جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دلمه کدو حلوایی

تاریخ بروزرسانی :
۳ مهر ۱۳۹۸

دلمه کدو حلوایی، غذایی زمستانی و خوشمزه و مناسب برای مهمانی هایتان است. اگر هم کدو حلوایی علاقه دارید و هم دلمه ، با ما همراه باشید.کدو تنبل یا کدو حلوایی؛ نام یکی از میوه‌ها و یا سبزیجات خوشمزه است که بر خلاف نام تنبل، خواصی فراوان را یدک کشیده و می‌تواند با رنگ نارنجی خود در دنیای طب سنتی و گیاهی به دلبری‌های خودش ادامه دهد.کدو تنبل یا کدو حلوایی میوه‌ای تقریباً شبیه به کدو با رنگ نارنجی در مصارف گوناگون است. اندازهٔ این میوه می‌تواند بسیار بزرگ شود. تا جایی که بزرگ‌ترین کدو تنبل دنیا وزنی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم داشته‌ است.کدو حلوایی شیرین به رنگ زرد یا نارنجی است و عموما یکطرف آن بزرگتر و پهنتر از طرف دیگر است و برای خوردن کاشته می‌شود.
آب کدو حلوایی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های موجود می‌باشد که از خواصی خاص برخوردار است. برای افرادی که از سنگ‌های کلیه و سنگ کیسه صفرا رنج می‌برند، مصرف روزانه آب کدوحلوایی به مدت ۱۰ روز پیشنهاد می شود، در طی این دوره ه کافی است هر روز ۳ مرتبه و در هر وعد نصف لیوان آب این میوه را میل نمایید.
کدو یکی از بهترین گزینه‌ها از خانواده سبزیجات برای شروع تغذیه تکمیلی کودکان است شما از ۶ ماهگی می‌توانید این خوراکی ارزشمند را در برنامه غذایی کودک عزیزتان بگنجانید.

دلمه کدو حلوایی دلمه کدو حلوایی

دلمه کدو حلوایی

مواد لازم برای تهیه دلمه کدو حلوایی  :
کدو حلوایی : ۱ عدد ( ۲ تا ۲ و نیم کیلوگرم )
برنج : ۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده : نیم کیلو گرم
پیاز : ۲ عدد
تره ، جعفری و نعناع : ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی : ۳ قاشق سوپ خوری
آب لیمو : یک سوم فنجان
لپه : نصف پیمانه
آلو : ۱ پیمانه
زرشک : نصف پیمانه
روغن : به میزان لازم
طرز تهیه دلمه کدو حلوایی :
ابتدا پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید و در روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت را اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند و بعد از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید. لپه را بشویید و با کمی روغن تفت دهید و ب اکمی آب و نمک بپزید. برنج را با آب و نمک بجوشانید و آب کشی کنید. بعد از آن لپه، آلو، زرشک خیس خورده، برنج آب کشی شده، آب لیمو، نمک، فلفل و سبزی های خرد شده را به مخلوط گوشت اضافه کنید. سر کدو حلوایی را ببرید و درون آن را با قاشق تمیز کنید. درون کدو را با مخلوط آماده شده پر کنید و بعد از آن سر کدو را روی بدنه محکم کنید. کدو حلوایی را در سینی فر بگذارید و کمی کره روی آن بمالید و به مدت ۱ تا ۱ ساعت و نیم درون فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید. دلمه کدو حلوایی آماده سرو است.
نکات :
کمی آب در فر قرار دهید تا کدو حلوایی بهتر پخته شود.
لپه را یک شب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.
با کمی پیاز، رب، شکر و آب لیمو سس غذا را درست کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *