جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ظرفیت اقامتی کل کشور در هر شب فقط ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است

تاریخ بروزرسانی :
۳ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۳ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – تعطیلات نوروز شروع شده و به تبع آن سفرهای نوروزی نیز رونقی چشم گیر گرفته است. اما آنچه باید مورد توجه مسافران نوروزی قرار گیرد ظرفیت حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفره کشور برای اسکان مسافران در هر شب است.

«عبد الناصر میرچی» مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری با اعلام ظرفیت اسکان کل کشور در نوروز ۹۳ به خبرنگار گردشگری CHN گفت: «با توجه به آنکه استان‌های مسافر گیر و مسافر پذیر خودشان را برای اسکان مسافران نوروزی آماده کرده‌اند اما جمع کل ظرفیت اقامتی در کل کشور حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار است.»

به گفته او، علاوه بر واحدهای تحت پوشش سازمان میراث و گردشگری در ایام نوروز از سایر واحدها همچون کمپ ها، مدارس، اردوگاه‌ها و سایر مراکز برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شده است و با وجود تمام این بخش ها ظرفیت اسکان کل کشور در هر شب تنها ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.»

او درخصوص ظرفیت اقامتی کشور در مراکز اقامتی همچون هتل، متل و تاسیسات اقامتی گفت: « کل پوشش ظرفیت اقامتی در هتل و متل و تاسیسات اقامتی حدود ۲۵۰ هزار نفر در هر شب است.از این رو برای افزایش ظرفیت اقامتی کشور از سایر بخشها برای اسکان مسافران نوروزی بهره جستیم.»

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری همچنین به طرح ساماندهی منازل استیجاریکه امسال مورد بهره برداری قرار گرفته است اشاره کرد و متذکر شد: «تاکنون بیش از ۱۹ هزار واحد استیجاری در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند و اطلاعاتشان تکمیل شده‌است. این واحدها تحت عنوان خانه مسافر در نوروز ۹۳ فعالیت می‌کنند. البته قرار است در زمان های پر مسافر در طول سال نیز از آنها استفاده شود.»

IMAGE635302242245419987 ظرفیت اقامتی کل کشور در هر شب فقط 3 میلیون و 600 هزار نفر است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد