمولی بدانید. اما باید بگوییم این جاذبه منحصر به فرد، از سه سرچشمه بزرگ تشکیل شده که این سه سرچشمه هر کدام چندین سرچشمه کوچک دیگر را تشکیل داده اند. نکته جالب در رابطه با این سرچشمه ها این است که همه آن ها از یک جا شکل گرفته اند اما دمای هر کدام با دیگری متفاوت می باشد.

مثلاً دمای سرچشمه ای ۵۰ درجه سانتی گراد بالای صفر است. دمای یکی دیگر از سرچشمه ها ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می باشد. آب گرمی که با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر معروف شده است آبگرم کلم نام دارد. به دلیل دمای بسیار زیاد و خواص درمانی پرشماری که دارد بر سر زبان‌ها افتاده است.

آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان3 آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان

دلیل دمای بالای آب گرم سرخا سیاهو

حال شاید با خود بگویید که چه دلیلی باعث به وجود آمدن چنین آب گرمی در استان هرمزگان شده است. ممکن است اولین فرضیه ای که به ذهنتان برسد گرمی و دمای بالای هوای این استان در جنوب کشور باشد. باید بگوییم این دمای بالا دلیل به وجود آمدن آبگرم سرخا نیست. بلکه وجود کوه های آتشفشانی که در این منطقه وجود دارند. دلیل پیدایش و جوشش این جاذبه‌ منحصر به فرد گردیده است. زمانی که آب چشمه با سنگ های داغ کوه آتش نشان برخورد می‌کند، دمای سنگ ها به آب منتقل می‌شود. باید اشاره کنیم که درجه گرمای چنین آب هایی گاهی اوقات به ۹۴ درجه سانتیگراد بالای صفر هم می‌رسد.

آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان

فواید آب گرم سرخا سیاهو

بی شک قرار گرفتن در چنین چشمه های جوشانی شاید کمی غیر ممکن به نظر برسد اما کافی است که قدم در آب زلال این جاذبه شگفت انگیز بگذارید آنگاه است که متوجه نعمت لذت بخشی خواهید شد که دوست ندارید از آن خارج شده و چنین لذتی را رها کنید. فکرش را بکنید در فصل زمستان یعنی درست زمانی که نیمی از کشور پوشیده از برف است و همه کوه ها به رنگ سفید در آمده‌اند، در قسمتی دیگر از این مرزو بوم در آب های گرم این منطقه که در احاطه نخل های سر به فلک کشیده هستند قرار بگیرید و بدین گونه تمام امراض و بیماری های خود را به دست آب زلال چشمه آبگرم سرخا داده و قوای جسمانی از دست رفته خود را بیابید.

با بودن در این مکان لذتی متفاوت را در میان نخل ‌های کهنسال نگین خلیج فارس تجربه خواهید کرد. لذتی که شاید فقط بتوانید در استخر و جکوزی هایی که امروزه ساخته شده اند کسب کنید در حالیکه از این نوع جکوزی ها به طور طبیعی در جای جای استان هرمزگان وجود دارد که بدون هیچ هزینه ای می توانید از آن ها استفاده کنید.

آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان1 آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان

روستای سرخا

استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های وسیع در جنوب کشور دارای شهرستان ها و روستاهای متعددی است که ازجمله آن ها می توان به روستای سرخا اشاره کرد. این روستا تا بندرعباس حدود ۱۰۰ کیلومتر و تا دهستان سیاهو ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و یکی از جاهای دیدنی بندرعباس می باشد. روستای سرخا دارای جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر بوده و از سمت شرق آن نیز ۳۵ کیلومتر تا شهر تخت راه است.

نحوه دسترسی

آدرس : استان هرمزگان، شهر بندر عباس، روستای سیاهو، آبگرم سرخا.

آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان2 آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *