رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

چرا به نروژ مهاجرت کنیم؟

اشتراک گذاری

نروژ با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر یکی از سه کشور اسکاندیناوی است. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی رتبه بندی شده و یکی از کمترین میزان جرم و جنایت در جهان را دارد. در سال‌های اخیر، نروژ بارها در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل متحد به عنوان بهترین کشور برای زندگی در رتبه‌بندی قرار گرفته است. این رتبه‌بندی سالانه عمدتاً بر اساس میانگین سطح تحصیلات و درآمد، همراه با امید به زندگی، و همچنین عواملی مانند حقوق بشر و آزادی فرهنگی است. نروژ همچنین به دلیل نرخ سواد، سطح تحصیلات و ثروت مادی رتبه بالایی دارد. علاوه بر این، نروژ دارای یکی از بهترین سیستم‌های رفاهی در جهان است، که اطمینان حاصل می کند که از افرادی که بیکار یا قادر به کار هستند حمایت می شود تا بتوانند زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند. نروژ همچنین یکی از کمترین میزان جرم و جنایت را در جهان دارد.

۵.۲ میلیون نفر در نروژ زندگی می کنند و حدود ۳۲ درصد از جمعیت دارای تحصیلات عالی هستند. نروژ نیز مانند سوئد و دانمارک به یک کشور چند فرهنگی تبدیل شده است. امروزه، ۳۳ درصد از جمعیت اسلو (Oslo) را مهاجران تشکیل می‌دهند. در کل کشور، کمی بیش از ۱۶ درصد مهاجران یا متولد نروژ از والدین مهاجر هستند.

نروژ

چرا مهاجرت تحصیلی به نروژ انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی است؟

تجربه یک دانشجوی نروژی بودن یکی از لذت بخش ترین تجربه‌های تحصیلی است. شهرها شیک و مناظر طبیعی بی نظیر در نروژ وجود دارند. در حقیقت از شرایط زندگی خوب و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای آزمایش مهارت‌های جدید خود برخوردار خواهید بود. همچنین یکی از مزیت‌های برجسته تحصیل در نروژ این است که بیشتر تحصیلات عالی در نروژ رایگان هستند.

از زمانی که نفت در سواحل در سال ۱۹۶۹ کشف شد، نروژی ها از استاندارد زندگی بالایی برخوردار بوده‌اند. جامعه نروژ یکی از جوامع امن می‌باشد و میزان جرم و جنایت در آن پایین است. نروژ بازار کار جذابی دارد و نرخ بیکاری تنها ۳.۶ درصد است (ژوئن ۲۰۱۹). نروژ دارای یک اقتصاد باز با بسیاری از شرکت های بین المللی و تجارت خارجی گسترده است.

نروژ در صنایعی مانند نفت و گاز، خدمات نفت و گاز، انرژی های تجدیدپذیر، کشتیرانی، مخابرات، محصولات با فناوری پیشرفته و پرورش ماهی در جهان پیشرو است. اگر قصد دارید در هر یک از صنایع ذکر شده شغلی داشته باشید، تحصیل در نروژ و در BI مزیت‌های بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت.

نروژ شمالی ترین کشور اروپاست و مناظر طبیعی بسیار متنوعی دارد. مناطق پست در جنوب شرقی تا آبدره های دیدنی و کوه‌های مرتفع و خط ساحلی در غرب و شمال بسیار در کشور نروژ بسیار چشمگیر هستند. اگر از پیاده روی و تجربه‌های بزرگ در فضای باز لذت می برید، نروژ انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل معمولاً بخش عمده‌ای از هزینه را تشکیل می دهد. البته این مسئله در مورد تحصیل در نروژ صادق نیست، زیرا در این کشور بودجه دولتی جهت ارائه آموزش رایگان به دانشجویان نروژی و بین المللی در نظر گرفته شده است. اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های دانشگاه دولتی نروژ دارای بودجه دولتی هستند و دولت نروژ دسترسی به آموزش عالی را برای همه بخش مهمی از جامعه نروژی می‌داند. بنابراین موسسات دولتی نروژ شهریه‌ای دریافت نمی کنند. این امر در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند، و مهم نیست که از کدام کشور به نروژ مهاجرت تحصیلی داشته‌اید.

البته لازم به ذکر است که موسسات آموزش عالی خصوصی برای برنامه‌های تحصیلی خود شهریه دریافت می کنند، اما این هزینه ها معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از هزینه های مطالعات مشابه در سایر کشور‌های اروپایی است. همچنین با دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان نروژی رفتار می‌شود و هزینه‌های بالاتری از دانشجویان بین‌المللی دریافت نمی‌شود.

نروژ

آیا هزینه‌های زندگی در کشور نروژ بالا است؟

باید در نظر داشته باشید اگرچه تحصیل در این کشور رایگان است اما نروژ کشوری پر هزینه است و هزینه‌های زندگی نیز بالاست. متقاضیان بین المللی باید انتظار داشته باشند که بایستی سطح نسبتا بالایی از تمکن مالی را برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی داشته باشند.

البته در صورت واجد شرایط بودن، می توانید از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده برای پوشش هزینه‌های زندگی خود بهره‌مند شوید. از طریق برنامه‌های مختلف بورسیه ارائه شده، دانشجویان بین المللی می توانند برای تمام مدت تحصیل خود یا بخشی از آن بورسیه دریافت کنند. باید توجه داشته باشید که این فرصت‌های مالی کم هستند و در بیشتر موارد کل هزینه‌های اقامت شما در نروژ را پوشش نمی‌دهند.

آیا کشور نروژ برای بیزینس گزینه مناسبی است؟

دلایل خوبی برای انجام کسب و کار در نروژ مانند سطح بالای تحصیلات، بهره وری بالا و فرهنگ دیرینه نوآوری وجود دارد. نروژ یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد. در این کشور توسعه دانش، نوآوری، فناوری و حفظ یک بخش تجاری پایدار در اولویت قرار دارند. نروژ در بخش نفت و گاز، انرژی، صنایع دریایی و غذاهای دریایی پیشرو در جهان است. همچنین شرکت‌هایی بسیاری در بخش‌های دیگر همانند Medtech، FinTech، Edtech و دیگر گروه‌های علم و فناوری در حال رشد و شکوفایی هستند. مجموعه‌های فناوری نروژی و مراکز نوآوری تخصصی می توانند دانش تخصصی، شبکه های مرتبط و شرکای بالقوه و احتمالی را در اختیار شرکت های خارجی قرار دهند.

همچنین راه اندازی کسب و کار در نروژ آسان است. به عبارت دیگر، نروژ یک کشور بسیار جذاب هم برای شرکت های تاسیس شده (established companies) و هم برای استارت آپ‌ها (start-up) است.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به نروژ، شرایط تحصیل در نروژ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *