رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ دی ۱۳۹۹

چگونه از امکانات سایت LonelyPlanet استفاده کنیم؟

اشتراک گذاری

یکی از سایتهای معروف در حوزه گردشگری مجازی lonelyplanet.com می باشد که در واقع متعلق به ناشر اروپایی انتشار دهنده کتاب ها معروف راهنمای گردشگری به نقاط مختلف جهان است. حتما در شهر محل اقامت خود، گردشگران بین المللی زیادی را مشاهده کردید که در بازدید از امکانات تاریخی و دیدنی ایران عزیز ما، کتابچه های ایرانگردی به زبان خود را در دست داشته و به گردشگری می پردازند. این کتابها معمولا توسط لونلی پلنت منتشر می شود.در سایت لونلی پلنت، امکانات زیادی در اختیار گردشگران قرار دارد. مثلا شما میتوانید از انجمن های هر کشور در این سایت، اطلاعات مربوط به گردش در کشور مقصد را بدست آورید. یا اگر در شهر مقصد، نیاز به خرید یا فروش ابزاری دارید، در این سایت به صورت رایگان آگهی دهید. یا اگر به دنبال همسفر برای سفر خود در کشور یا کشورهای مورد نظر در بازه زمانی مشخص هستید، همسفر پیدا کنید. خلاصه، لونلی پلنتی ها، همواره آماده ارائه اطلاعات رایگان و هیجان انگیز برای گردشگران خودمانی هستند که میخواهند با حداقل هزینه، رویایی ترین فرصت های گردشگری را برای خود در نقاط مختلف دنیا بدست آورند.

لونلی پلنت

لونلی پلانت (به انگلیسی: Lonely Planet) به معنای سیارهٔ تنها انتشاراتی مخصوص کتاب‌های راهنمای مسافرت است. این شرکت را می‌توان یکی از مطرح‌ترین‌های عرصه کتاب‌های راهنمای مسافرت دانست. کتاب‌های این مجموعه به‌خصوص بین مسافران کوله‌پشتی چی و سفرهای ارزان محبوب است. تا سال ۲۰۰۴ بیش از ۶۵۰ عنوان در ۱۱۸ کشور منتشر کرده‌است و سالی بیش از ۶ میلیون جلد کتاب می‌فروشد، یعنی حدود یک چهارم بازار کتاب‌های راهنمای مسافرت به زبان انگلیسی در جهان. دفتر اصلی لونلی پلانت در فوتسکری، حومه شهر ملبورن در استرالیا است.تونی ویلر و همسرش مارین ویلر، بنیانگذاران لونلی پلانت هستند که کار را از خانه خود و چاپ دستی کتاب‌ها در مقیاس بسیار کوچک شروع کردند. اولین کتاب آن‌ها «طی آسیا به ارزانی» نام داشت که نتیجه سفر خود آن‌ها از بریتانیا تا استرالیا بود.

لونلی پلنت

تاریخچه لونلی پلنت ۴۰ ساله

چند سال پیش بود که BBC با دریافت مبلغ ۷۴ میلیون دلار، شرکت Lonely Planet را به براد کلی، از فعالان رسانه ای واگذار کرد. شاید این واگذاری، اکنون که نیمی از دهه دوم قرن بیست و یکم را می گذارنیم، چندین برابر قیمت واگذاری، ارزش بازاری داشته باشد. قطعا لونلی پلنت در سال ۲۰۱۶ میلادی، ده ها برابر قیمت واگذاری ارزش دارد و شاید بی بی سی از این کم فروشی، ناراضی باشد! شرکتی که در اوایل دهه هفتاد در ملبون استرالیا ثبت شد، این روز ها یکی از مجموعه های موثر در عرصه گردشگری جهان به شمار می رود.لونلی پلنت، انتشاراتی بود که مجموعه های مکتوب رنگی و راهنمای جالبی را به نام Let’s Go در اختیار مخاطبان و علاقمندان گردشگری در سراسر جهان قرار می داد. آمار ها در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان داد که بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه از کتاب های لونلی پلنت در دنیا به فروش رسید و بیش از ۱۰ میلیون بار اپ های این شرکت بر روی گوشی های هوشمند موبایل کاربران نصب شده است.

اکنون بسیاری از کاربران و گردشگران در دنیا، از نرم افزار لونلی پلنت و اپ و کتاب های آن برای سفر به نقاط مختلف دنیا استفاده می کنند. مصرف کنندگان بارها اعلام کرده اند که کتاب های لونلی پلنت خیلی کاربردی و بر اساس نیازهای مسافرانی که برای نخستین بار به شهر های مختلف دنیا سفر می کنند، تهیه شده است.

لونلی پلنت

انجمن های اینترنتی لونلی پلنت

یکی از جذاب ترین و پرکاربرد ترین بخش های این پرتال را می توان قسمت forum دانست که مخاطبان زیادی دارد. در طول روز، هزاران کاربر از سراسر دنیا، برنامه های گردشگری حال و آینده خود را مطرح می کنند تا اگر کسی پیشنهادی دارد برای گردش آن ها، ارائه کند. دریافت پیشنهادات جهت بازدید از مکان هایی که یک کاربر علاقمند است در طی یک بازه زمانی بازدید کند، می تواند اثربخشی سفر را افزایش دهد. هم چنین از طریق این انجمن ها، کاربران می توانند هم سفر پیدا کنند که یکی از جذاب ترین بخش های این پرتال به شمار می رود.

هر کشوری در دنیا، دارای یک انجمن اینترنتی در این پرتال است که با مراجعه به آن، می توان از مشاوره های گردشگری افرادی که به این کشور سفر کرده اند یا در ان کشور به امر مشاوره گردشگری فعالیت دارند، دسترسی یافت.

البته لازم به ذکر است که به هر حال، سایت لونلی پلنت، سایت دوست یابی نیست. به این موضوع توجه کنید که عدم رعایت حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات سایت، می تواند پروفایل فرد را توسط دیگران REPORT‌ کرده و تعدد این گزارش ها، سبب BLOCK شدن حساب کاربری فرد خاطی خواهد شد.

لونلی پلنت

استفاده از لونلی پلنت

برای استفاده از سایت می بایست به نشانی http://auth.lonelyplanet.com/users/sign_in رفته و ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری در فیس بوک، گوگل پلاس و توییتر هم دارند می توانند از این فرصت استفاده کرده و در لونلی پلنت عضویت پیدا کنید. عضویت در پرتال رایگان است و در صورت عضویت می توانید از خدمات گسترده انجمن های اینترنتی آن استفاده کنید.یکی از خدماتی که سایت ارائه می کند، امکان خرید محصولات و خدمات مربوط به حوزه گردشگری است. این بخش در نشانی اینترنتی به آدرس http://shop.lonelyplanet.com معرفی شد.

بیش از ۵۰۰ موضوع گردشگری که ۱۹۵ کشور دنیا را پوشش می دهد در این فروشگاه در دسترس است.به هر حال، همه مناطق کره زمین از آفریقا تا آمریکا ، دارای بخش اختصاصی در سایت لونلی پلنت است و مخاطبان می توانند با مراجعه به این قسمت ها، اطلاعات گسترده ای را درباره مقصدهای گردشگری این مناطق دریافت کنند.

لونلی پلنت

لونلی پلنت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *