رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مقایسه سفر به بندرعباس، بوشهر، چابهار

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ دی ۱۴۰۱

هوا که کمی سردتر می‌شود فرصت خوبی است تا به شهرهای جنوبی کشور سفر کنیم و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مکان‌های دیدنی آن‌ها بازدید کنیم. بازدید از سواحل زیبا و دیدنی، قایق‌سواری، تفریحات آبی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در شهرهای ساحلی جنوب امتحان کرد. ازجمله شهرهای جنوبی می‌توان به چابهار، بندرعباس و بوشهر اشاره کرد.
اگر قصد دارید سفر چندروزه‌ای را به قصد بازدید از جاذبه‌های شهرهای جنوبی کشور داشته باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات مفیدی درباره امکانات رفاهی و گردشگری و هزینه سفر به هرکدام از این شهرها به دست آورید.

-سفر-به-بندرعباس،-بوشهر،-چابهار مقایسه سفر به بندرعباس، بوشهر، چابهار

راهنمای سفر به بندرعباس

آب‌وهوای شهر بندرعباس گرم و مرطوب است. متوسط دما در این شهر حدوداً ۲۷ درجه است. در این شهر مکان‌های دیدنی، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مختلفی وجود دارد. همچنین سواحل زیبای بندرعباس و امکانات تفریحی موجود در آن می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برای شما به وجود بیاورد. اگر اهل بازارگردی باشید، مراکز تجاری مختلفی در این شهر وجود دارد.
بهترین زمان سفر به این شهر با بلیط هواپیما تهران بندرعباس از اواسط پاییز تا اواخر اسفند ماه است که در این زمان آب‌وهوای این شهر در بهترین حالت خود قرار دارد.

-سفر-به-بندرعباس،-بوشهر،-چابهار1 مقایسه سفر به بندرعباس، بوشهر، چابهار

نام برخی از جاذبه‌های گردشگری:

حمام تاریخی گله‌داری (حمام شاه‌عباس): قدمت این حمام به قرن ۱۳ هجری قمری (دوران قاجاریه) بازمی‌گردد. این حمام تاریخی اکنون به‌عنوان موزه مردم‌شناسی بندرعباس شناخته می‌شود.
عمارت کلاه فرنگی: قدمت این بنا به دوران صفویه می‌رسد.
موزه بزرگ خلیج فارس: این موزه از ۳ بخش مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و نمایشگاه تشکیل شده‌است.
پل لاتیدان: این پل یکی از طولانی‌ترین پل‌های تاریخی ایران است.
پارک ساحلی سوروبا: امکانات تفریحی مختلفی نظیر قایق‌سواری، موتورسواری در ساحل و جت اسکی دارد.
معبد هندوها، باغ پرندگان و چشمه آبگرم گنو از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آیند.

چگونه به بندرعباس برویم؟

اگر بخواهید با خودروی شخصی از تهران به بندرعباس بروید، حدود ۱۳ الی ۱۷ ساعت در راه خواهید بود. مسافت بین این ۲ شهر حدود ۱۲۷۵ کیلومتر است.
با خرید بلیط اتوبوس نیز می‌توانید به شهر بندرعباس سفر کنید. مدت زمان این سفر نیز حدوداً شبیه به سفر با خودروی شخصی است.
اگر بخواهید با قطار از تهران به سمت بندرعباس بروید، حدوداً ۱۵ ساعت و ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. فاصله ایستگاه راه‌آهن بندرعباس تا مرکز شهر نیز حدود ۲۰ دقیقه است.
اگر بخواهید با هواپیما از تهران به بندرعباس بروید، حدود ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه در راه خواهید بود. فاصله‌ی فرودگاه تا مرکز شهر نیز ۲۰ دقیقه است. بسته به نوع شرکت هواپیمایی و چارتر یا سیستمی بودن بلیط، قیمت بلیط هواپیمای این مسیر متفاوت می‌شود.

غذاهای محلی بندرعباس
در شهر بندرعباس غذاهای محلی مختلفی وجود دارد که در سفرتان می‌توانید مزه آن‌ها را امتحان کنید. ازجمله این غذاها می‌توان به برنج دیشو، مهیاوه، هواری زیبون و چندین غذای دیگر اشاره کرد.

راهنمای سفر به چابهار

چابهار یکی از شهرهای استان سیستان‌وبلوچستان است که در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است. این شهر یکی از مهم‌ترین مناطق تجارت آزاد ایران است. آب و هوای شهر چابهار بسیار معتدل و خنک است. تقریباً در تمام طول سال می‌توانید به این شهر سفر کنید و از آب‌وهوای خوب آن نهایت لذت را ببرید. بهترین آب‌وهوا را نیز می‌توانید در ابتدای آبان تا اواسط فروردین‌ماه در این شهر تجربه کنید.
بعد از اینکه با بلیط هواپیما تهران چابهار به این شهر رفتید حتما غذاهای محلی خوش‌مزه نظیر قلیه ماهی، کراهی میگو، تنورچه، تباهگ و چندین غذای خوشمزه‌ی دیگر را امتحان کنید.

-سفر-به-بندرعباس،-بوشهر،-چابهار2 مقایسه سفر به بندرعباس، بوشهر، چابهار

جاذبه‌های چابهار
اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید با جاذبه‌های شگفت‌انگیز و دیدنی شهرهای جنوبی آشنا شوید، چابهار مقصد مناسبی برای شما است. در ادامه نام جاذبه‌های طبیعی این شهر را مشاهده می‌کنید:
• کوه‌های مریخی چابهار
• تالاب علی پار
• چشمه‌های گلفشان
• منطقه حفاظت‌شده باهو کلات
• جنگل حرا
• روستای درک
• روستای باستانی تیس
در این شهر آثار تاریخی متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:
• قلعه پیروز گرت
• مسجد جامع تیس
• مسجد جامعه دزک
• موزه محلی چابهار

نحوه سفر به چابهار
رای سفر به شهر چابهار می‌توانید از وسایل مختلفی نظیر هواپیما، اتوبوس، قطار و ماشین شخصی استفاده کنید. مدت زمان سفر از شهر تهران به شهر چابهار با هواپیما حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. با اتوبوس، حدود ۱۹ ساعت و ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود و با خودروی شخصی به چابهار بروید، حدود ۱۹ ساعت را باید رانندگی کنید تا به این شهر برسید.
همچنین در صورت سفر با قطار، در ابتدا باید از تهران بلیط قطار بندرعباس را خریداری کنید و سپس با اتوبوس از بندرعباس به شهر چابهار بروید.

راهنمای سفر به بوشهر

شهر بوشهر که با نام بندر بوشهر نیز شناخته می‌شود، مرکز استان بوشهر به شمار می‌آید. این شهر را می‌توان یک شبه‌جزیره کوچک دانست که از ۳ طرف به آب‌های خلیج فارس و از طرف دیگر به رشته‌کوه‌های زاگرس محدود می‌شود. در این شهر علاوه‌بر ساحل خلیج‌فارس آثار باستانی و تاریخی بسیاری وجود دارد. آب‌وهوای شهر بوشهر گرم و مرطوب است و بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است. شما می توانید با بلیط تهران بوشهر به این شهر زیبا و ساحلی سفرکنید و سپس با یک پرواز بوشهر تهران به شهر خود بازگردید.

-سفر-به-بندرعباس،-بوشهر،-چابهار4 مقایسه سفر به بندرعباس، بوشهر، چابهار

نحوه سفر به شهر بوشهر
برای سفر از شهر تهران به بوشهر می‌توانید از اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی استفاده کنید.
قیمت بلیط هواپیمای تهران به بوشهر بسته به شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی و سیستمی و چارتری بودن پرواز متفاوت می‌شود. مدت زمان سفر هوایی تهران به بوشهر برابر با ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه است.
ازآن‌جایی‌که بوشهر ایستگاه قطار ندارد، برای رسیدن به این شهر می‌توانید در ابتدا با قطار به بندرعباس بروید و از آن‌جا راهی شهر بوشهر شوید.
مدت زمان سفر از تهران به بوشهر با اتوبوس حدوداً ۱۲ الی ۱۳ ساعت طول می‌کشد. اگر بخواهید با وسیله نقلیه شخصی از تهران تا بوشهر بروید، باید مسافتی بالغ بر ۱۰۳۰ کیلومتر را طی کنید. این مسیر حدوداً ۱۳ ساعت طول خواهد کشید.

دیدنی های شهر بوشهر
ازجمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به محلات قدیم آن اشاره کرد که شامل خانه‌های سنتی با معماری می‌شود. قدمت برخی از این خانه‌ها به دوران قاجار باز می‌گردد. ازجمله این خانه‌ها می‌توان به عمارت طاهری، عمارت دهدشتی (موزه‌ی مردم‌شناسی بوشهر) و عمارت امیری ها شاره کرد.
حتماً در سفر خود به شهر بوشهر از مدرسه‌های تاریخی سعادت و گلستان که قدمت آن‌ها به دوران قاجار بازمی‌گردد نیزدیدن کنید. اگر به‌دنبال مکان‌های عجیب و باستانی می‌گردید، گورستان شغاب در جنوب این شهر را از دست ندهید.
از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به مسجد کوفه، قبر ژنرال و موزه‌ی دریانوردی اشاره کرد. اگر اهل بازارگردی باشید، می‌توانید به مراکز خرید مدرن بوشهر یا بازارهای سنتی آن بروید.

بالاخره به کدام یک از این ۳ شهر سفر کنیم؟

اگر اهل طبیعت گردی هستید و دوست دارید با جاذبه‌های طبیعی شهرهای جنوبی کشور آشنا شوید، می‌توانید به شهر چابهار سفر کنید.
اگر دوست دارید در سفر خود هم از جاذبه‌های طبیعی و هم تاریخی دیدن کنید، شهر بندرعباس مناسب شما است.
لازم است به این نکته اشاره کنیم که با سفر به شهر بندرعباس می‌توانید به راحتی به جزایر خلیج‌فارس مثل قشم و کیش نیز بروید. اگر دوست دارید از بافت‌های تاریخی و خانه‌های قدیمی شهرهای جنوبی دیدن کنید، شهر بوشهر مناسب شما است. اگر به‌دنبال شهری می‌گردید که آب‌وهوای معتدلی داشته باشد و بتوان در تمام طول سال به آن سفر کرد، شهر چابهار را برای سفر خود انتخاب کنید.
اگر دوست دارید با قطار به یکی از شهرهای جنوبی سفر کنید، شهر بندرعباس به دلیل داشتن ایستگاه قطار برای شما مناسب تر است. اگر به‌دنبال امتحان کردن غذاهای محلی شهرهای جنوبی هستید، سفر به هر کدام از این سه شهر مناسب شما است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *