رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اسفند ۱۳۹۲

تهیه طرح جامع احیا و بازسازی اماکن تاریخی از سال آینده

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۳ – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: یکی از سیاست هایی که سازمان میراث فرهنگی در سال آینده اجرا خواهد کرد تهیه طرح جامع احیا و بازسازی اماکن تاریخی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از موزه تاریخی شهر ستان جیرفت در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از اماکن تاریخی مانند کاروانسراها و بناهای تاریخی متعددی که در سطح شهر و در بافت فرسوده وجود دارد با تهیه طرح جامع احیا، مرمت و نظارت و استفاده از توان بخش خصوصی در این خصوص، منابع مردمی از نابودی نجات پیدات می‎کنند و برای نگهداری آن‎ها نیز نه تنها هزینه نمی‎پردازیم، بلکه اشتغالزایی ایجاد می‎شود.

وی اقزود:وظیفه ما وظیفه حاکمیتی است، باید سیاستگذاری، نظارت و چگونگی بهره‎برداری از این ظرفیت‎ها توسط بخش خصوصی را مشخص کنیم، ساز و کار در بخش گردشگری مشخص است، بنابراین باید در بخش میراث فرهنگی چگونگی بهره‎برداری از این ظرفیت را مشخص کرده و در راستای مرمت و حفظ آن حرکت کنیم.

سلطانی فر در یخش دیگری از صحبتهای خود به ظرفیت بالای استان کرمان در گردشگری اشاره کرد و توضیح داد: با تهیه طرح جامع گردشگری برای این منطقه چگونگی بهره‎برداری از جاذبه‎های میراثی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی مشخص می‎شود و به دلیل شرایط تاریخی و طبیعی شهرستان جیرفت در آینده یکی از قطب‎های مهم گردشگری می‎شود.

وی درپاسخ به این سوال که چرا شهر ستان جیرفت اداره کل ندارد گفت: به نظر می رسد که این تمدن غنی و شهرستانهای همجوار این تمدن استحقاق داشتن اداره مستقل را دارند و امیدواریم در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد، ولی حضور میراث فرهنگی با وجود پایگاه، پررنگ است.
2-2 تهیه طرح جامع احیا و بازسازی اماکن تاریخی از سال آینده

منبع خبر: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *