رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ بهمن ۱۳۹۹

محله مهران تهران

لینک این مطلب کپی شد!

محله مهران تهران ، محله بسیار خوب و دنج در غرب تهران واقع شده است . این محله در منطقه ۵ شهرداری تهران قرار دارد و از نظر دسترسی به خیابان های اصلی و انواع امکانات رفاهی برای ساکنین آن، از موقعیت خوبی برخوردار است.این محله به دو بزرگراه حکیم و ستاری دسترسی دارد که از مزیت های این محله محسوب می شوند. همچنین این محله از شرق تا بلوار ابوذر و از جنوب تا بلوار آیت الله کاشانی در امتداد است. محله مهران همچنین به شهرک پرواز، محله فردوس، صادقیه، محله ابوذر و باغ فیض دسترسی دارد. این محله از نظر دسترسی به مراکز خرید و تجاری منطقه ۵ از موقعیت مناسبی برخوردار است.

محله مهران تهران

بافت محله مهران

بافت محله مهران بیشتر مسکونی است، خیابان های آن اغلب باریک اند اما وجود تعداد زیادی بوستان و درختکاری خیابان ها، سکونتی دنج را در این محله رقم می زند. همچنین محله مهران دسترسی مناسبی به مدارس و مراکز خرید و مساجد و… دارد.

علت نام گذاری محله مهران

علت نامگذاری محله مهران مشخص نیست اما ممکن است به علت وجود خیابان مهران در این محله، به این نام خوانده می شود.

خیابان های مهم محله مهران

علاوه بر دسترسی مستقیم محله مهران به بزرگراه حکیم و ستاری، این محله به بزرگراه اشرفی اصفهانی نیز دسترسی دارد. از خیابان هایی که نزدیک به این محله قرار دارند می توان بلوار ابوذر، بلوار آیت الله کاشانی، بلوار فردوس شرقی، بلوار مرزداران، بزرگراه جلال آل احمد و… را نام برد.

مراكز آموزشی و فرهنگی مهران

محله مهران تعداد زیادی مدرسه را در خود جای داده است که با توجه به وسعت نه چندان زیاد این محله و بافت مسکونی آن از مزیت های این محله محسوب می شود. از مدارس واقع در این محله می توان به مدرسه امام علی (ع)، دبستان هوشمند دخترانه هیربد، مدرسه متوسطه محمدی قهاری، مدرسه زنده یاد یحیی زاده، دبستان ستارگان زمین را نام برد.
همچنین در محله مهران خانه بازی یویو وجود دارد که یک مرکز آموزشی برای کودکان و خردسالان است که مهارت های زیادی را همراه با بازی به آنها آموزش می دهد. خانه فرهنگ میثاق، دانشکده علمی کاربردی واحد ۳۴، آموزشگاه موسیقی عشاق و کتابخانه علامه جعفری نیز در نزدیکی محله مهران هستند.

محله مهران تهران

مراکز خرید محله مهران

بافت مسکونی محله مهران ایجاب می کند تعداد زیادی فروشگاه و مغازه، از سوپرمارکت، تره بار و نانوایی تا مغازه های لوازم التحریر و مزون ها در این محله وجود داشته باشند. همچنین وجود فروشگا های زنجیره ای افق کوروش و مرکز خرید جانبو نیز نیاز ساکنین را برآورده می کند.همانطور که پیشتر ذکر شد، محله مهران از موقعیت محلی مناسبی در منطقه ۵ شهرداری تهران برخوردار است و موقعیت مرکزی آن سبب شده است، دسترسی مناسبی به انواع مراکز خرید و مراکز تجاری واقع در سایر محلات این منطقه، داشته باشد.

مساجد و حسینیه های شاخص محله

یکی از دغدغه های ساکنین یک محله، دسترسی آنها به مساجد است که محله مهران این نیاز ساکنین را نیز مرتفع می سازد. از مراکز مذهبی این محله می توان به مسجد رضا و حسینیه مالک اشتر اشاره کرد. همچنین ساکنین محله مهران به سایر مساجد نزدیک به این محله همچون مسجد الزهرا (س) و مسجد علی ابن ابی طالب (ع) نیز دسترسی دارند.

مراکز درمانی محله مهران

تعداد زیادی داروخانه در محله مهران وجود دارد همچون داروخانه دکتر رحمتی، داروخانه شبانه روزی قنبرزاده، داروخانه دکتر خرسند و داروخانه هومان رحیمی که نیاز ساکنین را در دسترسی به داروخانه برطرف می کند. همچنین ساختمان پزشکانی در جنوب این محله قرار دارد.از سایر مراکز درمانی نزدیک به محله مهران می توان به بیمارستان پیامبران در بلوار ابوذر و همچنین به درمانگاه فاطمه الزهرا (س) در نزدیکی مسجد الزهرا، اشاره کرد.

مراکز مهم دولتی محله مهران

از مراکز دولتی مهم محله مهران می توان به حضور ساختمان شهرداری منطقه ۵ تهران اشاره کرد. همچنین این محله دفتر پیشخوان دولت و تعداد زیادی بانک از جمله بانک ملت، بانک شهر، بانک کشاورزی، بانک ملی، بانک مسکن و بانک سامان دارد. محله مهران همچنین در نزدیکی دادسرای ناحیه ۵ صادقیه قرار دارد.

اماکن تفریحی و ورزشی محله مهران

از اماکن تفریحی و فرهنگی محله مهران، پردیس سینمایی زندگی است که ساکنین به راحتی به آن دسترسی داشته و می توانند لحظات خوشی را همراه خانواده به تماشای فیلم های سینمایی بپردازند. از سایر مراکز تفریحی نزدیک به این محله می توان به پردیس سینمایی کوروش و تالار فرهنگیان منطقه ۵ اشاره کرد.
تعداد زیادی بوستان در محله مهران وجود دارند همچون پارک طبیعت، پارک میلاد، پارک نیلوفر، بوستان میعاد، پارک نور و پارک پارسا که علاوه بر متساعد کردن آب و هوای محله، ساکنین می توانند اوقات خوشی را در آنها سپری کنند. برای دوستداران کافه گردی نیز تعداد زیادی کافی شاپ در این محله وجود دارند.
چنانچه اهل ورزش هستید و به سلامتی خود اهمیت می دهید و وجود مراکز ورزشی در محل سکونت برای شما اهمیت دارد؛ در محله مهران تعدادی باشگاه ورزشی و استخر وجود دارد که ساکنین می توانند از آنها استفاده کنند. از مراکز ورزشی محله مهران و محله های اطراف آن که ساکنین به آنها دسترسی دارند می توان به مجموعه ورزشی قصر نشاط، مجموعه ورزشی و استخر موج خورشید و باشگاه بنیامین اشاره کرد.

 

محله مهران تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *