جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ره آوردهای گردشگری سفر روحانی به نیویورک

تاریخ بروزرسانی :
۶ مهر ۱۳۹۲

مجله‌ی گردشگری «Condé Nast» چاپ آمریکا، در آستانه‌ی سفر رییس‌جمهور ایران به نیویورک، درخواست مصاحبه‌ای تخصصی را در زمینه‌ی گردشگری از حسن روحانی کرده است.
این نخستین‌بار است که یک نشریه‌ی بین‌المللی گردشگری از مقامات ایرانی در این سطح، درخواست می‌کند تا مشخصا درباره‌ی موضوع گردشگری و نقش ایران در این زمینه گفت‌وگو کند. انگیزه‌ی این نشریه آمریکایی برای انجام این گفت‌وگو، طبق آنچه در نامه‌ی درخواست رسمی خود نوشته، اظهارات و تأکیدهای حسن روحانی درباره‌ی توسعه‌ی گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال برای چهارمیلیون نفر ایرانی از طریق این صنعت است.
این درخواست در حالی مطرح شده که حسن روحانی به‌تازگی مقاله‌ای را درباره‌ی سیاست‌ خارجی ایران در روزنامه‌ی آمریکایی «واشنگتن‌پست» چاپ کرده است. این نشریه‌ی تخصصی گردشگری نیز با توجه به رویکردها و صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور ایران، با ارسال تقاضایی برای انجام گفت‌وگو در زمینه‌ی گردشگری با هدف شفاف‌سازی درباره‌ی تعاملات و روابط گردشگری ایران و آمریکا، فرصت را مناسب دانسته است.

Handler2.ashx  ره آوردهای گردشگری سفر روحانی به نیویورک

مجله‌ی گردشگری «Condé Nast» که در این درخواست‌، خود را بزرگ‌ترین مجله‌ی گردشگری در جهان معرفی کرده، از رییس‌جمهور ایران خواسته است تا درباره‌ی نقش ایران در جهان و علاقه‌مندی برای گسترش گردشگری در ایران به‌عنوان راهی به‌منظور ایجاد اشتغال برای چهارمیلیون نفر، مصاحبه‌ای داشته باشد.
این مجله همچنین اعلام کرده است، گردشگری را به‌عنوان ابزاری مهم برای توسعه و درک فرهنگ بین‌ ملت‌ها می‌داند، بنابراین برای شنیدن عقاید و تفکرات رییس‌جمهور ایران با توجه به اظهارات‌شان درباره‌ی گردشگری، مشتاق است.
«Condé Nast» همچنین پیشنهاد داده است تا با اعزام روزنامه‌نگاری به ایران، سفرنامه‌ای درباره‌ی گردشگری این کشور به نگارش درآید.
این مجله‌ی گردشگری در سال ۱۹۸۷ میلادی در نیویورک آمریکا انتشارش را آغاز کرد و در حال حاضر، با داشتن حدود ۸۱۰هزار شمارگان، رقمی نزدیک به نشریه‌ی معتبر نشنال جئوگرافیک با حدود ۸۸۰هزار شمارگان و همچنین سه‌میلیون خواننده، یکی از پرتیراژترین نشریات گردشگری جهان به‌شمار می‌آید. نسخه‌ی مجزای این مجله با مطالب و طراحی متفاوت در لندن نیز چاپ می‌شود.

تأکید رییس‌جمهور برای رفع موانع سفر ایرانی‌های مقیم آمریکا

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تأکید و تمایل رییس‌جمهور برای حل مشکلات و موانع اداری و اجرایی بر سر راه سفر ایرانی‌های مقیم آمریکا به کشور خبر داد.
محمدعلی نجفی درباره‌ی موضوع ملاقاتش با ایرانی‌های مقیم آمریکا برای حل مشکلاتی مانند دریافت روادید ایران و سفر برای نسل سومی که پاسپورت آمریکایی دارند، در پاسخ به این پرسش که با چه پشتوانه و حمایتی از طرف دولت ایران یا وزارت امور خارجه قرار است این دیدار انجام شود، چون قطعا این حرکت توقع و انتظارهایی را در میان ایرانی‌های مقیم برای حل مشکلات‌شان به‌وجود می‌آورد، اظهار کرد: مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، البته نه خود من، قبلا جلساتی را با مسوولان وزارت اطلاعات و امور خارجه داشته‌اند و هماهنگی‌های اولیه انجام شده است. در این سفر هم اگر مشکلات دقیق‌تر مطرح شوند، جمع‌بندی می‌کنیم و ان‌شاءالله در برگشت، تلاش‌مان این است که بخش عمده‌ای از این مسائل حل شود.
وی گفت: در جلسه‌ای نیز رییس‌جمهور تأکید کرد که آنچه به‌عنوان موانع اجرایی و اداری تلقی می‌شود، هرچه زودتر باید برداشته شود و امیدواریم به نتیجه برسیم.
او در ادامه‌ی این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تفاوت دیدگاهش با رییس‌جمهور درباره‌ی موضوع گردشگری، با توجه به این‌که آقای روحانی روی اشتغالزایی گردشگری تأکید دارد، اما شما گردشگری را موضوعی فرهنگی می‌دانید، تأکید کرد: تناقضی وجود ندارد؛ نگاه ما به این بخش، فرهنگی است. معتقدم هر اقدام و فعالیتی در زمینه‌ی گردشگری، نفسا یک فعالیت فرهنگی است و هیچ تناقضی با اشتغال و اقتصاد ندارد. اتفاقا فکر می‌کنم، با این نگاه جدید، گردشگری را می‌توان بیشتر رونق داد.
نجفی به نگاه جامعه‌ی روحانیت به گردشگری خارجی نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌هایی از جامعه‌ی روحانیت بنا به دلایلی و براساس برداشت‌هایی نسبت به گردشگری خارجی، مقداری نگرانی دارد. وقتی از نگاه فرهنگی به گردشگری صحبت شود، اولین اثرش این خواهد بود که ان‌شاءالله این نگرانی‌ها یا به کلی زائل شود یا کمتر شود.
او گردشگری را اتفاقی دانست که یک ملاقات فرهنگی را شکل می‌دهد و اضافه کرد: چرا این نگاه باید با اقتصاد و اشتغال در تناقض باشد؟!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد