رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تپه های عباس آباد تهران

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ تیر ۱۳۹۹

تپه های عباس آباد تهران در منطقه ۷ شهرداری تهران قرار دارد. بخشی از این محله نیز در منطقه ۶ تهران واقع شده است.عباس آباد در شمال به بزرگراه رسالت، در جنوب به خیابان شهید مطهری، در غرب به خیابان ولی عصر و در شرق به خیابان شریعتی می رسد.مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد به‌لطف بوستان‌ها، پل‌ها و جاذبه‌های متعدد، یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید.

-های-عباس-آباد-تهران تپه های عباس آباد تهران

از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به سهروردی، آپادانا، نیلوفر، نوبخت، مهناز، اندیشه، سورنا، میرعماد و پارسا اشاره کرد. این محله از شرق به خیابان شریعتی از شمال به بزرگراه رسالت و اراضی عباس‌آباد، از غرب به خیابان ولیعصر و محله یوسف آباد و از جنوب به خیابان مطهری (تخت‌طاووس) منتهی می‌شود.

ساختمان‌های کتابخانه ملی ایران، موزه بانک مرکزی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و ترابری، استانداری تهران، مجموعه فرهنگستانها، مصلی تهران، بوستان نوروز، بوستان آب و آتش، بوستان طالقانی (بوستان جهان کودک) و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ،باغ کتاب مهم‌ترین بناهایی هستند که در این منطقه خودنمایی می‌کنند.

اراضی تپه عباس آباد که هم اکنون از آن به عنوان نگین سبز پایتخت یاد می‌شود در گذشته هیچ کاربردی برای شهروندان تهرانی نداشت که با تغییر کاربری، از یک نهاد صرفا خدماتی کم کم به قطب گردشگری و فرهنگی پایتخت ایران اسلامی تبدیل شد. مجموعه‌ فرهنگی تفریحی عباس آباد که در محدوده‌ی تپه‌های عباس آباد قرار دارد به عنوان قطب تفرجگاهی، گردشگری و تفریحی شهر تهران به شمار می‌آید. این مجموعه با مساحت ۶۸ هکتاری خود در اراضی بکر و دست نخورده تهران در سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد.

-های-عباس-آباد-تهران-2 تپه های عباس آباد تهران

بزرگترین اسکیت خاورمیانه در این مجموعه قرار دارد، همچنین با گشت‌وگذار در عباس آباد می‌توانید از مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آن استفاده کنید و لحظات به یادماندنی را در کنار همراهانتان ثبت نمایید. همچنین در این مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیبا با معماری جدیدی به چشم می‌خورند كه شما می‌توانید از خوردن خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های آن، در فضای دلپذیر و جذابی که در دل جنگل‌ و طبیعت تپه عباس آباد واقع شده است، استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

-های-عباس-آباد-تهران-3 تپه های عباس آباد تهران

همچنین بزرگ‌ ترین پرچم ایران روی تپه‌های عباس آباد، در کنار بوستان طالقانی و باغ‌موزه دفاع مقدس نصب شده‌ است و از هر کجای تهران می‌توان آن دید؛ اما برای درک عظمت آن باید از نزدیک به آن نگاه کرد. برج این پرچم، ۱۵۰ متر بلندی دارد. ابعاد پرچم نصب شده روی برج، ۴۲ در ۲۴ متر است؛ یعنی این پرچم بیش ۱۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. سازه برج پرچم در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع با ۵۳۰ مترمربع زیربنا ساخته و در داخل آن فضایی برای بازدید گردشگران تدارک دیده شده است. ساخت برج مذکور از زمستان سال ۱۳۹۰ آغاز و تا تابستان سال بعد به طول انجامید.

-های-عباس-آباد-تهران-4 تپه های عباس آباد تهران

برج پرچم پارک طالقانی تنها برای اهتزاز پرچم ایران ساخته نشده و کاربرد‌های دیگری نیز دارد؛ از جمله محوطه‌ای سرپوشیده که برای همایش‌ها و مراسم‌ها تدارک دیده شده است. خود سازه برج هم کاربرد مخابراتی و نظارتی دارد. برای رسیدن به برج پرچم کافی است تا با عبور از پل طبیعت و راه چوبی، به بلندترین نقطه از پارک طالقانی برسید. از سمت دیگر هم می‌توان قدم‌زنان مسیر پیاده‌روی پارک طالقانی را تا آخر طی کرد.

-های-عباس-آباد-تهران-5 تپه های عباس آباد تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *