رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ شهریور ۱۴۰۰

نکاتی در مورد کنسل کردن هتل

لینک این مطلب کپی شد!

در این مطلب می خواهیم نکاتی در مورد کنسل کردن هتل و شرایط و قوانین آن را بررسی کنیم . وقتی فرد قصد سفر دارد و برنامه ریزی کرده تمام جوانب را می سنجد و سپس هتل را رزرو می کند اما گاهی شرایط خاصی پیش می آید که فرد نمی تواند به سفر برود و اتفاقی غیر منتظره برایش پیش می آید حال یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام بگیرد این است که هتل رزرو شده را کنسل کند . پس از قبل از هر چیز موقع رزرو هتل از نحوه کنسل کردن هتل اطاعاتی کسب کنید تا اگر بطور ناگهانی پیش آمد ، به راحتی رزرو تان را کنسل کنید .

شرایط کنسلی هتل های مختلف متفاوت است. این شرایط حتی ممکن است در ایام خاصی از سال تغییر کند. مثلا اگر در ایام نوروز پروازتان به شهری مانند مشهد کنسل شود یا به هر دلیلی خودتان از رفتن به سفر منصرف شوید، شاید نتوانید هزینه ای را که بابت رزرو هتل در مشهد پرداخت کرده اید پس بگیرید و یا شاید تنها بخشی از آن به شما پس داده شود البته این وضعیت ممکن است در مورد هتل های دیگر شهرها صادق نباشد.

-800x450 نکاتی در مورد کنسل کردن هتل

تغییر تاریخ رزرو هتل

گاهی اوقات ممکن است بخاطر تغییر تاریخ سفر بخواهید تاریخ ذکر شده روی واچر هتل را جا به جا نمایید، که در این صورت باز هم باید به قوانین هتل دقت کنید. لازم به ذکر است که همه ی هتل ها این امکان را در اختیارتان قرار نمی دهند و مخصوصا اگر غیر قابل کنسل کردن باشند، به هیچ عنوان نمی توانید نسبت به تغییر تاریخ آن اقدام نمایید.

قوانین کنسلی هتل

معمولا هر هتل قوانین خاص خود را برای کنسلی در نظر می گیرد. در نتیجه بهتر است قبل از رزرو هتل، از شرایط استرداد وجه و قوانین مربوط به کنسلی هتل مطلع شوید. حال اگر هتل خود را از طریق سایت های معتبر رزرو کنید، در بخش قوانین رزرو می توانید نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید را مطالعه کنید و سفری به مراتب آگاهانه تر داشته باشید.
همان طور که اشاره شد قوانین لغو رزرو هتل های مختلف متفاوت است مثلا اگر هتل ۵ ستاره ی معروف و پرطرفداری را انتخاب کنید ممکن است در صورت کنسلی تنها درصد کمی از هزینه ای که پرداخت کرده اید را دریافت نمایید در حالی که شرایط در مورد هتل ۳ ستاره ای که معمولا تعداد زیادی از اتاق های آن خالی است متفاوت باشد و کل وجه پرداختی به شما استرداد داده شود.
نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید بازه زمانی است که اقدام به کنسلی هتل می کنید. معمولا هر چه این بازه کوتاه تر باشد یعنی در زمان کمتری از لحظه ی رزرو اقدام به کنسلی کنید احتمالا می توانید مبلغ بیشتری از وجهی که پرداخت کرده اید را دریافت کنید. قوانین لغو رزرو هتل علاوه بر بازه ی زمانی حتی به نوع اتاقی که رزرو کرده اید نیز بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

لازم است بدانید از نظر هتل ها هیچ فرقی نمی کند که شما به چه دلیلی رزرو خود را کنسل می کنید. حتی اگر به دلایلی مانند تاخیر در پرواز یا کنسل شدن کامل آن مجبور به لغو رزرو هتل شوید همچنان باید بر قوانینی که در زمان رزرو پذیرفته اید پایبند باشید و طبق نکاتی که در این قوانین ذکر شده بابت کنسلی جریمه پرداخت کنید.
در واقع معمولا هیچ رخدادی حتی اگر خارج از اختیار شما باشد از طرف هتل قابل قبول نمی باشد و هتل هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد. البته این نکته نیز ممکن است در مورد هتل های مختلف متفاوت باشد و هتلی وجود داشته باشد که بابت به تاخیر انداختن زمان رزرو یا حتی کنسلی کامل هتل مبلغ بسیار کمتری از شما دریافت کند.

-4 نکاتی در مورد کنسل کردن هتل

در صورت کنسلی هتل چگونه وجه پرداختی خود را پس بگیریم؟

معمولا هر سایتی سیاست های خاص خود را دارد و به طریق متفاوتی شرایط را برای استرداد وجه در صورت کنسلی هتل فراهم می کند. تنها کافی است از قوانین و شرایط سایت مطلع باشید تا از طریق صفحه ای که بدین منظور طراحی شده برای دریافت وجه پرداختی خود اقدام کنید. بعد از اقدام از طریق وبسایت و کسر جریمه از مبلغ پرداختی مابقی آن به حساب شما واریز می شود.
پیشنهادات اساسی برای کنسلی هتل
گاهی اوقات کنسل شدن سفر، خود به اندازه ی کافی ناراحت کننده است. حال اگر قرار باشد جریمه ی مالی هم متقبل شویم بر ناراحتی ما افزوده می شود. در نتیجه پیشنهاد می شود هتل خود را از طریق وبسایتی رزرو کنید که در زمان کنسلی هتل در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرید و مجبور به پرداخت هزینه های بالا نشوید. از طرفی با رزرو از طریق یک وبسایت معتبر می توانید با آگاهی بیشتری اقدام به رزرو کنید.
با توجه به اینکه زمان کنسلی هتل تاثیر مستقیمی بر مقدار جریمه دارد پیشنهاد می شود به محض اطلاع از لغو سفر نسبت به کنسلی هتل اقدام نمایید. قطعا جریمه ی کنسلی هتلی که روز آخر کنسل می شود بسیار بیشتر از کنسلی است که یک هفته قبل صورت می گیرد.

-1 نکاتی در مورد کنسل کردن هتل

شرایط کنسلی هتل در یک سایت معتبر

البته با توجه به اینکه هتل های مختلف قوانین متفاوتی دارند و حتی قانون آنها مدام در حال تغییر است وبسایت رزرواسیون بایستی بعد از دريافت درخواست لغو رزرو، از هتل استعلام بگیرد و مبلغ جريمه را به ۱۰% كارمزد خدمات بانكی اضافه کرده و آن را از مبلغ پرداختی کسر نماید و مابقی را به شما باز گرداند. پس پیشنهاد می شود قبل از رزرو هر هتل قوانین مربوط به کنسلی آن هتل را جویا شوید.

چرا در نوروز و روزهای شلوغ امکان کنسلی هتل وجود ندارد؟

اگر اهل سفرهای هوایی باشید، حتما با عبارت بلیط چارتر آشنا هستید. خوب باید بگوییم که در دنیای هتلداری هم مشابه چنین چیزی البته با نامی متفاوت وجود دارد: اتاق گارانتی شده.

-3 نکاتی در مورد کنسل کردن هتل

اتاق گارانتی شده و ارتباط آن با موضوع لغو رزرواسیون چیست؟

اتاق گارانتی شده(Guaranteed Room) یعنی پیش خرید تعدادی از اتاق های یک هتل که توسط که شخص یا آژانس مسافرتی گارانتی کننده صورت می گیرد. در واقع آژانس مسافرتی طی قراردادی تعدادی از اتاق های هتل را مثلا یک ماه قبل پیش خرید می کند. معمولا این کار در روزهای شلوغ مثل ایام عید صورت می گیرد. در این صورت اتاق ها، از نظر هتل فروخته شده محسوب شده و آژانس هم پول آنها را پرداخت می کند. نکته دیگر این است که حتی قیمت گذاری روی این اتاق ها هم نه به عهده هتل که بر عهده آژانس است. به همین دلیل است که این نوع اتاق ها عملا امکان کنسلی ندارند و لغو رزرو آنها مساوی است با ضرر صد در صدی آژانس ها!

-2 نکاتی در مورد کنسل کردن هتل

کارمزد کنسلی چیست؟

ممکن است بارها با این عبارت در عنوان یک سایت رزرو اینترنتی هتل برخورد کرده باشید. در حقیقت کارمزد کنسلی مبلغی است که هم هتل و هم سایت بابت لغو رزرو از مهمان دریافت می کنند. به این صورت که وقتی شما اقدام به کنسل کردن اقامتگاه تان می کنید، هتل درصدی از مبلغ را به عنوان جریمه از پرداخت شما کسر می کند. در این میان برخی سایت ها هم اقدام به دریافت درصدی به عنوان کارمزد می کنند. البته توصیه ما به شما این است که به سراغ سایت های رزرو هتل بدون کارمزد کنسلی بروید.

سیاست های کنسلی هتل در جهان چگونه است؟

سیاست کنسلی هتل(Hotel Cancellation Policies) در دیگر نقاط جهان هم چندان متفاوت نیست. این سیاست ها هم با توجه به قیمت هتل و تاریخ چک این متغیر هستند.

سیاست لغو تا یک تاریخ معین

این نوع قانون به مسافران امکان می دهد تا فرا رسیدن یک تاریخ معین امکان لغو را بدون هیچ گونه جریمه ای داشته باشند. در صورت عبور از این موعد مشخص سه نوع سیاست در پیش گرفته خواهد شد:
• دریافت مبلغی به عنوان جریمه
• دریافت کل مبلغ رزرو
• دریافت جریمه معادل قیمت یک شب اقامت

کنسل کردن هتل های خارجی

هتل های خارجی نیز مانند هتل های داخلی قوانین خاصی برای استرداد دارند و جالب است بدانید که تغییر در برنامه ی پرواز یا برخورد با مسائلی مانند عدم موافقت با ویزا یا ممنوع الخروج شدن شما از نظر هتل قابل پذیرش نخواهد بود. در این شرایط باید به صورت اینترنتی و بر اساس قوانین آنها هتل تان را کنسل نمایید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *