رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پل چوبی بندر کیاشهر

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۷

تالاب و پل چوبی بندر کیاشهر از مناطق بسیار دیدنی استان گیلان است ، این بندر زیبا یکی از مراکز توریستی بکر کشورِ و بهترین مکان تفریحی این بندر پل چوبی که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور کرده است .
بندرکیاشهر در فاصله ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه قرار دارد .این مکان دیدنی و تفریحی با رشت تقریبا ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
پل چوبی و تالاب کیاشهر یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان می باشد.سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.این پل چوبی که گردشگران زیادی به خود جذب کرده است,حدود یک کیلومتر طول دارد که از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور می کند و انتهای این پل به دریا ختم می شود.
این پل در پارک جنگلی کیا شهر می باشد که پارک را به ساحل دریا متصل کرده است.زیبایی های خاصی این پل بوجود آورده است,خصوصا این پل از بین نی زار های تالاب می گذرد و فضای زیبایی را ایجاد کرده است.
در پارک جنگلی کیاشهر ,سرگرمی های دیگر برای گردشگران وجود دارد از جمله:قایق سواری در نی زار ها,پیست موتور سواری در انتهای پارک وهمچنین امکاناتی برای رفاهی مانند :نماز خانه,پارک کودک,نمایشگاه صنایع دستی و همچنین آلاچیق های خانوادگی وجود دارد.
گذر از پل چوبی در محدوده تالاب بندر کیاشهر تصوری متفاوت از زندگی روزمره را به گردشگران القا می‌کند به طوری که انسان در آن خود را متعلق به محیط پیرامونش می‌داند.بنابراین هر ساله علاقه‌مندان و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای دیدار از این پل و دیگر جذابیت‌های گردشگری بندر کیاشهر به این شهر سفر می‌کنند.شهردار بندر کیاشهر خاطر نشان کرد: با توجه به فرسوده شدن و تخریب این پل در سال‌های گذشته شهرداری با جلوگیری از به کارگیری مصالح سنگین مثل سیمان و فلز و استفاده کامل از چوب و دیگر سازه‌های همخوان با طبیعت برای جلوگیری از بهم‌خوردن سیمای اکوتوریسم منطقه اقدام به ساخت مجدد پل چوبی کرد و تاکنون بیش از ۹۰۰میلیون ریال برای ساخت مجدد و نگهداری از این پل هزینه کرده است.

مسیرهای ورودی به کیاشهر برای رسیدن به پل چوبی بندر کیاشهر

معمولاً بیشتر مسافران از مسیر شهرستان آستانه اشرفیه وارد این شهر می‌شوند ولی از سمت غرب می‌توان از بندرانزلی- زیبا کنار یا لشت نشاء و از سمت شرق می‌توان لاهیجان- دهشال – لسکوکلایه- لب دریا -امیرکیاسر یا لاهیجان-رودبنه-دهکاء و یا لنگرود-چمخاله وارد این بخش زیبای کشور شد. بهترین مسیر از سمت تهران برای رسیدن به کیاشهر بعد از پلیس راه رشت قزوین و سه‌راه سنگر و کمربندی لاهیجان به این سمت تغییر مسیر داده و پس از عبور از شهرهای سنگر- کوچصفهان- استانه اشرفیه- به بندر کیاشهر خواهید رسید.

 

-کیاشهر-2 پل چوبی بندر کیاشهر

-کیاشهر-3 پل چوبی بندر کیاشهر

-کیاشهر پل چوبی بندر کیاشهر

-کیاشهر-4 پل چوبی بندر کیاشهر

-کیاشهر-5 پل چوبی بندر کیاشهر

-کیاشهر-6 پل چوبی بندر کیاشهر

_۱۲۴۹۱۰ پل چوبی بندر کیاشهر

_۱۲۵۷۳۶ پل چوبی بندر کیاشهر

_۱۲۵۷۴۸ پل چوبی بندر کیاشهر

_۱۲۵۹۰۹ پل چوبی بندر کیاشهر

_۱۳۰۹۱۵ پل چوبی بندر کیاشهر

_۱۳۰۹۱۸ پل چوبی بندر کیاشهر

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    بسیار بسیار زیبا و خاطره انگیز، فقط مردابی که پل از روی اون میگذره کم آب شده و داره میره به سمت خشک شدن

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    برای کسانی که پیاده روی عاشقانه بر روی یک پل چوبی هستن بسیار مناسب هستش اما به خاطر پوشش گیاهی فضای دید زیادی نداره

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *