رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

پارک جنگلی بابلکنار

لینک این مطلب کپی شد!

پارک جنگلی بابلکنار دارای ۷۶۰ هکتار مساحت می باشد. در فاز اول این پروژه ۴۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است. پارک جنگلی طبیعت بابل‌کنار از سوی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد این پارک زیبا جزء محدوده ی جنگلی روستای درونکلا شرقی است.

در دل این پارک دهکده ای کوچک قرار دارد با نام بزچفت. طبیعت بابلکنار با دارا بودن مساحتی بیش از ۷۱۶ هکتار و وجود چشمه ای کوچک در دل خود و انبوه درختان زیبا و سایر امکانات گردشگری همچون امکانات بسیار خوب و وسیع این محیط طبیعی از جمله راه و جاده آسفالت، وسایل بازی کودکان، آبخوری های بهداشتی، آلاچیق، سرویس های بهداشتی، نمازخانه و… طی چند سال به مکانی شناخته شده در استان مازندران و حتی خارج از آن تبدیل شده که با آمدن فصل بهار و تابستان انبوه مسافران و گردشگران را روانه منطقه ی تفریحی توریستی و کوهپایه ای بابلکنار زیبا می کند
بابلکنار 3 پارک جنگلی بابلکنار

بابلکنار1 پارک جنگلی بابلکنار

بابلکنار4 پارک جنگلی بابلکنار

بابلکنار5 پارک جنگلی بابلکنار

بابلکناز 2 پارک جنگلی بابلکنار

پیشنهاد ویژه

بعد از ورود به مرکز شهر به فلکه کارگر و از آنجا مستقیم ۲۲ کیلومتر را طی می کنید این جاده به جاده گنج افروز معروف است بعد از طی ۲۲ کیلومتر در سمت چپ شما تابلویی به نام پارک جنگلی طبیعت بابل کنار مشاهده می کنید.

بابلکنار در یک نگاه

بخش بابلکنار با مساحت ۷/۱۴۵ کیلومتر مربع در جنوب شهرستان بابل واقع گردیده است از شمال با بخش مرکزی و از جنوب با بخش بند پی شرقی و بخش شیرگاه ، شهرستان سوادکوه از سمت شرق با بخش مرکزی قائمشهر و از غرب با بخش های گتاب و بند پی شرقی محدود می گردد. بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ جمعیت بخش بالغ بر ۲۴۹۵۵ نفر با ۶۷۷۰ خانوار اعلام شده است . بخش دارای دو دهستان بابلکنار با ۲۶ روستا و آبادی و جمعیتی بالغ بر ۱۷۵۵ نفر و دهستان درازکلا با ۴۴ روستا و آبادی با حمعیتی بالغ بر ۷۴۴۰ نفر می باشد. ۳۶ روستا در بخش دارای شورای اسلامی و ۲۶ روستا دارای دهیاری مصوب و فعال می باشند.
موقعیت جغرافیایی بخش: از نظر جغرافیایی بخش بابلکنار با دو قسمت جلگه ای و جنگل تقسیم می شود قسمت جلگه ای عمدتا در قسمت شمالی و بخش جنگلی در قسمت جنوبی بخش قرار دارد.
فعالیتهای کشاورزی بخش بابلکنار : محصولات کشاورزی و تولیدی بخش بابلکنار عمدتا شامل شالی با سطح زیر کشت بیش از ۵۳۰۷ هکتار و محصولات باغی شامل انواع مرکبات و میوه های سیاه ریشه شامل هلو و شلیل با سطح زیر کشت بیش از ۶۷۱۰ هکتار می باشد. شایان ذکر است که بخش بابلکنار بتنهایی تقریبا نیمی از سطح زیر کشت تولید مرکبات شهرستان بابل را به خود اختصاص داده است.عمده سطح زیر کشت شالی نیز در فصل زمستان به زیر کشت دوم نظیر سبزی و گلزا اختصاص می یابد و در این حوزه نیز بخش سهم عمده ای در تولید این نوع محصولات را دارا می باشد
فععالیت های دامپروری و طیور در بخش بابلکنار :
در بخش بابلکنار ۱۳ واحد صنعتی دامپروری و ۱۹۰۰ واحد سنتی با جمعیت بهره بردار و شاغل جدود ۱۰۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت می باشند که سهم عمده ای در تولید گوشت و شیر مصرفی شهرستان را دارا می باشدتعداد واحد های پرورشی طیور فعال در بخش بابلکنارشامل ۸ واحد گوشتی و ۲ واحد تخمگذار بوده که در مجموع ظرفیت پرورش طیور برای بخش را به عدد ۴۷۰۰۰۰ قطعه ای رسانده که این امر نشان دهنده نقش بسیار مهم بخش بابلکنار در تامین گوشت مرغ می باشد.
فعالیت های آبزی پروری در بخش بابلکنار تعداد ۲۱ واحد آب بندان به مساحت ۹۰ هکتار در روستاهای بخش بابلکنار وجود داشته که سهم بسزایی در آبیاری ارازی کشاورزی و تولید و پرورش ماهی و ایجاد اشتغال را دارا می باشد.
سایر فعالیت های کشاورزی بخش از دیگر فعالیتهای کشاورزی بخش می توان به تولید عسل سالانه به میزان ۳۶ تن و تولید گوجه سبز اشاره کرد.
فعالیت های صنعتی بخش بابلکنار:
صنایع موجود در بخش بابلکنار شامل شهرک صنعتی بابلکنار با مساحت ۴۰ هکتار اشاره کرد که از سال ۱۳۶۹ تاسیس شده و دارای واحد های مختلف صنعتی فعال می باشد.
از دیگر واحد ها صنعتی موجود در بخش می توان به شرکت صنعتی درونکلای شرقی با مساحت ۱۱ هکتار اشاره کرد.

آدرس : بابل – جاده گنج افروز-درونکلای شرقی
زمان : شبانه روزی

           
 

نظر کاربران :

  • دبیریوسفی از گاوزنمحله بابلکنار

    راهی را برای ایجاد اشتغال در منطقه بابلکنار بیابیم
    نخستین راه تعریض جاده است از گنج افروز تا شیرگاه
    میطلبد نمایندگان مجلس همت و تلاش نمایند تا تامین اعتبارگردد
    متاسفانه چندین سال است که بابلکنار نتوانست یک نماینده وارد مجلس کند
    شکل دهی وحدت مقدمه وپایه آن است.

    ۱۳ اسفند, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • دبیریوسفی از گاوزنمحله بابلکنار

    برای رفاه اهالی بابلکنار دوشنبه بازار را دریابید
    در چنین روزی تردد برای بسیاری از مردم منطقه مشکل خواهد بود
    پیشنها میشود بخشدار منطقه با همت شوراها و دهیار و حوزه مقاومت و باتامین اعتبار نمایندگان مجلس زمینی خریداری گردد
    بخشی از پرداختی آن زمین توسط بازاری و بخشی از نمایندگان مجلس تامین اعتبارگردد

    ۱۲ اسفند, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • حسینی

    بهتر بود معرفی نمی کردید، چون اونایی که میان این مناطق، با ریختن زباله قطع شاخه و آوردن ماشین و روشن کردن آتش، اون منطقه به زباله دون تبدیل کردند. الان به اون کسانی که شهرک صنعتی آوردن اونجا و پارک جنگلی درست کردند، نمی دونم باید چی گفت ولی هر کس این کار رو کرد، این منطقه رو نابود کرده …

    ۱۷ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • ر-ح

    با سلام و احترام
    خداییی خوشا به حالتون ادمهایی که اصلا پیر نمیشن شماها هستین کاش یه دوستی اشنایی فامیلی اونجا داشتیم که به بهانه انها هم شده بیاییم اونجا خدا یه تیکه از بهشت را واسه بعضیها کنار گذاشته واقعا خوش به سعادتتون .

    ۲۴ شهریور, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • منصور گرایلی

    سلام
    منطقه درونکلاشرقی وپارک بزچفت یکی از رویاترین پارکی بوده که تا بحال دیدم احسن باید گفت به چنین جایی بهشت روی زمین
    یکی از بهترین رستوران. بنام ترنج در همین روستا قرار دارد که با کیفیت ترین غذاها را توزیع می کند وبا یکبار تجربه مشتری دائم خواهید شد

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *