جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای سفر از مرز زمینی ارمنستان

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ شهریور ۱۴۰۰

نمی‌دانم اهل کجا هستید و می‌خواهید به کجا سفر کنید؛ به‌هرحال پیشنهاد می‌کنم سراغ ارمنستان بروید. سفرخارجی ایرانی‌ها معمولا به ترکیه و کشورهای جنوبی ایران ختم می‌شود؛ اما در هر شرایطی هستید، پیشنهاد می‌کنم سفر به ارمنستان را ازدست ندهید. ارمنستان یکی از بهترین کشورهای شمال غربی ایران است که شرایط خوبی برای سفرتان فراهم می‌کند.

 

ارمنستان 2 800x533 راهنمای سفر از مرز زمینی ارمنستان

ارمنستان کشور مسیحیت و نشاط

همیشه کشورهای غربی ایران جایی بوده که مسافران به‌سمت آن‌ها رفته‌اند؛ مثل سوریه، عراق، ترکیه و… پیشنهاد می‌کنم کمی سر خود را بچرخانید به سمت بالا! مطمئنم جاهای خوبی را مشاهده می‌کنید. ارمنستان کشوری کوچک بالای سر آذربایجان شرقی ایران است. کشوری که سال‌های نه چندان دور جزو خاک کشور خودمان و بعد از آن جزوی از شوروی بود.
این کشور سرسبز به شهر نشاط و شادمانی معروف است و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که تماشای آن‌ها در تور ارمنستان خالی از لطف نیست. اگر تاکنون تجربه سفر به این کشور، شادی در کلاب‌های شبانه و همراهی دوستان در خیابان‌های آن را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مطلب همراه ما باشید و سفر ارمنستان زمینی را بشناسید.

شهرهای مرزی ارمنستان و ایران

سال‌ها است سفر با تور ارمنستان از تبریز یا هر شهر دیگر برای ایرانی‌ها آزاد و بدون دردسر ویزا انجام می‌شود. نیازی به اجازه از کنسولگری و صدور ویزا ندارید و به محض تصمیم به سفر فقط کافی است پاسپورت داشته باشید؛ سفر شما آغاز می‌شود. همین مساله باعث شده شرایط سفر برای کسانی که به تماشای جاده با ماشین شخصی یا اتوبوس علاقه‌مند هستند، راحت‌تر شود.
شهرهای مرزی ایران که مسافران می‌توانند از آن‌ها عبور کنند، حدود پنج شهر است؛ اما معروف‌ترین آن‌ها نوردوز نام دارد. دوردوز روستایی مرزی، دیدنی و قدیمی با پوشش گیاهی ساده و دوست داشتنی است. این روستا یکی از مشهورترین پایانه‌های رفت‌وآمد مردم و کالاهای اساسی ایران محسوب می‌شود.

ارمنستان 1 800x450 راهنمای سفر از مرز زمینی ارمنستان

ویژگی برتری که روستای نوردوز دارد وجود بازارچه‌ای بزرگ پر از کالاهای قدیمی و جدید است که معمولا در شهرهای داخلی ایران پیدا نمی‌شود. قیمت کالاها در این بازار بسیار ارزان‌تر از ایران است؛ تا جایی که اصلا باورتان نمی‌شود.

مهم‌ترین مرز ایران و ارمنستان

همان‌طورکه گفته شد نوردوز مهم‌ترین مرز ایران و ارمنستان است. این مرز در روستای نوردوز شهرستان جلفا آذربایجان غربی ساخته شده و سالانه میلیون‌ها مسافر را به‌سمت ارمنستان راهی می‌کند. اگر اهل سفر زمینی باشید، بهتر است از همین مرز وارد ارمنستان شوید. فاصله تهران تا این مرز چیزی حدود ۸۰۰ کیلومتر است.
با این‌که رانندگی در مسیر آذربایجان حس‌وحال دیگری دارد، اما پیشنهاد می‌کنم به جای خودروی شخصی از اتوبوس‌های مسافربری استفاده کنید. اتوبوس بدون دردسر شما را سوار می‌کند، لب مرز برای مهرزنی پاسپورت توقف کرده و تا خود ایروان پایتخت ارمنستان می‌رود. با این شرایط شما هیچ دردسری از بابت نشناختن جاده‌ها و… ندارید.
اگر اولین بارتان است که به این کشور می‌روید، بهتر است همین کار را انجام دهید و بعد از این‌که جاده‌ها برایتان آشنا شد، در سفر دوم و سوم از خودرو شخصی استفاده کنید.

فاصله تهران تا مهم‌ترین شهرهای ارمنستان

مسیرهای منتهی به مرز از تهران و از مرزهای ایروان همه جزو زیباترین مسیرهای ایران هستند. زیبایی بی‌حدواندازه کوه‌های ارمنستان، دریاچه سوان در مسیر و هزاران جاذبه طبیعی دیگر که چشم هر بیننده‌ای را مست می‌کند، در این جاده هستند. حیف است که با شرکت در تور ارمنستان هوایی آن‌ها را ازدست بدهید.

ارمنستان راهنمای سفر از مرز زمینی ارمنستان

دو مسیر از مرز به‌سمت ایروان وجود دارد. هر دو مسیر حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ کیلومتر جاده مشترک تا شهر اغوانی ارمنستان دارند. این دو مسیر یکی کوتاه‌تر، اما کوهستانی و بدمسیر است و دیگری سالم، اما دوتر. درکل می‌توان گفت هر دو مسیر تفاوتی در ساعت زمان و سختی جاده ندارند؛ اما چیزی که بین آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند منظره‌های آن‌ها است.

مسیر اول

مسیر اول بعد از اغوانی به‌سمت شهر آرپی ارمنستان می‌رود. این همان جاده کوهستانی است که گفتم. جاده‌های سخت و طاقت‌فرسا که مطمئنم رانندگی در آن‌ها بیشتر از ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر سرعت نمی‌شود. این مسیر کوتاه‌تر از مسیر دوم است؛ اما به همین دلیل زمان رانندگی در آن تا ایروان به ۱۰ ساعت هم می‌رسد.

مسیر دوم

مسیر دوم بعد از اغوانی به‌سمت وایک شاتین، لاشن و سپس ایروان می‌رود. بعد از اغوانی تا ایروان در این جاده حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله است؛ اما در این جاده دریاچه سوان یکی از زیباترین دریاچه‌های دنیا وجود دارد. مطمئنم دوست دارید از پشت شیشه‌های خودرو این دریاچه و منظره‌های آن را ببینید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد