رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

کافه بوفه کتاب مکتب تهران

لینک این مطلب کپی شد!

کافه بوفه کتاب مکتب تهران، کافه ای متفاوت در پایتخت است .اگر به کافه گردی علاقه مند هستید و همچنین از دوستداران کتاب و کتابخوانی نیز هستید، پیشنهاد ما به شما کافه بوفه کتاب مکتب است.همچنین در این بوفه کتاب برنامه‌هایی همچون: کارگاه‌های تحلیل و بررسی موسیقی مدرن و کلاسیک، اکران انیمه و فیلم‌های برگزیده جهان، تک نوازی‌ها و دو نوازی‌ها و غیره اشاره کرد.

چند سالی است که خانه‌های قدیمی در نقاط مختلف پایتخت تغییر کاربری داده اند و به کافه‌ها یا خانه‌های هنر تبدیل شده اند. یکی از این خانه‌ها که این روزها به یک کافه‌ی دنج تبدیل شده است، «کافه‌ بوفه کتاب مکتب» است. یک فضای ساکت که می‌شود چند ساعتی از آرامش آن جا استفاده کرد و از هیاهوی شهر دور شد. اینجا مکانی است که اگر به تابلوی قسمت ورودی دقت نکنیم، به خاطر خلوتی این مکان نمی‌ توان متوجه شد که داخل آن یک گالری خاص و کافه‌ی دنجی وجود دارد.
این بوفه کتاب با سابقه‌ای ده ساله مشغول به کار است. در واقع در ابتدا فقط کار تئاتر در آن جریان داشت و به اقتضای آن کافه‌ای نیز تاسیس شد.

-بوفه-کتاب-مکتب-2 کافه بوفه کتاب مکتب تهران

نام کافه نیز از نام آموزشگاه تئاتر آن برگرفته شده است. مدیریت تئاتر و همچنین کافه را استاد سرشناس تئاتر و نمایشنامه نویس محبوب آقای “جلال تهرانی” عهده‌دار است و هماهنگی و نظم را در مدیریت ایشان می‌توان به خوبی مشاهده کرد. به طوری که با وجود گالری صنایع دستی، کتاب فروشی و تئاتر کیفیت کار کافه حفظ شده و مشتریان و طرفداران همیشگی خود را دارد.

کافه بوفه کتاب یک خانه‌ی قدیمی است که در خیابان عضدی و انتهای کوچه‌ی کیوان واقع شده . از خلوتی و آرامش کوچه که بگذریم به یک ساختمان قدیمی با یک در قهوه‌ای‌رنگ می‌رسیم. ابتدای ورود قفسه‌ی کتاب‌ها و بخش گالری ممکن است کمی باعث گیج شدن شما شود اما با گذر از بین قفسه‌های کتاب‌، از پنجره‌هایی که رو به حیاط است، فضای کافه قابل مشاهده‌ می باشد.کافه دارای فضایی آرام می باشد که برای قرارهای کاری یا دوستانه بسیار مناسب است.

در جای‌جای فضا می‌توان رنگ دلنشین چوب را مشاهده کرد. درواقع تمام میز و صندلی‌ها و حتی ستون‌ها و قفسه‌ها تماما چوبی هستند، همچنین در قسمت‌هایی از حیاط، گلدان‌های رنگی و زیبایی به چشم می‌خورند که باعث شده‌ فضا از یکنواختی خارج شود.لازم به ذکر است با اینکه بیشتر فضای کافه مختص بخش بیرونی است و ممکن است در فصل‌های سرد جوابگو نباشد ؛اما برای این موضوع نیز چاره‌ای در نظر گرفته شده است. در واقع نزدیک هر میز بخاری و سیستم گرمایشی وجود دارد و علاوه‌برآن این حیاط به شکل یک آلاچیق بزرگ سرپوشیده درآمده است. پس نگرانی‌ از بابت سرما و فصول سرد وجود ندارد.

وارد فضای حیاط یا همان بخش کافه که می شوید، دکوراسیون جذابی را مشاهده خواهید کرد که این مکان در عین خلاقیت هنوز حالت سنتی بودن خودش را حفظ کرده است. میز و صندلی‌های چوبی با چند گلدان رنگی و از همه مهم‌تر حوض وسط حیاط به جذابیت‌های کافه اضافه کرده است. طراحی فضا و البته وجود درخت‌های داخل حیاط باعث شده که همه‌ی میزها از آفتاب روز در امان بمانند. منو و قیمت منوی کافه تنوع قابل توجهی دارد و پیشنهاداتی هم برای صبحونه دیده می شود. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و بستنی، کیک و خوراکی‌های مختلفی برای ناهار یا میان‌وعده در منو دیده می‌شود. موارد منو با توجه به کیفیت خوراکی‌ها، قیمت نسبتا متوسطی دارد. قسمت خوراکی‌های منو خاصه و حجم بالای هر سفارش قابل توجه می باشد.

نحوه دسترسی به کافه بوفه کتاب مکتب تهران

آدرس : کریم خان خ عضدی (ابان جنوبی) ک کیوان پلاک ۶

-بوفه-کتاب-مکتب کافه بوفه کتاب مکتب تهران

           
 

نظر کاربران :

  • هاله

    برخورد پرسنل و سرویس دهی افتضاحه
    حیف این فضا که دست این آدما هست

    ۱۳ دی, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *