جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نباید گردشگری را تعطیل کرد

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ – گروه گردشگری:‌ وزیر اطلاعات گفت: گردشگری این ظرفیت را دارد که یکی از پایه‌های جدی اقتصاد مقاومتی باشد و به راهکاری برای صدور انقلاب اسلامی تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت برای مردم دانست و گفت: وظیفه ما ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم است، تلاش می‌کنیم تا جلوی خطرات را بگیریم و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی به آموزه‌های اسلامی در رابطه با امر سفر اشاره کرد و افزود: در دین ما به گوشه‌گیری و انزوا توصیه نشده و حضور مردم در جامعه و نقش اجتماعی ملت مورد تاکید قرار گرفته است.
وزیر اطلاعات، گردشگر خارجی را میهمان ملت و تکریم آن را وظیفه همگان دانست و یادآور شد: مساله گردشگری باید مورد توجه جدی واقع شود و می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هر گردشگر خارجی که به کشور ما آمده پس از رویت واقعیت‌های ایران همانند یک سفیر به جنگ رسانه‌ای که دشمنان ما راه انداخته‌اند رفته و مبلغ فرهنگ ما شده است.

از محسنات گردشگری استفاده کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از گردشگران خارجی ارزش‌های فرهنگی و قوانین کشورها را رعایت می‌کنند، افزود: مردم کشورها به قانون کشورهای مقصد احترام می‌گذارند. هر فعالیتی به‌طور طبیعی آفت‌هایی به دنبال دارد، اما نباید گردشگری را به‌دلیل آفت‌هایی که ممکن است داشته باشد، تعطیل کرد.
وی رواج فرهنگ گردشگری در کشور را راه حل جلوگیری از بروز آفت‌های این صنعت دانست و گفت: با رشد و توسعه گردشگری ناهنجاری‌ها در کشور از بین می‌رود، فرهنگ تکریم و گرامیداشت گردشگران باید با عزم و اراده ملی رواج پیدا کند.
وزیر اطلاعات، توسعه و رونق گردشگری را یکی از بهترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات تحریم‌ها دانست و گفت: دیدگاه و جهت‌گیری ما در وزارت اطلاعات از میان برداشتن مشکلات و موانع است. در حال حاضر ویزای فرودگاهی در ۲ فرودگاه کشور صادر می‌شود که به‌زودی در ۲ فرودگاه دیگر این امکان در اختیار گردشگران ورودی قرار می‌گیرد.
سید محمود علوی از لغو روادید با ۱۲ کشور خبر داد و افزود: وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: باید از محسنات گردشگری استفاده کنیم و صدمات و آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم، رویکرد وزارت اطلاعات همکاری و کمک به رفع موانع رشد و توسعه گردشگری است.
وزیر اطلاعات در پایان تصریح کرد: تکمیل و احداث زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا به‌زودی شاهد رشد این ضلع از اقتصاد باشیم.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست، با اشاره به رشد ۲۴۰ درصدی ورود گردشگران اروپایی در ۴۵ روز اول سال‌جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت: تا ۶ ماه آینده ظرفیت اقامتی بیشتر هتل‌های ۵ و ۴ ستاره شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کاشان تکمیل است.
مسعود سلطانی‌فر افزود: طی ماه‌های گذشته ۷ تفاهم‌نامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دستگاه‌های مختلف در راستای شفاف سازی و تبیین همکاری‌ها منعقد شده است.
همچنین به گزارش «دنیای اقتصاد»، نمایندگانی از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری، جامعه تورگردانان ایران، جامعه هتلداران ایران، کانون صنفی راهنمایان و تشکل‌های مرتبط با بخش گردشگری در این نشست حضور داشتند و به ارائه نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

ابراز امیدواری از یک جلسه بی‌سابقه
دبیر کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، یکی از حاضران، برگزاری چنین نشستی را نشان از تغییر رویکرد در سطوح کلان کشور درخصوص گردشگری عنوان کرد و به «دنیای اقتصاد» گفت: اینکه وزیر اطلاعات کشور طی یک جلسه با فعالان توریسم به تبادل نظر بپردازد، بی‌سابقه بوده است. مهسا مطهر، این اتفاق را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که پس از مدت‌ها فعالان گردشگری توانسته‌اند با دولت به ادبیات مشترکی دست پیدا کنند.
وی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات، تصریح‌کرد: دیدگاه دولت به گردشگری دیگر این نیست که گردشگران خارجی جاسوس هستند و اکنون شاهد این هستیم که به جای تفکر قالبی به این صنعت، دولتی‌ها درصدد رفع مشکلات هستند. مطهر، از تلاش‌های معاون گردشگری کشور، مرتضی رحمانی موحد، برای عملی کردن وعده‌ها و تلاش برای ارائه راهکارها تقدیر کرد و افزود: به نظر می‌رسد که ارگان‌های متعددی در امر توریسم دخیل هستند و اکنون فرصت‌ها یکی پس از دیگری دست می‌دهد که این ارگان‌ها با هم تعامل کنند و همگرایی داشته باشند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، اعتقاد مسوولان بلندپایه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، این است که باید به عنوان نهادی هماهنگ‌کننده عرصه گردشگری را رو به توسعه و پیشرفت هدایت کنند. با توجه به این سیاست، معاونت گردشگری سعی می‌کند، نقطه اتصال بخش‌های مختلف مرتبط و درگیر در حوزه توریسم کشور باشد؛ نمونه آن را نیز در ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی دیدیم که گرچه بی‌نقص نبود، اما ارگان‌های درگیر تا حدی توانستند در کنار هم به فعالیت بپردازند.
حالا در گامی بی‌سابقه، وزیر اطلاعات کشور به عنوان یکی از ارکان مهم نظام و یکی از نهادهای درگیر در گردشگری پای درددل فعالان این امر نشسته است. این موضوع به زعم کارشناسان به خودی خود می‌تواند گامی موثر باشد؛ چرا که این تغییر دیدگاه و ادبیات در سطوح بالای کشور، نویددهنده همکاری بیشتر همه ارگان‌ها در راستای دستیابی به توسعه گردشگری ایران است.

7bdf4c627cb42ba5e0951feecb61a21c نباید گردشگری را تعطیل کرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *