جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ فروردین ۱۳۹۹

یکی از جاده های بسیار زیبا و دیدنی ایران، جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت می باشد.در این مسیر شما شاهد طبیعت و مناظری بی نظیر خواهید بود، مخصوصا در فصل بهار که زیبایی آن دوچندان می شود.با عبور ازاین جاده صحنه هایی از طبیعت را خواهید دید که برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد.در طول جاده نیز استراحتگاه های زیادی برای شما وجود دارد که معمولا دراکثر آن ها غذاهای محلی شمالی نیزپیدا می شود که می توانید از غذاهای خوشمزه ی استان مازندران نیز استفاده کنید و لذت ببرید.

اگرتا به حال به جاده ی کلاردشت عباس آباد سفر نکرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به این استان وبه این جاده ی دیدنی و زیبا سری بزنید.جاده کلاردشت – عباس آباد از مکان‌های دیدنی مازندران است. راه عباس آباد را در پیش‌ بگیرید.جاده جنگلی کلاردشت عباس آباد به طول ۲۵ کیلومترٰ ساحل دریای خزر را بعد از گذشتن از جنگل های متراکم و بسیار زیبا به کوهستان کلاردشت وصل می کند.

0539c6b1 b7a8 4f58 84ca a0cd7d6e9051 جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت

همان طور که مشغول دیدن زیبایی های اطراف این جاده هستید، در مسیر حواستان به ازگیل، ولیک، انار، عشقه، تمشک، آلوچه (گوجه وحشی) هم باشد و خوردن این میوه های خوشمزه را در این مسر از دست ندهید.

عباس آباد در ۲۸ کیلومتری غرب چالوس و با فاصله ۲۴ کیلومتری شرق تنکابن در مسیر جاده ساحلی قرار گرفته است. دریای نیلگون خزر در شمال جنگل های انبوه شمال دامنه های البرز در جنوب ، رودخانه اسبچین و شهر سلمانشهر از شرق ، جنگل سر سبز خشکه داران و شهر نشتارود در غرب محدود است.
این جاده جنگلی زیبا و سرسبز حدوداً در سال (۱۳۵۰-۱۳۴۷) ساخته گردیده است و در سال ۱۳۵۴ با آوردن ماشین های بلدوزر و غیره مسیر جاده مشخص کرده و ساخته گردیده است.

جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت

در این جاده سرسبز وجود چشم های پرآب و زیبای به چشم می خورد از جمله (چسمه سبز گینه ) در روستای کل کته رود در اواسط جاده جنگل واقع شده است.
شغل مردمان این منطقه (کلاردشت) معمولاً کشاورزی بوده که بیشتر باغات میوه کیوی به علت رونق بسیار عالی در این منطقه با آب و هوای مناسب به کاشت این درخت می پردازد و برداشت خوبی در ماههای مرداد و شهریور را دارند.

برای رفتن به این جاده جنگلی که در اصل شاهراه حیاتی برای شهر ساحلی عباس آباد است به سوی جنوب حرکت می کنیم. زمانی که به ۷ کیلومتری آن می رسیم شاهد زیباترین جاده جنگلی آسفالته با خلق شاهکاری خدادادی و بسیار بسیار زیبا می شویم.

جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت1 جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت

کلاردشت به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده گل و گیاه در کشور محسوب می شود که اضافه بر این از وجود زمین های کشاورزی ، باغات کیوی ، موز و مرکبات نیز در نواحی جنوبی خود بهره مند می باشد. صید ماهی نیز از اشتغال مهم مردم نیز است و بازار بزرگ ماهیدر مرکز شهر رونق بسزایی دارد.

کلاردشت مازندران در ۵۴ کیلومتری چالوس، با اینکه دریا ندارد ولی سرسبز و خوش و خرم است. کلاردشت، دشت بسیار وسیعی در دامنه سلسله جبال البرز که با قله تخت‌سلیمان، شهر عباس‌آباد در کناره دریای خزر، ‌کجور و چالوس و طالقان و کوه‌های الموت هم‌مرز است، اگرچه کلاردشت بیشتر با دریاچه ولشت شناخته می‌شود.

جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت3 جاده ی جنگلی عباس آباد کلاردشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد