جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری هنوز ضعیف است

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ مهر ۱۳۹۲

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس: نماینده ایذه و باغملک معتقد است رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انگیزه های زیادی برای کار دارد، اما می گوید مسئولان باید بیشتر به موضوع گردشگری اهمیت دهند. او همچنین از وضعیت ضعیف میراث فرهنگی حوزه انتخابه اش انتقاد می کند.

حجت الله درویش پور، نماینده ایذه و باغملک در گفت و گو با خبرگزاری CHN به تشریح وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه انتخابی اش می پردازد و گوید «در شهرستان ایذه و باغملک آثار باستانی زیادی از دوره های اشکانی، هخامنشی وعیلامی وجود دارد. اما واقعیت این است که وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان ایذه خیلی ضعیف است و کار خاصی در این مورد انجام نشده است».

او با اشاره به تغییر مدیر کل اداره میراث فرهنگی، می گوید: آقای حیدری انگیزه هایی برای کار در این حوزه ها دارند. پیش از این میراث فرهنگی و گردشگری در حالت رکود بود. در اثر سهل انگاری های دهه های گذشته آثار باستانی منطقه ایذه و باغملک از بین رفته است. بطور مثال ما قلعه ای به نام قلعه کژدم داریم که مکان تاریخی است با جذابیت های گردشگری، اما در اثر بی توجهی از بین رفته است.

نماینده ایذه و باغملک در ادامه با اشاره به حضور محمد علی نجفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تصریح می کند: من گمان می کنم در حال حاضر جدیتی در کار هست. آنچنانکه آقای نجفی را دیده ام و صحبت هایش را شنیده ام، به نظر می رسد جدیتی در کارشان هست. هم در حفظ آثار فرهنگی و هم در بحث گردشگری.

درویش پور در ادامه به جایگاه گردشگری اشاره می کند و می گوید: این روزها گردشگری اهمیت ویژه ای دارد، اما در ایران کارهای کمی درباره گردشگری انجام شده است. وقتی صحبت از گردشگری می شود به این معنی نیست که حتماً باید گردشگر خارجی داشته باشیم. باید درباره گردشگری داخلی هم کارهای زیادی انجام شود. اما در بحث گردشگری کشور خیلی کار نشده است. گردشگرهایی که از کشورهای همسایه به ایران می آیند، کسانی هستند که نمی توان همه آنها را گردشگر دانست. گردشگری باید به غیر از موضوع انتقال فرهنگ، سود آوری هم داشته باشد.

IMAGE635172651717623973 گردشگری هنوز ضعیف است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد