جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به کاخ نیاوران ملحق می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۵ آذر ۱۳۹۷

رحمت‌الله رئوف حنان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، دستگاه‌های اجرایی نباید دانشکده و دانشگاهی داشته باشند و دانشکده علمی –کاربردی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی نیز باید از این پس در مکانی جدید زیر نظر وزارت علوم فعالیت کند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات سازمان میراث‌فرهنگی افزود: این مجموعه تاریخی که پیش از انقلاب نیز بخشی از مجموعه کاخ نیاوران بوده و به عنوان مدرسه فرزندان درباریان پهلوی مورد استفاده قرار گرفته بود، با این دستورالعمل به زودی مرمت و احیا خواهد شد و مردم می توانند از مدرسه، سالن ورزشی، آزمایشگاه و کتابخانه آن بازدید کنند.
یوسف منصورزاده، رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در گفتگو با ایرنا گفته بود: مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بنابر مصوبه شورای عالی اداری قرار بود به وزارت علوم منتقل و ترجیحا در دانشگاه تهران ساماندهی شود.
به گفته وی، این مرکز که در سال ۱۳۶۸ با مجوز وزارت علوم فعالیتش را شروع کرد، بنا به تصمیم شورای عالی اداری در سال ۱۳۹۰ مانند سایر مراکز آموزش عالی که زیر نظر دستگاه‌های اجرایی هستند باید تعیین تکلیف می شد تا دستگاه‌های اجرایی مرکز آموزش عالی یا دانشگاه نداشته باشند.
بنا به گفته منصورزاده در همان زمان مراکز آموزش عالی وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش از این دستورالعمل مستثنی شدند البته سازمان میراث فرهنگی نیز از همان زمان تلاش کرد که با تشریح ضرورت‌ها، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی را حفظ کند اما اکنون باید از این دستور تبعیت کند.
به گزارش ایرنا، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در مکان این مدرسه در سال ۱۳۶۸ به عنوان یکی از واحدهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاسیس شد تا به صورت مستمر نسبت به آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی کارآمد در زمینه های مربوط به حوزه فعالیت سازمان فعالیت کند.
مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی دارای سه بخش شامل فضاهای آموزشی، اداری و ورزشی است.
فضاهای آموزشی مرکز کلاسها، آتلیه های طراحی، عکاسی، کارگاههای سفال و لعاب، چوب ، فلز، بافت و چاپ ، لابراتوار زبان، آزمایشگاههای شیمی ، مرمت فلز، مرمت نقاشی، مرمت کاغذ، رنگرزی پارچه، سایت کامپیوتری مجهز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با مساحت ۲۵۰ متر مربع و کتابخانه با مساحت تقریبی ۴۰۰ متر مربع را شامل می‌شود.
مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی از بدو تاسیس تاکنون نسبت به تربیت کارشناسان مجرب مورد نیاز سازمان و سایر سازمان های ذیربط در رشته های باستان شناسی، مردم شناسی، راهنمای موزه ها و بناهای تاریخی، موزه داری، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی و حفاظت و مرمت آثار و اشیاء تاریخی، هنرهای سنتی، صنایع دستی و تکنولوژی معماری اقدام می کرد.
رئوف حنان یادآور شد: این تغییر و تحولات از خرداد ماه مقارن با پایان یافتن امتحانات دانشجویان این مرکز صورت می‌گیرد و از این پس مردم می‌توانند ضمن دیدار از مجموعه کاخ‌های نیاوران از این مجموعه نیز دیدن کنند.

کاخ نیاوران مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به کاخ نیاوران ملحق می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *