رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ تیر ۱۳۹۹

کافه عمارت روشنان

لینک این مطلب کپی شد!

کافه عمارت روشنان یک مجموعه فرهنگی و هنری می باشد که در یک خونه باغ قدیمی و بسیار زیبا واقع شده است.این مجموعه شامل سه بخش کافه، کتابفروشی و محلی برای برگزاری رویدادها و کارگاه های فرهنگی هنری می باشد.عمارت روشنان بعد از بازسازی، معماری خودش را حفظ کرده است و در عین قدیمی بودن، مدرن است و این موضوع باعث شده خودش را از کافه‌های حیاط‌دار جدا کند و بیشتر حس ویلای یک دوست را داشته باشد.

کافه عمارت روشنان کافه عمارت روشنان

کافه روشنان

کافه ی روشنان نیز در فضای باز این مجموعه قرار گرفته است که البته دارای یک فضای داخلی و سرپوشیده با معماری و دکوراسیون خاص و ویژه ای نیز هست که فضای بسیار دنج و زیبایی را برای قرار های دونفره و دوستانه و حتی خانوادگی فراهم کرده است.فضای بیرونی کافه روشنان دارای دو حیاط می باشد که هردو حیاط ها وسایل گرمایشی دارند و در فصل زمستان و روزهای سرد قابل استفاده هستند.منوی کافه دارای انواع خوراکی ها مانند دمنوش، قهوه، صبحونه، نوشیدنی‌های سرد، سالاد و غذا می باشد.

کافه عمارت روشنان کافه عمارت روشنان

بخش کتابفروشی

کتابفروشی مجموعه در فضایی بسیار زیبا و با معماری چشم نواز قرار گرفته است و علاوه بربخش کتاب، که از نظر تعدد عناوین رضایت بخش بوده، در بخش کتاب های خارجی و هدایا نیز، بسیار چشم نواز و کامل است.همین باعث می‌شود گشت زدن میان محصولات مختلف به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. مسئولین کتاب‌فروشی برای راهنمایی مشتریان آنجا حضور دارند.
بخش کتاب‌ فروشی این مجموعه، کتاب‌های ایرانی تا خارجی را برای همه‌ی رده های سنی دارد و همینطور لوازم‌التحریر و لوازم کادویی. این بخش حیاط سایه و حیاط آفتاب را به‌ هم متصل می‌کند. که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

کافه عمارت روشنان کافه عمارت روشنان

با وارد شدن به فضای این مجموعه، به حیاطی دلباز با باغچه‌های جذاب بر می‌خورید که بنفشه‌ها و گل‌های آن حس‌و‌حال عید را تداعی می کنند. به این حیاط، حیاط سایه میگن چون اکثر اوقات سایه‌ است. این بخش هم به سیستم گرمایشی هم مجهزه. عمارت سایه هم در کنار این بخش قرار دارد که بعضی رویدادها درآن انجام می‌شود.

کافه عمارت روشنان کافه عمارت روشنان

حیاط آفتاب

عمارت آفتاب دو در دارد. یک در ورودی از حیاط سایه و فضای باز بوفه روشنان، و یک در که از داخل کتاب‌فروشی به سمت حیاط پشتی یا همان حیاط آفتاب باز می‌شود. این حیاط بزرگ با سه حوض قدیمی و زیبا محیطی چشم‌نواز به وجود آورده است. حوض‌های حیاط آفتاب حس بسیار نابی را به شما القا خواهند کرد. ایوان سرپوشیده این عمارت زیبا با چشم‌اندازی رو به حیاط، جزیی از بوفه روشنان است. البته باید بگویم داخل حیاط آفتاب امکان نشستن وجود ندارد. تنها بخش پشتی عمارت که در آن میز و صندلی چیده شده، همین ایوان عمارت آفتاب است. بنابراین شما می‌توانید در ایوان نشسته و از تماشای زیبایی حیاط لذت ببرید.

کافه عمارت روشنان کافه عمارت روشنان

نحوه دسترسی به عمارت روشنان

آدرس:بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

کافه عمارت روشنان کافه عمارت روشنان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *