رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ مرداد ۱۳۹۸

چشمه آبگرم گنو بندرعباس

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه آبگرم گنو و مجتمع توریستی گنو در نزدیکی شهر بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده است و از جاذبه های توریستی درمانی این منطقه به شمار می رود. چشمه آبگرم گنو در دره ای قرار دارد که کوه گنو و ارتفاعات سخت آهکی، از شمال و جنوب، آن را در برگرفته اند. محوطه اطراف چشمه آبگرم گنو پر از درختان نخل بسیار زیبا و سرسبز است ، پساب چشمه آبگرم گنو پس از خارج شدن از استخرها نخلستان های پایین دست را سیراب می کند.
کوه گنو یکی از مناطق کوهستانی و مهم ترین جاذبه گردشگری استان هرمزگان محسوب می شود که که جاذبه های طبیعی و اماکن دیدنی زیادی در خود جای داده است. آب و هوای کوه گنو بندرعباس نسبتا معتدل می باشد که به همین دلیل از اهمیت زیادی و پوشش گیاهی قابل توجه ای برخوردار است و به طوری که اداره محیط زیست هرمزگان برای حفاظت از پوشش گیاهی، این منطقه را مورد کنترل قرار داده که این منطقه حفاظت شده یکی از ذخیره گاه زیست کره است.
یکی از این خصوصیات جاذبه گردشگری کوه گنو چشمه آب گرم آن است که خاصیت پزشکی و درمانی دارد که این جاذبه توریستی ترین مجموعه گردشگری درمانی جنوب ایران به شمار می رود که دارای ویژگی های منحصر بفردی است.
از آب این چشمه، جهت آبیاری نخلستان و استحمام استفاده می شود ، آب چشمه گنو از دسته آب های گوگردی خیلی گرم (کلروره مولفاته کلسیک گوگردی) می باشد و ‌این چشمه دو استخر زنانه و مردانه نسبتاً بزرگ تمیز دارد که به تأسیساتی مانند چندین رواق کوچک برای استراحت و اقامت مسافران، محل فروشی نوشیدنی و غیره تجهیز شده است.
وجود مجتمع توریستی ، تفریحی و آبدرمانی گنو در کنار چشمه آب گرم معدنی گنو با امکانات مناسب رفاهی ،تفریحی و اقامتی سبب شده هر سال افراد زیادی برای استفاده از آب گرم به این مکان بروند.
چشمه آب گرم و معدنی گنو از لحاظ امکانات رفاهی جزء محدود چشمه هایی است که توانسته سهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. امکانات تفریحی و آبدرمانی گنو و رفاهی مطلوب با مساحت ۳۰ هکتار با ظرفیت پارکینگ ۱۶ هزار خودرو از نقاط قوت این مجتمع برای جذب گردشگران است. استخر آب گرم و سرد آقایان و بانوان ،جکوزی و وان انفرادی، هتل ۲۸ واحدی ، مجتمع تجاری ، رستوران و سفره خانه سنتی ، پیست دوچرخه سواری ، درشکه سواری با اسب ، سوار کاری ،امفی تئاتر روباز ، تالار چند منظوره ، سالن همایش ، باغراه ، آبشار ، آسیاب آب قدیمی ، آلاچیق و سکوهای نصب چادر مسافرتی، مجموعه شهر بازی شامل ۱۱ بازی داخل سالن ، قلعه بادی ، قطار ریلی برقی برای بزرگسالان و کودکان ، ۶۰ دستگاه بازی هیجانی وکامپیوتری و بازی کودکان ، دستگاه ماجرا جو در شهر بازی سر باز و پوشیده از جمله دیدنیهای این تفرجگاه محسوب می شوند.
آبگرم گنو به لحاظ دارا بودن مقدار قابل توجه کلروسدیم خواص درمانی فراوانی از جمله قابلیت درمان برخی بیماری های پوستی را دارد. ترکیبات ویژه آب های گرم و دمای بالای آن سبب می شود فقط گروه اندکی از جانوران و گیاهان در آن زندگی و رشد کنند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آبگرم گنو وجود ماهی آوینیوس گینویس در چشمه های آن است. ماهی آوینیوس گینویس یک ماهی کاملا انحصاری در تمام جهان است که فقط در چشمه آب گرم گنو بندرعباس مشاهده می شود و هیج جای جهان نمونه این ماهی مشاهده نمی شود.

-آبگرم-گنو-1 چشمه آبگرم گنو بندرعباس
-آبگرم-گنو-2 چشمه آبگرم گنو بندرعباس
-آبگرم-گنو-3 چشمه آبگرم گنو بندرعباس

منابع:باشگاه خبرنگاران جوان-خبرگزاری برنا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *