رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۴۰۰

چگونه در سفر نوروز ۱۴۰۱ از استانبول به آلانیا برویم؟

اشتراک گذاری

دو گزینه برای رفتن از استانبول به آلانیا وجود دارد: با اتوبوس یا با هواپیما. سفر با اتوبوس بیش از ۱۵ ساعت طول می کشد (با احتساب تمام تغییرات و زمان انتظار)، قیمت بلیط ۳۱.۵ دلار است. پروازها ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه طول می کشد، قیمت بلیط از ۳۰ دلار (بسته به شرکت حامل) شروع می شود. فاصله استانبول تا آلانیا ۷۸۵ کیلومتر است. پس اگر تور استانبول نوروز را برای شروع سفرتان خریداری کردید به موارد ذکر شده توجه نمایید.

اتوبوس استانبول به آلانیا پر هزینه ترین و در عین حال طولانی ترین گزینه سفر است. با این حال، چند سفر شبانه نیز در مسیر وجود دارد تا بتوانید در طول سفر بخوابید. در مورد سفر با هواپیما، به این سادگی نیست: فرودگاه گازیپاسا نزدیکترین فرودگاه به آلانیا است و فاصله بین آنها ۳۷ کیلومتر است. بنابراین باید ۱ ساعتی را که برای رسیدن به شهر صرف می کنید نیز به زمان سفر با هواپیما (۱.۵ ساعت) اضافه کنید. هواپیما در شب در دسترس نیست.

آلانیا – ترکیبی از دوران باستان و مدرنیته

بر کسی پوشیده نیست که بیشتر گردشگران برای داشتن ساحل خوب، آب تمیز و آب و هوای معتدل به آلانیا می آیند. اما علاوه بر تعطیلات ساحلی، مسافران می توانند از پیاده روی در شهر و بازدید از تعداد زیادی از مناظر مختلف لذت ببرند. بنابراین، شما قطعا باید از کاپادوکیه دیدن کنید – مکانی که شما را به دوران باستان می برد. یکی دیگر از دیدنی های محلی پاموکاله یا به قول مردم ترکیه «قلعه پنبه» است. آب اینجا واقعاً سالم است و هیچ کس نسبت به زیبایی طبیعت بی تفاوت نخواهد ماند. به هر حال، شما همچنین می توانید رفتینگ را تجربه کنید و در آلانیا سوار یک قایق تفریحی شوید.

استانبول

مسیرهای سفر از استانبول به آلانیا

اتوبوس از استانبول به آلانیا

اتوبوس های استانبول به آلانیا از ایستگاه اتوبوس بایرامپاشا که ۱۵ کیلومتر تا فرودگاه آتاتورک و ۵۴ کیلومتر تا فرودگاه سابیها گوکچن فاصله دارد، حرکت می کنند. می توانید از اتوبوس پاموکاله استفاده کنید که ۶ بار در روز حرکت می کند. اتوبوس ها نیز در شب در دسترس هستند – دو سفر یک شبه وجود دارد. مدت زمان سفر ۱۲.۵ ساعت و قیمت بلیط ۳۱.۵ دلار است. سفر طولانی است، با این حال اتوبوس ها در داخل کاملا راحت هستند: آنها دارای سوکت، تلویزیون و صندلی های راحت هستند.
اتوبوس از استانبول به آلانیا:
اتوبوس مستقیم پاموکاله
جدول زمانی:
۴ سفر روزانه: ۱۲:۳۰ بعد از ظهر، ۰۵:۰۰ بعد از ظهر، ۱۹:۰۰، ۰۹:۰۰ بعد از ظهر.
۲ سفر شبانه: ۰۱:۰۰ بامداد، ۰۵:۳۰ بامداد.
مسیر:
ایستگاه اتوبوس اتوگار استانبول – کوتاهیا – بوردور – آنتالیا – ماناوگات – آلانیا
زمان سفر:
۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه (۴۰ دقیقه – حمل و نقل عمومی از فرودگاه تا ایستگاه اتوبوس، ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه – اتوبوس به آلانیا).
زمان انتظار:
از ساعت ۲
میزان راحتی:
متوسط: کابین جادار، صندلی تاشو، تلویزیون، پریز.
هزینه:
۳۲.۵ دلار (۱ دلار – حمل و نقل عمومی از فرودگاه تا ایستگاه اتوبوس، ۳۱.۵ دلار – اتوبوس به آلانیا).
مشتریان:
خانواده های بدون بچه، گردشگران بدون چمدان بزرگ، کسانی که از پرواز می ترسند.

استانبول

اتوبوس استانبول آلانیا

نحوه پیدا کردن ایستگاه اتوبوس در فرودگاه استانبول:

می توانید از فرودگاه آتاتورک به ایستگاه اتوبوس با مترو (ایستگاه اتوگار، خط «هاوالیمانی – ینوکاپی») بروید. در فرودگاه Sabiha Gokcen، با اتوبوس Havatas (به میدان تقسیم) و سپس – اتوبوس №۸۳۰ به ایستگاه اتوبوس بروید.

پرواز از استانبول به آلانیا

نزدیکترین فرودگاه به آلانیا در ۳۷ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. دو شرکت هواپیمایی در مسیر استانبول-آلانیا هستند – پگاسوس و ترکیش ایرلاینز. هواپیماهای پگاسوس دو بار در روز – صبح و عصر از فرودگاه سابیها گوکچن حرکت می کنند. این خطوط هوایی ارزان قیمت هستند، بنابراین قیمت بلیط از ۳۰ دلار است، زمان سفر ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه است. توجه داشته باشید که در هواپیماهای ارزان قیمت باید هزینه اضافی برای چمدان خود بپردازید، در حالی که خود هواپیماها چندان راحت نیستند. علاوه بر این، پروازها اغلب با تاخیر یا لغو می شوند.
هواپیماهای ترکیش ایرلاینز از فرودگاه آتاتورک پرواز می کنند. مدت زمان پرواز ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه، قیمت بلیط از ۱۵۸ دلار است. تنها دو پرواز در روز وجود دارد و هیچ پرواز شبانه وجود ندارد.

استانبول

پرواز از استانبول به آلانیا

پرواز از استانبول به آلانیا:
هواپیمای مستقیم پگاسوس/ترکیش ایرلاینز
جدول زمانی:
در ساعت ۰۶:۱۰ صبح و ۰۸:۰۵ بعد از ظهر / در ۰۱:۳۰ بعد از ظهر. و ساعت ۲۲:۲۵
مسیر:
استانبول Sabiha Gokcen/فرودگاه آتاتورک – فرودگاه گازی پاشا-آلانیا
زمان سفر:
۲ ساعت و ۳۵ دقیقه (۱ ساعت و ۳۵ دقیقه – هواپیما، ۱ ساعت – اتوبوس از فرودگاه به آلانیا).
زمان انتظار:
از ۹ ساعت بین پروازها
میزان راحتی:
کم (شرکت های هوایی کم هزینه): کابین تمیز، صندلی های راحت.
هزینه:
از ۳۶-۱۶۴ دلار (از ۳۰-۱۵۸ دلار – هواپیما، ۶ دلار – اتوبوس از فرودگاه به آلانیا).
مشتریان:
تاجران، گردشگران سالخورده، کسانی که می خواهند در اسرع وقت به آلانیا برسند.
چگونه از فرودگاه گازیپاسا به آلانیا برویم:
می توانید با شاتل Havas به شهر بروید. انتقال مشترک ۲۵ دقیقه پس از ورود هواپیما انجام می شود. به سمت مرکز شهر می رود و در ایستگاه اتوبوس محلی توقف می کند. مدت زمان سفر ۱ ساعت می باشد.
تور آلانیا نوروز ۱۴۰۱ می تواند تجربه ای عالی مخصوصا از مبدا استانبول با هواپیما باشد.

ترانسفر و تاکسی در آلانیا

برای رسیدن به آلانیا از فرودگاه بدون توقف و تا حد امکان راحت، می توانید با تاکسی تماس بگیرید یا ترانسفر انفرادی از فرودگاه به آلانیا را رزرو کنید. مزیت این گزینه این است که گردشگر به زمان ورود گره نخورده و نیازی به برنامه ریزی دقیق مسیر ندارد. علاوه بر این سفر با ماشین برای گردشگرانی که با تمام خانواده سفر می کنند، وسایل زیادی با خود می آورند و … راحت است، زمان سفر ۵۰ دقیقه است.

جدول زمانی:
۲۴/۷

مسیر:
به هتل خود در آلانیا یا آدرس داده شده

زمان سفر:
۵۰ دقیقه

زمان انتظار:
در فرودگاه آلانیا باید چند دقیقه به دنبال تاکسی بگردید.
نیازی به منتظر ماندن برای ترانسفر از قبل رزرو شده نیست، راننده در خروجی از منطقه ورودی با یک پلاک نام در زمان مشخص با شما ملاقات خواهد کرد.

میزان راحتی:
تاکسی در محل: سفر بدون توقف و سایر مسافران.
ترانسفر از قبل رزرو شده: تهویه مطبوع، راننده انگلیسی زبان، کمک برای چمدان، سفر بدون توقف، مینی‌بوس جادار، آب معدنی رایگان، کارتون برای کودکان، صندلی کودک/صندلی تقویت‌کننده، پرداخت آنلاین، رزرو قبلی.

هزینه:
از ۴۰ یورو برای خودروی کلاس اقتصادی

مشتریان:
خانواده‌های دارای فرزند، گردشگران بی‌تجربه، کسانی که برای اولین بار به ترکیه می‌روند، مسافران مسن، آن‌هایی که چمدان‌های زیادی دارند یا در شب می‌رسند، گروه‌های زیادی از گردشگران

نحوه پیدا کردن تاکسیست در فرودگاه آلانیا:
تاکسی ها را می توانید در جایگاه روبروی خروجی ساختمان ترمینال های فرودگاه پیدا کنید. نیازی به جستجوی ترانسفر از قبل رزرو شده نیست، راننده در خروجی از منطقه ورودی با پلاک در انتظار شما خواهد بود.
با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید
منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر| www.alefbatour.com

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *