رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ شهریور ۱۴۰۰

جاده جنگلی روستای صفرابسته

لینک این مطلب کپی شد!

یکی از زیبا ترین جاده های ایران جاده جنگلی روستای صفرابسته می باشد .منطقه گردشگری و توریستی جاده جنگلی ِروستای زیبای صفرابسته، از توابع بندر کیاشهر می باشد . این روستای سرسبز که دارای جاده ی آسفالته ی جنگلی به طول ۲ کیلومتر می باشد ، نشانگر درختانی به هم پیوسته و زنجیروار است که در انتهای مسیر و پس از عبور از روستا ، به سواحل دریا در بندر زیبای کیاشهر منتهی می شود . منطقه دارای پوشش گیاهی فراوان و گیاهان گل بنفشه و پرسیاوش است که خاصیت دارویی دارند. فضای زیبا و منحصر به فرد منطقه در کنار سکوت آرامش بخش آن منجر به ثبت بهترین لحظات برای گردشگران می شود.

-جنگلی-روستای-صفرابسته-3 جاده جنگلی روستای صفرابسته

روستای صفرابسته در گذشته دهی از دهستان حومه، بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه بوده ،اما اینک جزو دهستان دهسرِ بندر کیاشهر می باشد . دهسر دشتی معتدل و مرطوب است که در ۹ کیلومتری شمال شهرستان آستانه اشرفیه و در کنار جاده آسفالته آستانه به بندر کیاشهر واقع شده است.

-جنگلی-روستای-صفرابسته-2 جاده جنگلی روستای صفرابسته
کار و پیشه اهالی روستای صفرابسته کشاورزی، دامداری، باغداری، ماهیگیری و پرورش کرم ابریشم است و کشت محصولات آنان آبی و دیمی می باشد . عمده فراورده های آنان برنج، تره بار و مرکبات است که در طی مسیر اغلب آنان در کنار پخت نان های محلی منطقه توسط زنان ، جهت عرضه به گردشگران رویت می شود .
این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبا و طبیعتی بسیار زیبا ،بکر و با گونه های مختلف است که در فصول مختلف سال دارای زیبایی فرح بخشی می باشد، و از این طریق توانسته است گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب نماید. شغال، روباه، خرگوش، گراز و قرقاول از جانوران و پرندگان این منطقه به شمار می آیند . نام این روستا در کتاب سیمای کوچان ذکر شده و طبق اعتقاد اهالی روستا ، این منطقه دارای دو قرن قدمت می باشد . اما شرایط ظاهری و ویژگی های منحصر به فرد آن می تواند دلیلی بر قدمتی طولانی تر باشد .

نحوه دسترسی

جاده سر سبز و جنگلی صفرابسته در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه و بین راه آسفالته آستانه به کیاشهر قرار دارد . در واقع یکی از طُرُق دسترسی به محل از طریق میدان جمهوری اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه به سمت کیاشهر و طی حدود ۵ کیلومتر می باشد . که در این زمان تابلوی روستای صفرابسته قابل رویت می باشد . از هنگام ورود به جاده روستا تا انتهای مسیر دو کیلومتر طی می شود که بیشتر آن دارای فضایی جنگلی با درختانی به هم پیوسته در هر دو سمت جاده است ، که سکوتی چشمگیر بر آن حکمفرما می باشد .
قابل ذکر است که در اطراف جاده اصلی روستا، جاده های فرعی کوچک و سرسبز خاکی قرار دارد که فضای منحصر به فرد آن می تواند بهترین مکان جهت ثبت خاطرات گردشگران با عزیزانشان باشد .

-جنگلی-روستای-صفرابسته-1 جاده جنگلی روستای صفرابسته

سوغات های منطقه

سوغات های منطقه شامل فرآورده های گیاهی نظیر برنج ،کدو ،فلفل سبز،بادمجان محلی ، سیر و پیاز محلی،خربزه محلی و … ، همچنین پخت نان های محلی و صنایع دستی است که در طی مسیر و نیز در بازارهای محلی بندر کیاشهر و آستانه اشرفیه در کنار انواع ماهی منطقه شمال عرضه می گردد.

اگر بارها و بارها مسیر جاده هراز را پیش رو گرفته و از تماشای پیچ و خم جاده لذت برده اید، این بار مسیر روستای صفرابسته را امتحان کنید. گذر از میان تونلی از انبوه درختان توسکا که سر به شانه هم نهاده اند تجربه ای حیرت انگیز است. تنها نکته مهم اینجاست که می توانید از سکوت این منطقه نهایت لذت را ببرید. چراکه شما می توانید در کنار تماشای این چشم اندازهای زیبا از شنیدن صدای طبیعت نیز لذت ببرید.
بکر بودن هم دیگر نقطه قوت این منطقه است که شما را با اصالت جنگل های گیلان آشناتر می کند. اما آیا تا بحال در سفر خود به گیلان از مسیر جاده روستای صفرابسته عبور کرده اید؟ چه چیزی در این تونل سرسبز نظر شما را جلب کرده است؟

-جنگلی-روستای-صفرابسته جاده جنگلی روستای صفرابسته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *