جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگران خارجی با علم به ملاحظات فرهنگی وارد ایران می‌شوند

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ – گروه گردشگری: معاون رئیس‌جمهوری در خصوص صدور ویزا برای مسافران و گردشگران خارجی گفت: با انجام تمهیدات لازم، روند صدور ویزا به صورت الکترونیکی ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود.
مسعود سلطانی فر در جریان بازدید خود از استان همدان افزود: صدور ویزا در نمایندگی‌ها نیز در مدت سه روز کاری انجام می‌شود که ۹۹ درصد متقاضیان دریافت ویزا، موفق به دریافت آن می‌شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین اظهار کرد: سازمان ما نیازی به امر به معروف گردشگران خارجی احساس
نمی‌کند.
وی افزود: ۹۵ درصد گردشگران ورودی به لحاظ بهره‌بردن از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، سلامت و مذهبی وارد ایران می‌شوند. او با اشاره به اینکه مابقی گردشگران نیز عاشق طبیعت ایران هستند، گفت: بحث‌های مربوط به امر به معروف گردشگران خارجی در هفته‌های اخیر سبب شد تا بررسی‌های لازم را در این زمینه در سطح کشور داشته باشیم، به این نتیجه رسیدیم که گردشگران خارجی با علم به ملاحظات فرهنگی ایران وارد کشور می‌شوند و نیازی در این زمینه احساس نمی‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تاکنون هیچ مشکلی در حوزه عدم رعایت قوانین و ملاحظات قانونی کشور ما توسط گردشگران خارجی گزارش نشده است. راهنمایان تور، گردشگران را با اعتقادات مذهبی مردم ایران به‌خوبی آشنا می‌کنند.

گردشگری؛ عامل استغال‌زایی همدان
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،
صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنانش درباره وضعیت گردشگری استان همدان اظهار کرد: این استان با برخورداری از اماکن و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و توریستی به قطب گردشگری کشور تبدیل شده است.
سلطانی‌فر ادامه داد: گردشگری یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه در کشور و به تبع آن در استان همدان است و باید با ایجاد امکانات، زمینه‌های اشتغالزایی و توسعه پایدار با استفاده از ظرفیت عظیم گردشگری در این استان فراهم شود.
وی استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های گردشگری را راهکاری موثر برای توسعه گردشگری در استان همدان دانست و گفت: با توجه با وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری صنایع دستی و تلاش مسوولان ارشد استانی برای جذب سرمایه‌گذار اتفاقات خوبی در این زمینه در همدان ایجاد خواهد شد.
سلطانی‌فر وجود ۱۷۰ رشته صنایع دستی در همدان را ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: با توجه به اینکه استان همدان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است توجه به
صنایع دستی در کنار جاذبه‌های گردشگری و طبیعی می‌تواند موجب توسعه آن در بخش‌های مختلف شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در استان همدان فراهم است، تاکید کرد: نیروی انسانی فعال و حمایت مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
سلطانی‌فر در ادامه از وجود ۵۰۰ موزه در کشور خبر داد و گفت: ۴۰ موزه در کشور در دست احداث است و با توجه به اعتبارات محدود در این بخش موزه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند در اولویت برای پرداخت اعتبار هستند.
وی با بیان اینکه موزه منطقه غرب کشور در همدان از پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار است، گفت: درصورت تامین ۵۰ درصد از بودجه توسط استان، ۵۰ درصد آن نیز توسط سازمان
میراث فرهنگی اختصاص خواهد یافت و این طرح تا پایان دولت یازدهم تکمیل خواهد شد.
سلطانی فر در ادامه با بیان شناسایی حدود ۲۰ هزار خانه مسافر در سطح کشور افزود: اطلاعات خانه‌های مسافر وارد سامانه شده و تاکنون هفت هزار خانه مسافر در سطح کشور مجوز دریافت کرده‌اند. سلطانی‌فر همچنین گفت:سال ۲۰۱۳ از محل گردشگری یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون گردشگر بین کشورها جابه‌جا شده و درآمد کشورها از این راه یک هزارو ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است که در این میان سهم ایران از این درآمد تنها پنج میلیارد دلار بوده که این رقم باید به چهار برابر افزایش یابد.
برگزاری نشست با استاندار همدان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، کلنگ زنی برج اداری تجاری جواهرات آسیا مجتمع بین‌المللی شهر جواهرات، بازدید از طرح تله کابین گنجنامه و افتتاح سوئیت‌های VIP آن مجموعه از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان همدان بود.

سرمایه‌گذاری‌ ۵۷۴ میلیارد تومانی در گردشگری همدان
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از سرمایه‌گذاری ۵۷۴ میلیارد تومانی در۵۰ هکتار از مناطق نمونه گردشگری در همدان خبر داد و گفت: با این سرمایه‌گذاری برای ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
ریحان سروش مقدم در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه مجتمع تفریحی، توریستی و ورزشی همدان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: نگاه به سرمایه‌گذاری در استان همدان همسو با سیاست‌های دولت و با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه کشور است.
سروش مقدم تصریح کرد: طبیعت بکر و زیبای همدان سبب شده تا اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان به سمت سرمایه‌گذاری و ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه مناطق نمونه گردشگری برود.
مدیرکل میراث فرهنگی همدان بیان کرد: آخرین پروژه در بخش سرمایه‌گذاری ارتقا و بهبود شرایط استان در اسکان گردشگران در دامنه الوند با تلاش شرکت تله‌کابین گنجنامه اجرایی شده است.
وی افزود: در مجموع در ۶۰۰ هکتار از مناطق نمونه گردشگری همدان ۵۷۴ میلیارد تومان در ۵۰ هکتار از این میزان سرمایه‌گذاری شده که برای استان نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.
کلنگ‌زنی طرح منطقه نمونه گردشگری، همدان دارای هایپر استار، هتل پنج ستاره، ۲۰۰ کمپینگ، سه هزار پارکینگ، سالن سینما، ورزشی و کتابخانه و مساجد است.

8760047ce51824a00f66ab64650399ca گردشگران خارجی با علم به ملاحظات فرهنگی وارد ایران می‌شوند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *