جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تعداد گردشگران آمریکایی در ایران رو به افزایش است

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۷ – همزمان با ادامه روند مذاکرات و ایجاد نوعی سهولت برای سفر گردشگران آمریکایی درایران،تعداد گردشگران این کشور و کنجکاو به دیدار از ایران نیز رو به افزایش است. موسسات تورگردانی امریکا خبر از افزایش برنامه های سفرخود درسال ۲۰۱۴ می‌دهند.

به گزارش لس آنجلس تایمز سه موسسه تورگردانی فعال در امریکا اعلام کرده‌اند که درماه‌های اخیر، شاهد افزایش تقاضا و رزو برای سفر به ایران بوده‌اند. این موسسات تورگردانی همچنین اظهار می‌کنند که در زمان سفر حسن روحانی به نیویورک و دیدار با برخی مقامات رسمی، برای ایجاد برخی تسهیلات ویزا وعده‌های مناسبی گرفته‌اند. درهمین راستا روزنامه دیلی تلگراف نیز درروهای نخستین سال نو میلادی، ایران را به عنوان یکی از ۲۰ مقصد برتر برای سال ۲۰۱۴ اعلام کرد. خبری که بی تردید برتعداد مسافران کنجکاو برای سفر به ایران می‌افزاید.

این افزایش ناگهانی فعالیت‌ها درعرصه گردشگری البته نه به اندازه‌ای است که تهران را مبدل به رقیبی برای گردشگری پاریس کند زیرا این افزایش نه در حد هزاران نفرکه صرفا در حد چند ده نفراست با این حال همین میزان نشانگر تغییری قابل توجه برای دو کشور است که از سال ۱۹۷۹ تا کنون دچار تنش‌های گوناگونی بوده‌اند. درواقع موسسات تورگردانی امریکا خبر ازنوعی جهش درکنجکاوی و علاقه سفر به ایران درمیان گردشگران امریکایی می‌دهند که عمدتا با روی کارآمدن حسن روحانی شکل گرفته است. هرچند که مقامات دولت امریکا درنوامبر گذشته نسبت به سفر به ایران به اتباع امریکایی هشدار داده‌اند.

“جانت مور” ازمالکان و فعالان موسسه تورگردانی” افق‌های دور” گفته است که درسال ۲۰۱۳ حدود ۵۰ تا ۶۰ سفر به مقصد ایران از آمریکا ترتیب داده و در سال ۲۰۱۴ نیز پیش بینی می‌کند که این تعداد به بیش از ۲۵۰ نفر افزایش یابد که شامل سفر برخی ایرانیان عضو شورای امور جهانی فیلادلفیا و نیز انجمن مشترک المنافمع کالیفرنیا نیز هست.

مور یادآور شد که در سال ۲۰۱۵ این روند رو به گسترش باشد زیرا احتمال رزو و ثبت نام سفر از دانشگاه های یو سی ال ا، و برکلی و استنفورد و دیگر گروه های دانشجویی از دانشگاه های مختلف امریکا رو به افزایش است.

“ژان پل تنانت” که از سال ۱۹۹۰ تا کنون تعدادی گردشگر به ایران آورده و اخیرا نیز ۵۰ -۶۰ مسافر درسال ۲۰۱۳ به ایران برده، امیدوار است که ترافیک گردشگران به ایران درسال ۲۰۱۴ دست کم دوبرابر شود.

وی می گوید: «هرچند که در بیشتر رسانه‎ها ایران به عنوان مکانی ناامن برای امریکاییان معرفی می‌شود اما مسافرانی که از سفر به ایران باز می‌گردند همه خلاف آن را می‌گویند و اغلب از رفتار گرم و دوستانه مردم با خود داستان‌هایی دارند. درواقع درمیان تمام مقصدهای گردشگری که ما به مشتریان خود ارائه می‌کنیم ایران مقصدی است که تصور افراد قبل و بعد از سفر به آن بشدت متفاوت است و نشان می‌دهد که تصور با واقعیت درباره این کشور، بیشترین فاصله و شکاف را دارد.»

“ریتا زاوادیه” مالک موسسه تورگردانی کاروانسرای در سیاتل نیز امیدوار است که برنامه‌های سفر به ایران را از دو گروه که در سال ۲۰۱۳ به ایران فرستاده، به ۳ گروه در سال ۲۰۱۴ افزایش دهند و علاوه برآن بیش از ده سفر انفرادی داشته باشدکه این تعداد بسیار بیشتر یاز میزانی است که درچند سال گذشته داشته است.

مور و زاوادیه در سپتامبر گذشته اعلام کردند که همراه با تعداد دیگری از موسسات تورگردانی امریکا با مسئولان گردشگری ایران در سفر هیات ایرانی به نیویورک دیدار کرده‌اند که هرچند برگزاری این قبیل جلسات اندکی نامعمول است اما برای من بسیار دلگرم کننده بود.

این روزنامه همچنین به نقل از محمد علی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران نوشته است که گام نخست برای ایران آن است که غربی‌ها رامتقاعد کند که نباید از آمدن به ایران بترسند.

اما همان طور که تورگردان‌های امریکایی اشاره می‌کنند پیشرفت کارها درنهایت به موافقت نامه و مذاکرات نهایی ایران و امریکا درمورد برنامه هسته ای ایران و کاهش تحریم برعلیه ایران وابسته است.

ایران تا سال ۱۹۳۰ به عنوان پرشیا شناخته می‌شده و هم اکنون ۱۶ سایت در میراث جهانی یونسکو دارد. مهم‌ترین مقصدهای گردشگری ایران اصفهان و شیراز هستند که هردو از مرزهای عراق و افغانستان که مقامات وزارت خارجه امریکا نسبت به سفر اتباع خود هشدار داده، فاصله زیاد دارند.

اگرچه پرواز مستقیم میان امریکا و ایران از سال ۱۹۷۹ وجود نداشته اما روحانی درسپتامبر گذشته اعلام کرد که در جستجوی همه راه حل‌های ممکن دراین زمینه است. درهمین حال مور نیز می‌گوید که بیشتر مسافران از خطوط هواپیمایی ترکیه استفاده می‌کنند و از امریکا به استانبول وسپس از آنجا به تهران یا اصفهان پرواز می‌‌کنند.
IMAGE635246887330719479 تعداد گردشگران آمریکایی در ایران رو به افزایش است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    بایدم ب ایران سفر کنن…ارزش پول بالای دارن … ی سفر لاکچری تو ایران میکننو میرن

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *