رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ دی ۱۳۹۹

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در بهار

لینک این مطلب کپی شد!

خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید، زمستان می گذرد و بهار با زیبایی هایش از راه می رسد. سفر و گردشگری در هر فصلی از سال لذت بخش است و در بهار بیشتر از هر فصل دیگری. خیلی از کسانی که قصد سفر با خرید بلیط هواپیما را دارند، فصل بهار را برای سفر خود انتخاب می کنند. بهار نسبت به فصول دیگر هوای معتدل تری در بیشتر نقاط نیمکره شمالی دارد. از سوی دیگر در ایران بهار تعداد روزهای تعطیل بیشتری در مقایسه با دیگر زمان ها دارد و همین فرصت کافی برای سفر را فراهم می کند. اما همین گزینه های زیاد سفر در فصل بهار، خود موجب می شود انتخاب کمی دشوار شود. در این نوشته بیشتر با مقاصد مناسب گردشگری برای فصل بهار آشنا می شویم:

-در-بهار بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در بهار

چه زمانی از فصل بهار برای سفر مناسب است؟

همانگونه که همه می دانیم فصل بهار در گاه شمار خورشیدی نخستین فصل سال است و نوروز در نخستین روز سال برگزار می شود. در ایران، بین ۴ روز تا ۲ هفته، به تعطیلات نوروزی اختصاص دارد. این بزرگترین بازه تعطیلی برای ایرانیان است. بسیاری از خانوارهای ایرانی، چون در دیگر مواقع سال امکان سفر ندارند، از این تنها فرصت سفر استفاده می کنند. ولی این ازدحام و تراکم سفر در یک بازه زمانی محدود، موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما، تورهای مسافرتی و هزینه های اقامتی می شود. از همین رو گردشگرانی که دارای محدودیتی برای سفر نیستند (مثلا گرفتن مرخصی و یا داشتن همسفر دانش آموز)، گاه راهبرد متفاوتی در پیش می گیرند. آنها در روزهای تعطیلات نوروز در تهران یا شهرهایشان می مانند و از خلوتی تکرارنشدنی آن لذت می برند. سپس در روزهای دیگر بهار که هوا همچنان معتدل و درختان پرشکوفه است، عازم سفر می شوند. برای نمونه پایان فروردین و اردیبهشت، از جمله زمان های مورد نظر این گروه است.
اگر قصد دارید در هر زمانی از بهار، از تعطیلات نوروز گرفته تا دیگر روزهای بهار، ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا کنید، کافی است مقصد مورد نظرتان را در سفرمارکت (موتور جستجو بلیط هواپیما و تور) جستجو کنید. قیمت های همه سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما و آژانس های مسافرتی در یکجا نمایش داده می شود و می توانید ارزانترین بلیط هواپیما موجود در بازار پیدا کرده و خریداری کنید.

بهار فصل مناسبی برای سفر به مناطق گرمسیری

مناطق گرمسیری، کویری و بیابانی، با فرارسیدن با تابستان، از لیست گزینه های سفر خارج می شوند. اما فصل بهار مخصوصا ماه های آغازین آن، دارای هوای معتدل تر و قابل تحمل تری در این مناطق است. برای نمونه جزایر جنوبی ایران مانند کیش و قشم، سواحل و شهرهای جنوبی مانند چابهار، بندرعباس و اهواز یا مقاصد خارجی مانند دبی و عمان، هنوز در بهار، قابل سفر هستند. علاوه بر اینکه قیمت ها در این بازه زمانی، از زمستان که فصل شلوغی سفر به این مناطق است در سطح کمتری قرار دارد و این به بودجه سفر شما کمک زیادی می کند.
به جز شهرهای جنوبی و جزایر ایرانی خلیج فارس، مناطق گرمسیری دیگری هم هستند که در بهار می توان به آنها سفر کرد. برای نمونه، شهرهای کویری یزد و کرمان هنوز در بهار میزبان های خوبی برایتان هستند. همچنین تورهای کویرگردی و بیابان نوردی، در بهار آخرین سفرهای خود تا پیش از رسیدن تابستان را خواهند داشت.

-در-فصل-بهار-1 بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در بهار

اصفهان و شیراز مقاصد ایده آل برای سفرهای بهاری

اگر از گردشگران حرفه ای یا نویسندگان راهنمای سفر بپرسید که چه فصلی برای سفر به شیراز و اصفهان مناسب است، بیشتر آنها بدون تردید به شما بهار را توصیه می کنند. اما چرا؟ این شهرها در بخش مرکزی ایران قرار گرفته اند و نه کاملا کویری و نه کوهستانی یا جنگلی هستند. از همین رو در فصل معتدلی مانند بهار، در ایده آل ترین حالت خود هستند. شیراز و اصفهان همچنین از پوشش گیاهی برخوردارند که موجب می شوند در زمان شکوفایی بهاری، در زیباترین شکل ممکن باشند. باغ های نارنج شیراز با رسیدن بهار غرق در بهار نارنج می شود و شکوفه ها شهر را پر می کند. اردیبهشت شیراز، تقریبا تبدیل به یک ضرب المثل شده است. میدان نقش جهان اصفهان هم در بهار، جلوه شگفت انگیزی می یابد. آب زاینده رود معمولا در نوروز باز می شود و این رود همیشه زنده را می توان در سرزنده ترین روزهایش دید.

بهار در اروپا، از ترکیه تا پاریس

بهار در کشورهای نیمکره شمالی، جذابیت های خاص خود را دارد و تصویرهای بدیعی را می آفریند. این زیبایی ها که به خاطر اعتدال بهاری رخ می دهد، مناطق سرسبز کره زمین مانند قاره اروپا را به صورت متفاوتی به نمایش می گذارد. از نزدیکترین و در دسترس ترین شهر اروپایی یعنی استانبول گرفته تا غربی ترین کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس، در فصل بهار، دمایی معتدل به همراه بلوارهایی پر از شکوفه و تازگی دارند. باغ های گیاه شناسی سرتاسر اروپا در این فصل با گل های مناطق مختلف جهان آذین می یابند. استانبول که شهری اروپایی- آسیایی است و ایرانیان بدون ویزا و تنها با خرید بلیط هواپیما می توانند به آن سفر کنند، یکی از مقاصد محبوب برای سفرها و تورهای نوروزی است. در بهار، هر آنچه در استانبول تا پاریس، به عنوان جاذبه گردشگری می شناسید، جلوه ای دو صدچندان می یابد.

-های-بهار بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در بهار

بهار، فصل شکوفه های گیلاس در شرق آسیا

یکی از دیدنی های بهار در شرق و جنوب شرقی آسیا به ویژه کشور ژاپن، شکوفه های گیلاس است. شکوفه های گیلاس آنقدر برای مردم ژاپن مهم است که رادیوهای این کشور، بخشی از خبرهای روزانه شان اینست که امروز درختان کدام خیابان شکوفه داده اند! شکوفه های گیلاس نه تنها برای مردم ژاپن که برای بسیاری از گردشگران خارجی یک جاذبه گردشگری تلقی می شود. به جز این جاذبه طبیعی، طبیعت در جنوب شرقی آسیا هنوز با گردشگران مهربان است. بهار هنوز در جنوب شرقی آسیا و کشورهای ساحلی آن مانند فیلیپین، اندونزی، ویتنام، تایلند، مالزی و سنگاپور، با بارش های سیل آسیای موسمی که در تابستان رخ می دهد رو به رو نشده و می توانید از طبیعت، سواحل ماسه ای و آب های فیروزه ای رنگ این مناطق لذت ببرید.

سفر به مناطق شمالی از سواحل دریای مازندران تا کشورهای همسایه شمالی
با گذشتن زمستان و افزایش دما، مناطق جنگلی و کوهستانی کم کم برای پذیرایی از گردشگران آماده می شوند. این شامل هم شمال ایران و استان های گیلان و مازندران می شود و هم کشورهای همسایه شمال ایران. استان های شمالی که از مقاصد محبوب ایرانیان هستند، در طول زمستان پوشیده از برف می شوند. اما با رسیدن بهار و با شکوفایی درختان، زیبایی بسیاری می یابند.
در کشورهای مرزهای شمالی یعنی ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان که چند سالی است ایرانیان تعطیلاتشان را با سفر به صورت زمینی یا با خرید بلیط هواپیما در آنها سپری می کنند، در فصل بهار، از خواب زمستانی بیرون می آیند و با باغ های میوه پر از شکوفه، آماده میزبانی از گردشگران می شوند.

باغ های گیاه شناسی را فراموش نکنید

در ایران هم چند سالی هست که باغ های گیاه شناسی پدید آمده اند. مثلا تهران و کرمانشاه از جمله شهرهای دارای باغ گیاه شناسی هستند. این باغ ها به سبب دارا بودن طیف متنوعی از گل ها و گیاهان، در فصل بهار جلوه متفاوتی می یابند. چه درختان میوه و چه گل های مختلفی که در این باغ ها گرد آمده اند، پوشیده از شکوفه های رنگارنگ می شوند. از همین رو اگر در فصل بهار به هر مقصدی سفر می کنید، از اینکه دارای باغ گیاه شناسی هست یا نه مطمئن شوید. اگر هم چنین امکانی در آنها نبود، سعی کنید از باغ ها، درختزارها و حتی مزارع آن منطقه دیدن کنید. چون در بهار، زمین و درختان در حال جوشش و زایشی تکرار نشدنی هستند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *