جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ بهمن ۱۴۰۱

با سیری در اهواز می خواهیم این کلان شهر که از لحاظ وسعت سومین شهر و به لحاظ جمعیت هفتمین شهر پر جمعیت ایران است را بیشتر بشناسیم . وجود فرهنگ ها و قومیت های مختلف در کنار جاذبه های گردشگری و تنوع غذایی موقعیتی را فراهم کرده است که به یکی از شهرهای مهم استان خوزستان تبدیل شود. به همین دلیل معرفی شهر اهواز از اهمیت بالایی برخوردار است. اهواز توسط رودخانه کارون به دو قسمت تقسیم شده است که در هر سمت آن می توانید شاهد مناطق دیدنی و ویژگی های متفاوتی از شهر باشید.

اهواز سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

معرفی شهر اهواز

شهر اهواز یکی از کلان‌شهرهای ایران می باشد که در بخش مرکزی شهرستان اهواز واقع شده است. پس از انتقال مرکزیت استان از شوشتر، از سال ۱۳۰۳ تا کنون به‌عنوان مرکز استان خوزستان شناخته می‌شود. جمعیّت این شهر طبق سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ نفر می‌باشد که به‌عنوان هشتمین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌آید . اهواز دارای تعداد بسیار زیادی پل است،به همین دلیل،به شهر پل ها معروف است.بخش بزرگی از استان خوزستان، جلگه است و شهر اهواز نیز در بخش جلگه‌ای جای دارد. در زمستان سرما تا پنج درجه سانتیگراد کاهش و در تابستان تا پنجاه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
در۱۳ژوئیه۲۰۲۲ (۲۲ تیر ۱۴۰۱) ناسا با مشخص کردن شهر اهواز با دمای ۴۶.۵ درجه سانتی‌گراد، اهواز را در فهرست گرمترین شهرهای جهان قرار داد. این شهر دارای طایفه های مختلفی از عرب، لر و بختیاری است که در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

جاذبه های گردشگری اهواز

رود کارون

اولین چیزی که با شنیدن نام اهواز در ذهن تداعی میشود رود کارون است ! پرآب ترین و طولانی ترین رود ایران که به اقیانوس و آب های بین المللی راه دارد و شاهد حوادث تاریخی زیادی بوده است . جلگه خوزستان ، خاک حاصلخیز خود برای کشاورزی را مدیون این رود است که شکل دهنده حیات و زندگی در این منطقه بوده است و وجود پل ها و سدهای زیاد بر روی آن نشان از اهمیت این رود در گذشته و اکنون دارد .

رود کارون سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

پل سفید

پل سفید امروزه به نماد شهر اهواز و یکی از جاذبه های دیدنی آن تبدیل شده است و اولین پل معلق در ایران است که سرگذشت جالبی دارد و در سال ۱۳۱۵ توسط یک زوج آلمانی ساخته شد . طول این پول ۵۰۰ متر است و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید . نمایی که هم اکنون از این پل میبینیم شکل بازسازی شده آن است که در سال ۱۳۸۹ صورت گرفت و در حال حاضر به خاطر ایمنی بیشتر رفت و آمد روی پل فقط به صورت یکطرفه انجام می شود .

پل سفید سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

کاروانسرای معین التجار

کاروانسرای معین التجار متعلق به فردی به نام محمدتقی معین التجار از بازرگانان و تاجران معروف شوشتری بود که اصالتی بوشهری داشت . کشتی های تجاری بار خود را در این کاروانسرا تخلیه میکردند چون مسیر رسیدن به شوشتر با کشتی میسر نبود . امروزه بخش زیادی از این بنا تبدیل به ترمینال مسافربری شده و تنها قسمتی از آن برجای مانده است . در حال حاضر امکان بازدید از این بنا وجود ندارد و قرار است به زودی این کاروانسرا به مکانی برای استقرار انجمن های میراث فرهنگی اهواز و بازارچه صنایع دستی تبدیل شود .

معین التجار سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

خانه ماپار

خانه ماپار یک خانه قدیمی مربوط به دوره اول پهلوی است که به عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است . ساختمان بنا در دو طبقه بنا شده است که امروزه استفاده های مختلفی از آن می شود و دو حیاط در دو سمت خانه واقع شده که یکی از آنها قابل استفاده است و فضای حیاط با حوض و دو درخت خمیده و کاشی های رنگارنگ بسیار زیبا و دلنواز است . این خانه مکانی برای تجمع انجمن های ادبی و برگزاری نمایشگاه عکس و صنایع دستی تبدیل شده و در شربتخانه آن امکان سفارش غذا و نوشیدنی را دارید .

خانه ماپار سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

کلیسای سورت مسروپ

ترداد داویدیان یکی از کارمندان شرکت ملی نفت بود که در اهواز سکونت داشت و در سال ۱۳۴۷ یک کلیسا برای استفاده مسیحیان ساکن در اهواز ساخت و نام آن را سورت مسروپ گذاشت . نمای سفید رنگ کلیسا نشان از پاکی و همچنین خود واژه مسروپ به معنای مقدس است که نشان دهنده ارزش این بنا در نزد مسیحیان اهواز است . امروزه این مکان به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر اهواز محسوب می شود .

کلیسای سورت مسروپ سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

پل رنگین کمان

پل رنگین کمان یا پل هفتم اهواز یکی از مکان های مورد علاقه مسافران و ساکنان این شهر است . طولانی ترین و زیبا ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه بر روی این پل جریان دارد و تلفیق نورهای رنگی با آب رود کارون نمای منحصر به فردی به این پل داده است البته به علت مصرف بالای انرژی توسط این آبشار در ایام تعطیلات و یا مناسبت های خاص و آخر هفته ها فعال است و امکان لذت بردن از آن را بر روی پل هفتم خواهید داشت .

%name سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

دانشگاه سه گوش

در اطراف رود کارون بنای سه گوشی است که در طول تاریخ کاربری های متفاوتی داشته است . در ابتدا به عنوان ساختمان بانک مرکزی مورد استفاده قرار گرفت و چند سال بعد به ساختمان استانداری تبدیل شد و در زمان جنگ دوم که شهر اهواز نیز به اشغال متفقین درآمده بود این ساختمان مقر ارتش آنها بود تا اینکه در سال ۱۳۳۶ این بنا به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور تبدیل شد و در یک دوره زمانی نیز به عنوان دانشگاه ادبیات و زبان های خارجی این دانشگاه شناخته میشد . در حال حاضر این بنا که به دانشگاه سه گوش شهرت دارد در حال بازسازی و مرمت است .

 سه گوش e1673085239271 سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

آرامگاه علی ابن مهزیار

یکی از قدیمی ترین بناهای اهواز آرامگاه علی ابن مهزیار است . علی ابن مهزیار یکی از فقیهان و دانشمندان شیعه و از یاران امام رضا (ع) بود که در مکان اقامت امام رضا (ع) در اهواز این مسجد را ساخت و پس از مرگ خودش در این مکان دفن شد . امروزه این آرامگاه به مکانی برای دعا و زیارت تبدیل شده است که در سفر به اهواز میتوانید از آن بازدید کنید .

آرامگاه علی ابن مهزیار سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی اهواز می توانید اینجا کلیک کنید.

روستاهای نزدیک اهواز

تاریخ ایران و به خصوص تاریخ شهر اهواز، گره خورده به مفاهیمی چون مقاومت، ایثار، دفاع و ایستادگی است. سال‌هایی که با تمام تلخی و آسیب‌هایی که هنوز هم بر پیکره‌ی این کشور گذاشته، شایسته‌ی احترام و افتخار است. نمی‌شود از جاهای دیدنی اهواز صحبت کرد و زخمی که بر تن مردمان این شهر، از سال‌های دفاع مقدس به جا مانده را ندیده گرفت. روستاها و مناطق جنگی شهر که در گوشه‌‌گوشه‌ی اهواز به چشم می‌خورد. برای دیدن مقاومت و غرور مردمی که دست‌خالی و با قلبی پر از عشق به وطن، از خاک خود دفاع کردند و سربلند بیرون آمدند، دیدن این مناطق خالی از لطف نیست.

روستای قجریه

یکی از روستاهای قدیمی اهواز روستای قجریه است که در دهستان اسماعیلیه قرار دارد. برای تماشای زندگی روستایی و جنوبی اهوازی‌ها می‌توانید چند روزی را در روستای قجریه که از دو بخش قجریه یک و دو تشکیل شده است، بگذرانید.
آدرس: اهواز، دهستان اسماعیلیه، روستای قجریه

روستای دورآب

دورآب روستایی در قلب شهر جدید اندیکا و شاید بتوان گفت سرسبزترین روستای این شهر است. روستای دوراب بر خلاف نوشتار و تصور بعضی‌ها دور از آب نیست بلکه عبارت درست آن “دورآب” به معنای این که دور تا دور آن را آب فرا گرفته، می‌باشد و این هم به خاطر رودخانه ای است که از چشمه‌های متعدد از بالا تا پایین روستا سرچشمه گرفته و از میان باغات سرسبز آن جاری است.

دورآب سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

روستای غزاویه

روستای غزاویه اهواز در ۱۰ کیلومتری اهواز، استان خوزستان در شرق رودخانه کارون سرزمین تاکستان‌ های همنشین نخلستان است. بیشتر مردم در غزاویه کشاورزی می ‌کنند و باغدار هستند. این روستا در شهرستان کارون واقع شده که با مرکزیت کوت عبدالله در همسایگی کلان ‌شهر اهواز قرار دارد. غزاویه در سال ۱۳۸۱ به عنوان روستای نمونه معرفی شد.

روستای غزاویه اهواز 3 سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

غذاهای محلی اهواز

وجود فرهنگ ها و قومیت های مختلف در این شهر باعث شده تنوع بالایی از غذاهای محلی و سنتی در اهواز ایجاد شوند.اکثر غذاهای این شهر تند هستند و رنگ و بوی کاملا بی نظیری دارند. غذاهای تشکیل شده از ماهی معمولا معروف ترین غذاهای اهواز هستند که به روش های مختلفی طبخ می شوند. سایر غذاهای این شهر که محبوبیت زیادی دارند شامل سمبوسه، میگو، پاکوره، رنگینک، نافله، ماهی صبور، حمیس توله و قلیه ماهی هستند.

ماهی صبور

ماهی یکی از مواد غذایی اصلی در شهر اهواز و به طور کلی استان خوزستان است. این شهر دارای تنوع بسیار بالایی از ماهی های مختلف است که هر کدام طعم و عطری خاص خود دارند و برای پخت یک غذای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. ماهی صبور یکی از ماهی های معروف اهواز است که به صورت تنوری طبخ می شود و در داخل شکم آن سبزی، تمر هندی و ادویه های مختلف قرار داده می شود. این ماهی طعم بسیار لذیذی دارد و به صورت های مختلفی سرو می شود.

قلیه ماهی

یکی دیگر از غذاهای محبوب اهواز قلیه است که از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از غذاهای سنتی و لذیذ استان خوزستان شناخته می شود. این غذا نوعی خورشت است و در کنار برنج سفید سرو می شود. برای تهیه قلیه ماهی می توان از ماهی های مختلفی نظیر شیر و یا شوریده استفاده کرد. این غذا نیز با سبزی تازه، تمر هندی، ادویه و رب گوجه تهیه می شود. معمولا این غذا به صورت تند سرو می شود.

قلیه ماهی سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

فلافل

همانطور که می دانید فلافل یکی از غذاهای اصلی استان خوزستان است که این روزها در شهرهای مختلف تهیه می شود. ماده اصلی تهیه این غذا نخود است که به دلیل پروتئین بالایی که دارد به عنوان یکی از غذاهای ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرد. سایر موادی که برای تهیه فلافل استفاده می شوند شامل تخم مرغ، سیب زمینی، جعفری و ادویه های مخصوص هستند. این غذا را می توانید در اکثر خیابان های شهر اهواز تهیه کنید.

حمیس توله

حمیس توله یکی از غذاهای محبوب اهواز است که شباهت زیادی به بورانی دارد و طعم بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این غذا از گیاه پنیرک استفاده می شود که از گیاهان محلی استان خوزستان است. این گیاه خواص بسیار زیادی دارد و برای طبخ آن از ادویه های مختلف، رب انار و گاهی اوقات نارنج استفاده می شود. مهمترین خواص دارویی حمیس توله شامل افزایش ترشح شیر، باز کردن مجاری کبد و همچنین درمان بیماری های تنفسی است.

پاکورا

پاکورا یکی دیگر از غذاهای محبوب در میان مردم استان خوزستان است که در شهر اهواز نیز به وفور یافت می شود. پاکورا ظاهری شبیه به کوکو دارد. موادی که برای تهیه این غذا استفاده می شوند شامل تخم مرغ، ادویه، آرد نخود و سبزی مخصوص هستند.

هتل های اهواز

هتل های اهواز که مکان مناسبی برای اقامت در این شهر محسوب می شوند و دسترسی مناسبی به داخل شهرو سایر مکان های دیدنی اهواز و چشم انداز خوبی به رود زیبای کارون دارند. در واقع بیشتر هتل های اهواز در اطراف رود کارون متمرکز شده اند و شما با اقامت دریکی از هتل های اهواز می توانید به راحتی به رود کارون و جاذبه های اطراف آن نظیر پل سفید ، پل طبیعت و … دسترسی داشته باشید . برای اقامت در هتل های اهواز شما میتوانید با توجه به بودجه و دیگر اولویت هایتان مثل خدمات و دسترسی ، یکی از انها را انتخاب کنید . نمونه ای از هتل های برگزیده اهواز شامل :

هتل پارس

هتل پنج ستاره و لوکس اهواز است که دسترسی بسیار مناسبی به رود کارون و جاذبه های اطراف آن دارد.

هتل پارس اهواز سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

هتل بوستان

بوستان اهواز در سال ۱۳۵۳ در زمینی به مساحت ۳۹۰۰ مترمربع آغاز به فعالیت نمود. این هتل که در گروه هتل های چهارستاره شهر اهواز جای می گیرد، مشتمل بر دو طبقه و ۲۶ واحد اقامتی، یک کانکت و دو سوئیت می باشد. کافی شاپ، رستوران های مختلف، سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر از امکانات رفاهی آن می باشد. این هتل دارای فضای گردشی و مدرن دیدنی است که آن را تبدیل به هتلی منحصر به فرد در سطح شهر کرده است.

%name سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

هتل نادری

این هتل دسترسی مناسبی به مکان های دیدنی اهواز دارد و امکان رزرو اتاق و سوئیت در این هتل فراهم است و به همین دلیل برای سفرهای خانوادگی مناسب است .

هتل ایران

هتلی مناسب برای سفر اقتصادی به اهواز است که هزینه ها و خدمات آن با هم مطابقت دارد . و شما با اقامت در این هتل می توانید متناسب با هزینه ای که میکنید و چندان زیاد هم نیست خدمات قابل قبولی دریافت کنید .

%name سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

سوغات و صنایع دستی اهواز

خوراکی

خوراکی هایی چون کلیچه ، خرما ، حلوا شکری و شیره خرما به همراه صنایع دستی این شهر مثل : عبا، گلیم ، حصیر و کپو جزو سوغاتی های این شهر زیبا محسوب می شود که از مکان های مختلفی هم چون بازارهای اهواز می توان آنها را تهیه کرد . اهواز سه بازار به اسم بازار امام خمینی ، بازار عبدالحمید و بازار ماهی فروشان دارد که علاوه بر جنبه تاریخی و قدمت طولانی که با قدم زدن در آن و دیدن اجناس و خوراکی ها با رنگ و بوی دلنشین حس بسیار دلچسبی را به مسافران القا می کند . نمونه از صنایع دستی این شهر عبارت است از :

صنایع دستی

عبا بافی

بافت عبا در استان خوزستان سابقه ای ۵۰۰ ساله دارد و در حال حاضر تولید عبا بیشتر در شهرهای سوسنگرد و بهبهان انجام می شود .

بوریا بافی یا حصیر بافی

هنر بوریا بافی در اکثر شهرهای خوزستان به واسطه وجود درخت نخل وجود دارد . از نی های باتلاقی نیز برای بافتن حصیر استفاده می کنند .

کپو بافی

کپو بافی در سالهای گذشته در استان خوزستان رونق بسیاری پیدا کرده است . مواد اولیه مصرفی در بافت کپو را برگهای خشک نخل که در اصطلاح محلی به آن کرتک می گویند و یا ساقه های نازک گندم که هلفه نام دارد تشکیل می دهد و از کامواهای رنگی برای تزئین آن استفاده می شود .

گلیم بافی

هنر دست عشایر عرب و بختیاری استان خوزستان که به گلیم افشار معروف است روی دارهای عمودی و افقی بافته می شود . این نوع گلیم پودهای پشمی زبر و تارهای پنبه ای دارد و رنگ های محدودی در آن به کار برده می شود .

%name سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

مراکز خرید اهواز

یکی از مهمترین نکاتی که درباره هر شهر بهتر است بدانید آشنایی با مراکز خرید و شناخت سوغاتی های مخصوص هر منطقه است. قطعا خرید سوغاتی یکی از هیجان انگیزترین قسمت های هر سفر است. محبوب ترین سوغاتی های خوراکی در اهواز شامل خرما و ماهی هستند. اما با گشتی در شهر می توانید با سایر سوغاتی های این شهر مانند لباس های محلی، کلوچه های مختلف و وسایل تزئیناتی آشنا شوید. اهواز دارای بازارهای سنتی مختلفی است که هر کدام محصولات متفاوتی را عرضه می کنند.

بازار کاوه یکی از بازارهای معروف اهواز است و دارای تنوع بالایی از محصولات خوراکی و همچنین البسه می باشد. این بازار در نزدیکی رودخانه کارون قرار دارد و دارای فست فودهای مختلفی از فلافل و سمبوسه است. اما اگر به دنبال مراکز خرید لوکس و مدرن هستید بهتر است از مرکز خرید زیتون، مرکز خرید مهزیار، مرکز خرید کارون در خیابان نادری دیدن کنید. سایر مراکز خرید این شهر شامل مرکز خرید زهره، سیتی سنتر هیراد، مجتمع تجاری اداری برج، بازار امام رضا و پاساژ نخل هستند.

بازار کاوه اهواز سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

رستوران های اهواز

رستوران گردان امپراطور

اگر علاقه دارید در بام آسمان شهر اهواز طعم یک غذای خوش‌طعم را تجربه کنید، حتما سری به رستوران گردان امپراطور بزنید. این رستوران با ارائه بالاترین سطح کیفی غذا و موقعیتی منحصربه‌فرد از بهترین رستوران های اهواز به شمار می‌رود. رستوران امپراطور در طبقه هشتم یک ساختمان اداری جا خوش کرده است.
فرض کنید وارد طبقه هشتم یک برج شده‌اید که رستوران است. وقتی غذایتان را سفارش می‌دهید رو به جنوب شهر هستید اما وقتی غذایتان می‌رسد و می‌خواهید اولین لقمه را بخورید، بخشی از شرق شهر جلوی چشم‌هایتان است. البته که سرتان از خوشمزگی غذا گیج نرفته بلکه رستورانی که در آن نشسته‌اید دارد به دور خودش می‌چرخد.
آدرس :اهواز- بلوار پاسداران- برج آی تی- طبقه ۸

امپراطور سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

رستوران کاکتوس سبز

اسم این رستوران کاکتوس سبز است و کمی آدم را یاد کویر و خشکی می‌اندازد ولی اگر به منوی این رستوران نگاه کنید نظرتان عوض می‌شود چون پر است از غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌‌فود و حتی دریایی!
اگر وارد رستوران شدید و دیدید که همه میزها تقریبا پر شده، تعجب نکنید چون هیچ مهمانی و بزمی نیست؛ داستان این است که فضای رستوران کاکتوس سبز تا حد خیلی زیادی برای دورهمی‌های خانوادگی طراحی شده و به همین دلیل معمولا شلوغ است.
آدرس:اهواز- کیانپارس فلکه اول- جنب سازمان آب و فاضلاب- روبروی فروشگاه هاکوپیان

کاکتوس سبز سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

رستوران خیمه

این رستوران با تلفیقی از رستوران، سرسبزی و اجرای موسیقی زنده یک محیط دلنواز برای صرف غذا است. رستوران یک برتری ویژه نسبت به دیگر رستوران‌های اهواز دارد و آن طبخ انواع غذاهای ایرانی به‌خصوص غذاهای خوش‌طعم و عطر جنوبی است.
در این رستوران دو فضای باز و بسته وجود دارد که اگر نظر من را می‌خواهید حتما در فضای باز و سرسبز دوست‌داشتنی رستوران خیمه روی تخت‌های سنتی بنشیند و لذت طعم یک غذای با کیفیت اهوازی را تجربه کنید.
آدرس :اهواز- امانیه- بین فلکه ساعت و سه‌گوش- روبروی دادگستری

خسمه سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

کافه رستوران لئو

آیا شما هم به‌دنبال مکانی دنج و آرامش‌بخش برای گذراندن اوقات فراغت‌تان هستید؟ کافه رستوران لئو یکی از بهترین رستوران های اهواز محسوب می‌شود که قطعا پس از ورود به رستوران لئو برخورد بسیارخوب کارکنان توجه شما را جلب خواهد کرد.از غذاهای محبوب کافه لئو سالاد سزار، لازانیا و نیمرو مخصوص لئو است. در این رستوران صبحانه، ناهار و شام نیز سرو می‌شود؛ راستی! کافه رستوران لئو مجهز به پارکینگ اختصاصی است که با خیال آسوده می‌توانید به این رستوران بروید.
آدرس:کیانپارس- نبش موحدین شرقی- روبروی هاکوپیان- مجتمع سامان زیرزمین

لئو سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

کافه رستوران کنجد

یکی از زیباترین کافه رستوران‌های شهر اهواز، کافه کنجد است. باید به این رستوران بروید تا با همان یک‌بار رفتن عاشق فضای دوست‌داشتنی و البته طعم فوق‌العاده نوشیدنی‌های دلچسب و غذای این رستوران شوید.قیمت منوی غذای این رستوران نسبتا گران است، ولی مطمئن باشید بعد از اولین تجربه مشتری پروپا قرص این رستوران می‌شوید. کافه رستوران لئو با چیدمان و طراحی خاصی تزیین شده و در حاشیه پیاده‌روی این رستوران نیز فضایی برای نشستن در محیط باز فراهم شده است.
آدرس:اهواز- کیانپارس- اسفند شرقی

کنجد سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

بهترین زمان سفر به اهواز

اهواز شرایط آب و هوایی متنوعی دارد اما بهترین فصل آن زمستان و بهار است که معمولا خبری از گرد و خاک نیست و طبیعت بسیار زیبایی دارد.به طور کلی این استان در دو منطقه جلگه ای و کوهستانی طبقه بندی می شود. قسمت های جلگه ای شامل مناطق جنوبی این استان است و قسمت های کوهستانی شامل بخش های شمال و شرق است. این موضوع باعث شده شهرهای این استان دارای آب و هوای مختلفی باشند. اهواز یکی از شهرهای چهار فصل است که هر فصل آن زیبایی مخصوص به خود را دارد. به طور کلی زمستان و بهار بهترین فصل های اهواز هستند که از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است.

اهواز 1 سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

روش های سفر به اهواز

سفر با هواپیما

این فرودگاه که اخیراً بنام «فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی» نامگذاری شده‌است،فرودگاهی است که در اطراف شهر اهواز در جنوب غربی ایران واقع شده‌است. شرکتهای هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر)، ایران ایرتور، آسمان، ماهان، کاسپین، تابان، کیش‌ایر، حمل و نقل هوایی نفت، ساها، ارم، فارس ایر قشم و قشم ایر در فرودگاه اهواز فعال هستند، میانگین پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی اهواز روزانه ۱۸ پرواز می‌باشد.

سفر با قطار

ایستگاه راه‌آهن اهواز در سال ۱۳۰۶ خورشیدی، افتتاح شد و هم‌اکنون نیز دردست بهره‌برداری است.یک ایستگاه راه‌آهن دیگر نیز در این شهر موجود است به نام ایستگاه راه‌آهن کارون که قطارهای باری و مسافرتی از آن‌جا به بندر امام خمینی می‌روند.
آدرس : خوزستان، اهواز، امانیه، بلوار سپاه میدان هجرت

سفر با خودرو شخصی

اهواز در مسیر آزاد‌راه‌های اصفهان و شیراز است و با خطوط جاده‌ای به تهران راه دارد. شما می‌توانید از شمال اهواز به تهران، از شرق به اصفهان و شیراز، از جنوب به آبادان و خلیج فارس و از جنوب‌شرقی به بوشهر و ساحل خلیج فارس بروید.

سفر با اتوبوس

در اغلب شهر‌های ایران اتوبوس‌هایی به مقصد اهواز وجود دارد. شهر اهواز هم دارای ۴ پایانه مسافربری مجزا‌ست:
پایانه زاگرس
پایانه تپه
پایانه خلیج فارس
پایانه هفدهم

اهواز 2 سیری در اهواز ، شهر پل های زیبا

بهترین زمان سفر به شهر اهواز چه موقع است؟

بهترین فصل سفر در زمستان و ماه‌‌های سرد سال است.

سوغات اهواز چیست ؟

کلیچه ، خرما ، حلوا شکری و شیره خرما و صنایع دستی چون عبا، گلیم ، حصیر و کپوو..

بهترین مراکز برای خرید سوغاتی در اهواز کجاست ؟

بازارهایی چون بازار عبدالحمید، بازار کاوه، بازار امام، مرکز خرید زیتون و بازار لشگرآبادو..

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسین Ahwazi

    سلام میکنم به همه ی دوستان و همشهریای خودم و بخصوص دوستان خوزستان دوست.
    بله همونطوری که دوستان گفتن نیست شهری مثل اهواز خودمون من ۱۲ ساله از اهواز مهاجرت کردم چون کارم عسلویه اس مجبور به ترک وطن شدم البته دوماه یک سر میزنم ولی هنوزم که هنوزه اهوازو با کل دنیا عوض نمیکنم.فقط متاسفانه اون بالاییا تبر به ریشه اهواز بسته ان

    ۱۲ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • سجاد ممبینی

    اهواز عشقه افتخار میکنم به خوزستانی و اهوازی بودنم

    ۲۲ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • امین

    دو سال دانشگاه چمران بودم بنظرم بهترین شهر ایرانه
    اص کلن خاک خوزستان دامن گیره همه شهرهای ایرانا دوس دارم اما عاشششششق خوزستانم

    ۲۱ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • اهوازی

    از خیابوناش نگفتین که طی این دو سه ساله همه رو بخاطر تاسیسات فاضلاب کنده کاری کرده و به امان خدا رها کردید، از مدیران ناکارآمدش، از استاندار گرفته تا فرماندار و شهردار و دیگر مدیران بی عرضه اهواز نگفتید، که این شهر با این همه جاذبه گردشگری و توریستی رو تبدیل به زباله دون کردن، به طوریکه حتی شهروندان خودش ازش فراری هستن، چه برسه به مسافرانی که میخوان چند روزی در اهواز خوش بگذرونن، خلاصه از خیلی از بدبختیهای این شهر مظلوم نگفتید، با حلوا حلوا گفتن، دهن شیرین نمیشه، لعنت به هر چی مدیر نالایق و ناکارآمد و بی عرضه س………اهواز من، به حالو روز اسفبارت خون گریه میکنم…..

    ۱۸ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
    • ویانا

      عاشق اهواز و اهوازی ها هستم
      خیلی خوبه خوزستان
      خیلییییییس

      ۱۵ فروردین, ۱۴۰۲
  • تنها در شهر

    چه فایده، چاه همه رو چاه آب است و برای خودش ، خشکیده.
    قطب اقتصادی برای کشور است و اما دریغ که خودش سهمی از آن ندارد.

    ۱۸ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • عشق

    اهواز عشقه اهواز شب زنده دار

    ۱۸ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • لیلی

    اهواز واقعا حالل و هوای خاصی دارد به ویژه در زمستان …با پرندگان و کارون زیبا .

    ۱۸ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • A.m

    دل کندن سخت است از این خاک غریب

    ۱۸ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • حافظ ابراهیمی

    واقعا اهواز در فصل زمستان بهترین شهر ایران است

    ۱۷ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • یه نفر

    اهواز قطب اقتصاد مملکت و ستون نگهدارنده ایران زمین است، دیارش آباد و رزقش وسیع باد.

    ۱۷ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد