جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نکات ضروری سفر با تور استانبول لحظه آخری را در اینجا بخوانید!

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ شهریور ۱۴۰۲

در این نوشته از مجله گردشگری کی سفر همراه ما باشید تا نکات ضروری سفر به استانبول را بررسی کنیم. در این نوشته راهنمای جامعی از سفر به استانبول و نکاتی که باید بدانید آورده شده است.این راهنما توسط «جی¬بی» و «رنه» دو جهانگرد اهل فیلیپین تهیه شده است که به تمام نقاط جهان سفر می‌کنند و تجربیات خود را با شما در میان می‌گذارند. در زیر با تجربیات سفر با تور لحظه آخری استانبول ، همراه ما باشید.

تور استانبول نکات ضروری سفر با تور استانبول لحظه آخری را در اینجا بخوانید!

۱. سفر خود را با اپلیکیشن Sygic travel برنامه‌ریزی کنید
اگر به دنبال این هستید که در تور ترکیه استانبول از کجا دیدن کنید و در کدام مکان‌ها غذا سفارش بدهید از این اپلیکیشن استفاده کنید. شما می‌توانید به‌راحتی مکان‌های مختلف را روی نقشه مشخص کنید و فاصله‌ی آن‌ها نسبت به یکدیگر را تخمین بزنید.
۲. یک دستگاه اینترنت بی سیم جیبی اجاره کنید
آیا می‌توانید یک روز را بدون اینترنت بگذرانید؟ حالا تصور کنید که اینترنت ندارید و نمی‌توانید راجع به مکانی که هستید تحقیقات کنید. ما بدون اجاره¬ی اینترنت جیبی جایی سفر نمی‌کنیم. پس اگر شما هم به اینترنت وابسته هستید حتماً یک وای¬فای جیبی تهیه کنید.
۳. کارت‌های ورودی به جاذبه‌های شهر
کارت‌های ورود ۵ روزه برای موزه‌ها در استانبول برای ما بسیار به‌صرفه بود. البته کارت‌های دیگری هم بسته به مکان‌هایی که می‌خواهید در استانبول دیدن کنید وجود دارد که چند نمونه از آن‌ها به شرح زیر است.

تور ارزان استانبول نکات ضروری سفر با تور استانبول لحظه آخری را در اینجا بخوانید!

کارت تخفیف موزه استانبول
کارت تخفیف موزه استانبول به قیمت ۱۸۵ لیر تا ۱۲۰ ساعت پس از اولین استفاده اعتبار دارد و به‌وسیله‌ی این کارت می‌توانید از اکثر جاذبه‌های شهر دیدن کنید. مورد دیگر اینکه نیازی به ایستادن در صف برای خرید بلیت ندارید که این امر در صرفه‌جویی زمان بسیار مفید است.
کارت ورودی استانبول توریست
اگر کارتی را می‌خواهید که خدمات آن بیشتر از کارت موزه استانبول باشد به شما کارت استانبول توریست را پیشنهاد می‌کنیم. مبلغ این کارت بیشتر است اما تقریباً تمام نقاط دیدنی شهر را می‌توانید با این کارت ببینید. این کارت به شما این امکان را می‌دهد که با تورهای حقیه صوفیه و کاخ توپکاپی همراه شوید، به یک سفر دریایی در بوسفر بروید، از اتوبوس‌های تور بیگ باس استفاده کنید و از خدمات گسترده‌ی دیگر این کارت بهره ببرید.
کارت ولکام استانبول
گزینه‌ی دیگر، گرفتن کارت ولکام استانبول است. این کارت ۴ نوع مختلف دارد و خدمات مشابه کارت استانبول توریست، ارائه می‌دهد.
۴. روزهای تعطیلی موزه‌ها
بسیاری از موزه‌ها و جاذبه‌های استانبول یک یا دو روز در هفته تعطیل هستند. روزهای تعطیل تعدادی از موزه‌ها به شرح زیر است.
ایاصوفیه: دوشنبه‌ها
موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول: دوشنبه‌ها
کاخ دولماباغچه: دوشنبه و پنجشنبه
کاخ توپکاپی: سه‌شنبه‌ها
کلیسای چورا: چهارشنبه‌ها
گرند بازار: یکشنبه‌ها
۵. با خرید استانبول کارت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید
اگر بخواهم صادق باشم، ما هیچ‌وقت استانبول کارت تهیه نکردیم، زیرا فکر می‌کردیم که ممکن است هزینه‌هایمان کمتر شود اما متأسفانه اشتباه می‌کردیم. اگر قصد دارید یک مدت در استانبول بمانید پس پیشنهاد می‌شود حتماً این کارت را تهیه کنید. فکر کنید می‌خواهید از فرودگاه آتاتورک به محله‌ی تقسیم بروید، بدون استانبول کارت هزینه‌ی جابه¬جایی ۱۵ لیر می‌شود اما با استانبول کارت فقط ۵ لیر باید بپردازید. شما می‌توانید این کارت را در ایستگاه‌های اصلی مترو مثل فرودگاه، سلطان احمد و امینونو تهیه کنید. در دکه‌های روزنامه‌فروشی نیز این کارت‌ها وجود دارند اما قیمتشان کمی بالاتر است. قیمت هر کارت ۱۰ لیر است که ۴ لیر آن اعتبار داخل کارت است.

تخفیف تور استانبول نکات ضروری سفر با تور استانبول لحظه آخری را در اینجا بخوانید!

۶. به دنبال تخفیف باشید
من برای ترکیه کوپن‌های تخفیف خود را از سایت‌های Get Your Guid و Viator خریدم که بهترین سایت‌ها در این زمینه هستند. بنابراین اگر به دنبال تخفیف در تورها، سیستم حمل‌ونقل، نمایش‌ها و غیره هستید حتماً به این دو سایت سر بزنید.
۷. بیمه‌ی مسافرتی تهیه کنید
اگر قصد دارید در ترکیه تفریحات پرهیجان مثل اسب‌سواری، اسکی، بالون‌سواری و غیره انجام دهید حتماً یک بیمه مسافرتی برای خود تهیه کنید.
۸. بدانید کی و کجا انعام بدهید!
انعام دادن در ترکیه بسیار معمول نیست و حدود ۵ درصد از رستوران‌های ارزان‌قیمت و ۱۰ تا ۱۵ درصد رستوران‌های باکیفیت در استانبول انعام می‌گیرند. در هتل‌ها می‌توانید برای هر کیفی که بلمن ها حمل می‌کنند ۲ تا ۳ لیر به آن‌ها بدهید. تاکسی‌ها در استانبول انعام نمی‌گیرند. اگر داخل تور هستید و از آن لذت بردید می‌توانید به همراه سایر همراهانتان در تور به راهنما ۲۰ لیر و به راننده ۱۵ لیر بدهید.
۹. آداپتور به همراه خود داشته باشید
حتماً آداپتور برق مناسب برای دستگاه‌های خود را به همراه داشته باشید.
چگونه در استانبول رفت‌وآمد داشته باشیم
سیستم حمل‌ونقل عمومی استانبول بسیار متنوع است. خطوط مترو، تراموا، تله¬کابین، کشتی و اتوبوس مجموعه‌ای از این سیستم حمل‌ونقل هستند. برخلاف سیستم راه‌آهن شهری که برای رسیدن به مقصد خود شما فقط یک‌بار مجبور به پرداخت کرایه هستید، در استانبول باید چندین بار کرایه پرداخت کنید. به‌طور مثال اگر برای رسیدن به مقصد خود باید سه بار پیاده و سوار شوید هر سه بار مبلغ ۵ لیر از شما دریافت می‌شود که مجموعاً ۱۵ لیر خرج دارد. لذا اگر قصد استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارید، پیشنهاد می‌شود از استانبول کارت استفاده کنید.
بهترین راه برای بازدید از جاذبه‌های استانبول استفاده از تور بیگ باس است که شمارا به نقاط دیدنی و پرطرفدار استانبول می‌برد و هزینه‌ی کمتری را در بر می‌گیرد.
برای مطالعه راهنماهای سفر بیشتر برای سایر شهرهای ترکیه به سایت keysafar.com مراجعه کنید. کی سفر مرجع برگزاری تورهای ترکیه از جمله تور لحظه اخری انتالیا ، استانبول ، کوش آداسی و.. می باشد. در کی سفر به راحتی می توانید تور خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. ما در کی سفر همه چیز را برای داشتن یک سفر راحت و به صرفه برایتان آماده کرده ایم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد