رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ شهریور ۱۴۰۱

از چه راهی به کانادا مهاجرت کنم؟

لینک این مطلب کپی شد!

کانادا کشوری پیشرفته است که مهاجرپذیری بالایی هم دارد. حدود ۲۲ درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند که خودش عدد بالایی است. مهاجرت به کانادا در ایران هم طرفداران زیادی دارد. اما می دانید از چه راه هایی می توانید به این کشور مهاجرت کنید؟ در ادامه سعی می کنیم در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

-800x260 از چه راهی به کانادا مهاجرت کنم؟

راه های مختلف برای مهاجرت به کانادا

به نقل از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان؛ برای مهاجرت به کانادا راه های مختلفی وجود دارد. این موضوع که کدام راه می تواند برای شما مناسب باشد به اهداف و شرایط تان بستگی دارد. شما بسته به توانایی، سرمایه، مهارت و اهداف خودتان می توانید هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

کار همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی ماست. از طرفی کشور کانادا نیروی کار کمی دارد و مجبور به جذب نیروی کار است. بخش زیادی از این نیاز توسط مهاجران تامین می شود. شما با این روش مهاجرت می توانید اقامت دائم هم بگیرید.

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا از طریق کار این است که ناک یا همان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا چک شود و مشخص شود که کانادا به چه مشاغلی احتیاج دارد. برای این که با برخی روش ها به کانادا مهاجرت کنید باید شغل و تحخصص شما در لیست ناک وجود داشته باشد.

اسکیل ترید، جاب آفر، خود اشتغالی، اسکیل ورکر، برنامه های استانی و.. راه های مختلفی هستند که می توانید از طریق آن ها برای مهاجرت کاری اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا هم طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی این کار را به عنوان پله ای برای دریافت اقامت دائم این کشور انجام می دهند. کوآپ کانادا راهی است که از طریق آن می توانید هم در این کشور تحصیل کرده و هم مشغول به کار شوید.

شما می توانید با دریافت بورسیه هزینه های تحصیل تان را کاهش دهید. یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در این کشور این است که امکان تحصیل به دو زبان فرانسه و انگلیسی را دارید.

برای تحصیل در کانادا شرایط اولیه ای به قرار زیر وجود دارد:

بهتر است سن تان زیر ۴۵ سال باشد.
باید تمکن مالی خوبی داشته باشید.
گپ تحصیلی باید کمتر از ۵ سال و البته موجه باشد.
نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج دارید.
نیاز به مدرک زبان دارید. شرایط دقیق چگونگی این مدرک را دانشگاه مد نظر تعیین می کند.

-1 از چه راهی به کانادا مهاجرت کنم؟

مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

برای سرمایه گذاری در کانادا راه های مختلفی پیش روی شماست. استارتاپ، کارآفرینی،خرید بیزینس و سرمایه گذاری استانی از اصلی ترین کارهایی است که می توانید در این زمینه انجام دهید.

شما چه شرایطی دارید؟ سرمایه تان چقدر است؟ هدف تان از سرمایه گذاری در کانادا چیست؟ با توجه به پاسخی که به این سوال ها می دهید مشخص می شود که کدام روش سرمایه گذاری برایتان مناسب است.

در صورتی که از هر کدام از این روش ها بخواهید استفاده کنید باید شرایط و قوانین آن رادر نظر بگیرید. برخی از ایالت های کانادا شرایط مخصوص به خودشان را دارند.

مهاجرت خود اشتغالی به کانادا

در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید از طریق برنامه های خود اشتغالی اقدام نمایید. برای این کار لازم است که فعالیت مناسبی در زمنیه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری یا… داشته باشید. در این صورت و اگر به کار و زندگی در کانادا هم علاقه مند هستید می توانید از طریق برنامه خود اشتغالی اقدام نمایید. در ایران ممکن است این ویزا را با نام هایی مثل ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران و.. بشنوید.

عکاس، ورزشکار، طراح، نویسنده، داور و موارد مشابه از جمله تخصص هایی هستند که می توانند برای این برنامه اقدام کنند.

شرایط لازم برای اقدام از طریق خود اشتغالی:

لازم است حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه ای در زمینه مد نظر خودتان، در ۵ سال گذشته داشته باشید.
استعداد و توانایی بالا مهم است.
در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی باید بتوانید حداقل نمره ۳۵ از ۱۰۰ را کسب نمایید.
لازم است حداقل تمکن مالی به اندازه هزینه های ۶ ماه زندگی در کانادا را داشته باشید.
مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری
این سیستم مهاجرتی بر اساس امتیازبندی عمل می کند. هر چه امتیاز کسب شده توسط شما بالاتر باشد شانس بیشتری برای دریافت اقامت دارید.

در این برنامه موارد زیادی بررسی می شود. برخی از مهم ترین این موارد عبارتند از: میزان انطباق پذیری، داشتن جاب آفر، مهارت های زبانی، سابقه کار و میزان تحصیلات.

اکسپرس اینتری خودش شامل ۴ برنامه مختلف می شود. این برنامه ها عبارتند از: برنامه مهاجرت استانی، اسکیل ورکر، برنامه تجربه کار کانادایی و اسکیل ترید.

اگر می خواهید از طریق تخصص تان به کانادا مهاجرت کنید اکسپرس اینتری بهترین روش برای شماست.

ازدواج راهی برای مهاجرت به کانادا

یکی از ساده ترین راه های مهاجرت این است که با یک شهروند قانونی کانادا ازدواج کنید. البته باید بدانید که به هیچ عنوان با یک ازدواج صوری نمی توانید وارد کانادا شوید و این موضوع به راحتی مشخص خواهد شد.

تولد فرزند و اقامت کانادا

هر نوزادی که در کانادا به دنیا بیاید بدون در نظر گرفتن شرایط والدینش تابعیت کانادا را دریافت می کند. اراضی دریایی و حریم هوایی هم جزء خاک کانادا محسوب می شوند. یعنی اگر فرزندتان در حریم هوایی کانادا به دنیا بیاید تابعیت این کشور را دریافت می کند.

دقت کنید که این تابعیت تنها برای کودک شماست و نه خودتان. زمانی که فرزند شما به سن ۱۸ سالگی برسد و شرایط لازم را هم داشته باشد می تواند اسپانسر شما شود و شما هم اقامت کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا با روابط فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ

برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید لازم است یک نفر از اعضای خانواده یا افراد درجه یک فامیل تان، شهروند کانادا باشد.

منظور از خویشاوند درجه یک مادر، پدر، خواهر، برادر، فرزندان و همسر هستند. لازم است که این فرد توانایی مالی کافی برای حمایت از شما را داشته باشد.

-2 از چه راهی به کانادا مهاجرت کنم؟

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان

در انتها اگر خودتان امکان فراهم کردن شرایط فوق برای مهاجرت مخصوصا مهاجرت تحصیلی به کانادا را ندارید حتما با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان که دارای مدرک رسمی و مجوز می باشد، تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان این موسسه استفاده کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *