رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آذر ۱۳۹۲

معافیت مالیاتی تأسیسات گردشگری ۱۰۰ درصد شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۲۵ – نمایندگان اصناف گردشگری در نشست هم‌اندیشی با معاون گردشگری، درخواست‌های خود را برای بهبود وضعیت و نرخ خدمات و تأسیسات گردشگری، بیمه و حقوق راهنمایان تور مطرح کردند.

در این جلسه که با حضور مرتضی رحمانی‌موحد – معاون گردشگری – برگزار شد نمایندگانی از ۱۳ صنف گردشگری حضور داشتند. این نشست هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود که امروز دومین دور آن بود.

عباس پیرمرادیان – رییس جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی – درباره‌ی موضوعات مطرح‌شده از سوی این صنف، به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: بیمه و نظام‌مند شدن حقوق راهنمایان تور، دو خواسته‌ی مهم و اساسی ماست که در این جلسه به آن‌ها پرداخته شد. طبق ماده‌ی ۸۰ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه، جامعه راهنمایان می‌خواهد حقوق و دستمزد راهنمایان تور پس از توافق با جامعه‌ی تورگردانان با تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

جمشید حمزه‌زاده – رییس جامعه‌ی هتلداران ایران – نیز در نشست صبح امروز، با مطرح کردن موضوع لغو روادید و مکانیزه شدن نظام خدماتی آن خواستار رسیدگی به وضعیت معافیت مالیاتی تأسیسات گردشگری شد.

وی به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر کل تأسیسات گردشگری فقط از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند است. در حالی که در بیشتر کشورها، این تأسیسات مالیاتی نمی‌پردازند. ما معتقدیم تأسیسات گردشگری در ایران نیز باید از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند شود.

او ادامه داد: معتقدیم مالیات بر ارزش افزوده که ۶ درصد است نیز باید حذف شود، چراکه این مالیات‌ها فقط به افزایش نرخ خدمات تأسیسات گردشگری منجر می‌شود. با این اقدامات می‌توان نرخ اقامت را کاهش داد و به مردم کمک کرد.

حمزه‌زاده همچنین درباره‌ی لغو روادید گفت: این موضوع باید با هماهنگی آژانس‌ها و مراکز اقامتی پیگیری شود. ما خواستار تعریف شدن مکانیزم خدماتی برای اجرای لغو روادید هستیم، چراکه در دنیا نیز این شیوه کاملا مرسوم است که برای لغو روادید سفر از طریق آژانس‌ها همراه تأیید هتل‌ها لازم است، یعنی مسافر باید محل اقامت تأییدشده‌ای داشته باشد با این کار به توسعه‌ی گردشگری کشور کمک می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه گاه بدون در نظر گرفتن این ملاحظات، تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که بعدها مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. ما این پیشنهاد را مطرح کردیم تا به مکانیزم‌ خدماتی لغو روادید نیز توجه شود.
80826381-4918849 معافیت مالیاتی تأسیسات گردشگری 100 درصد شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *