جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۳ مقصد خارجی برای سفری خاص و به یادماندنی

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ بهمن ۱۴۰۱

سفرهای خارجی می‌توانند تجربیات متفاوت و گسترده‌ای از جهان پیرامون را برای ما به همراه داشته باشند. هر کشوری در جهان برای خودش فرهنگ، زبان و جلوه‌های متفاوتی از زندگی را به همراه دارد. در این میان، برخی مقاصد، به دلیل تنوع فرهنگی، طبیعت شگرف و فرهنگ و تمدن در سده‌های دور یا دوران معاصر می‌توانند غنای ویژه ای به تجارب گردشگری ما ببخشند. در این نوشته با ۳ مقصد ویژه و منحصر به فرد برای سفر و گردشگری خارجی آشنا می‌شویم.

مقصد خارجی ۳ مقصد خارجی برای سفری خاص و به یادماندنی

۳ مقصد برتر برای یک سفر خارجی متفاوت

حال سراغ انتخاب بهترین مقصد برای سفر خارجی می‌رویم. دنیا بسیار گسترده‌تر از مرزهایی است که ما احاطه کرده‌اند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفر خارجی را دارید در ادامه به بررسی کشورهایی می‌پردازیم که انتخاب آنها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

فرانسه

امکان ندارد خودتان به فرانسه و به خصوص شهر پاریس فکر نکرده باشید. غذاهای محشر، تاریخ غنی، اتمسفر متفاوت و هزاران هزار دلیل دیگر، این کشور و به خصوص شهر پاریس را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است. به طوری که فرانسه قرن‌هاست که قلب مهمانان خود را به تسخیر در می‌آورد.
اگر راهی سفر به فرانسه شدید به جز برج ایفل و موزه‌ی لوور که قطعا برای بازدید از آنها خواهید رفت، سری هم به کاخ ورسای، کوت دازور (ریویرای فرانسه)، مون سنت میشل، کلیسای نوتردام، پروانس، دهکده آلزاس و کارکاسون بزنید. فرانسه برای هر قشری از توریست‌ها، از طبیعت گردان گرفته تا عاشقان تاریخ و فرهنگ، جاذبه‌های توریستی شگفت انگیزی دارد. اگر هم به شکم‌گردی و چشیدن غذاهای کشور جدید علاقه دارید حتما کاسوله، کوک آو وین، استیک فریتس، سوفله شکلات، بورگوین و چارنته موله را در فرانسه امتحان کنید.

ایتالیا

یک ضرب المثل خارجی قدیمی هست که می‌گوید «همه‌ی راه‌ها به رم ختم می‌شود». پس چرا مسیر سفر شما هم به ایتالیا ختم نشود؟ از کانال‌های معروف ونیز گرفته تا زرق و برق میلان و زیبایی خیره کننده‌ی ساحل آمالفی، ایتالیا هیچ توریستی را ناامید نمی‌کند. سفر به ایتالیا نه تنها مانند باز کردن دریچه‌ای به قلب تاریخ اروپا محسوب می‌شود، بلکه بسیار خوشمزه هم خواهد بود. چرا که لذت چشیدن پیتزا و پاستا در زادگاه آنها قطعا فراموش نشدنی است.
با سفر به ایتالیا بازدید از کولوسئوم، ونیز، شهر پمپی، برج کج پیزا، شهر ساحلی آمالفی، دریاچه کومو، کلیسای سانتا ماریا دل فیرو فلورنس، چینکو تره، شهر واتیکان، فروم رومی‌ها، کلیسای سنت مارک و معبد پانتئون را فراموش نکنید.
همچنین به شکموها توصیه می‌شود تا وقتی در ایتالیا هستند چشیدن غذاهای اصیل این کشور مانند چیتی (اسنک‌های کوچک ونیزی)، ریزوتو اسکامپی و لیمو، بیستکا الا فیورنتینا، پارمیگینا ملانزین، اورکتیتی با کلم بروکلی، قارچ پورچینی و پاستا تروفل، تیرامیسو و کانولی را هم از دست ندهند. امتحان کردن پیتزا مارگاریتا هم که بماند.

مقصد خارجی1 ۳ مقصد خارجی برای سفری خاص و به یادماندنی

تایلند

تصور کشوری زیباتر از تایلند برای گذران یک تعطیلات فراموش نشدنی، آسان نیست. بانکوک، پایتخت این کشور، هیجان طلبان را به وجد خواهد آورد در حالی که با سفر به شمال چیانگ مای، آرامش مطلق را پیدا می‌کنید. در تایلند از بازدید از طبیعت زیبا و معابد بودایی باستانی لذت خواهید برد.
اگر تایلند را برای سفر انتخاب کردید می‌توانید بازدید از شهرهای بانکوک، چیانگ مای، پوکت، آیوتاها، کربی، مای هنگ سانگ، کو پنگان، کانچانابری، سوخوتای، کو سامو یا پاتایا را در اولویت خود قرار دهید. هر کدام از این شهرها جذابیت‌های خود را دارند و دست گردشگران را برای انتخاب باز می‌گذارند. برای مثال پوکت جزیره‌ای بسیار زیبا در این کشور است که علاقمندان به تفریحات آبی را سرگرم خواهد کرد. همچنین شهر آیوتاها یک شهر باستانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و ویرانه‌های آن، تاریخ تایلند را یادآور می‌شوند.
در تایلند به شکم‌گردها هم خوش می‌گذرد. غذاهای رنگارنگ و متفاوت تایلندی می‌تواند انتخاب جدیدی برای کسانی باشد که قصد امتحان کردن طعم‌هایی متفاوت را دارند. برای امتحان کردن دستپخت تایلندی‌ها سراغ غذاهایی مانند پد تای، سام تام، تام یام گونگ، یان نوا، تام خا گای، پد خائو، مرغ سبز و گائنگ دائنگ بروید.

چند نکته کلیدی برای یک سفر خارجی بدون تنش و استرس

مدارک خود را بررسی کنید

قبل از شروع پروسه‌ی خرید بلیط هواپیما و غیره، ابتدا اطمینان حاصل کنید که مدارکتان کامل و بی‌نقص باشد. حتما پیش از رزرو، تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید. همچنین قوانین مربوط به ویزای کشور مورد نظر را نیز بررسی کنید. دارندگان پاسپورت‌های کشورهای مختلف برای دریافت ویزا با قوانین متفاوتی رو به رو خواهند شد. برای دریافت ویزای بسیاری از کشورها لازم است هر چه زودتر اقدام کنید در حالی که برای برخی کشورهای دیگر، می‌توانید ویزای توریستی را حین رسیدن به مقصد و در فرودگاه بخرید. به همین دلیل است که حتما باید مدارک مورد نیاز خود و همچنین شرایط ویزا را با دقت بررسی کرده و با دقت از مدارک خود مراقبت کنید.

به موقع برای رزرو اقدام کنید

برای رزرو هر سفر خارجی باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ مورد نظر خود برای پرواز، نسبت به رزرو بلیط یا خرید تور اقدام کنید. این کار سبب می‌شود تا هزینه‌ی کمتری برای رزرو پرداخت نمایید.

مقصد خارجی2 ۳ مقصد خارجی برای سفری خاص و به یادماندنی

به محض این که مقصد خود را انتخاب کردید، شروع به جستجو برای رزرو پرواز یا تور کنید. پیشنهاد ما به شما برای مقایسه‌ی قیمت‌های شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی مختلف، استفاده از موتور جستجوی سفرمارکت است. سفرمارکت با دریافت اطلاعاتی نظیر مقصد، تاریخ پرواز و تعداد همسفران، تمامی تورها، پروازها یا هتل‌های موجود برای آن تاریخ را یکجا به شما نشان می‌دهد. در واقع کار شما را برای جستجوی بهترین قیمت و بهترین امکانات بسیار آسان‌تر می‌کند. چرا که به جای ساعتها جستجو در چندین و چند سایت مختلف، به راحتی تمامی بلیط‌ها یا تورهای موجود را در یک سایت (یا اپلیکیشن) بررسی کرده و ضمن مقایسه‌ی خدمات و امکانات آنها، در نهایت نسبت به رزرو اقدام کنید.

در مورد انتخاب محل اقامت خود، حساس باشید

اگر با تور سفر کنید، انتخاب محل اقامت را به آژانس گردشگری می‌سپارید؛ اما اگر قصد دارید خودتان برای رزرو هتل اقدام کنید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که تا حد ممکن نزدیک مرکز شهر باشد. این کار شما را برای گشت و گذار در شهر بسیار راحت‌تر می‌کند.

چمدان خود را با دقت ببندید

صرفا به لباس‌هایی که قرار است بپوشید فکر نکنید! وزن چمدان‌ها در پروازهای خارجی اهمیت زیادی دارد. در نتیجه باید در انتخاب وسایل خود به شدت حساس باشید تا هر چیزی که ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید را داشته باشید. مثلا همراه داشتن نوع بین المللی آداپتور شارژر می‌تواند بسیار مفید واقع شود. چرا که در بسیاری از کشورها پریزهای برق متفاوت هستند. همچنین به همراه داشتن یک جفت کفش پیاده روی نیز انتخاب خوبی خواهد بود چرا که احتمالا بسیاری از مکان‌ها دیدنی شهر را پیاده زیر پا خواهید گذاشت.

مقصد خارجی4 ۳ مقصد خارجی برای سفری خاص و به یادماندنی

سخن پایانی
رفتن به یک سفر خارجی و بین المللی می‌تواند تجربه‌ی هیجان انگیزی باشد. قرار گرفتن در یک محیط کاملا متفاوت با فرهنگ و زبان جدید، بسیار جذاب و خارق العاده خواهد بود و خاطرات شگفت انگیزی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. اگر آماده‌اید بال‌های خود را باز کرده و دنیا را ببینید، برای خرید بلیط یا رزرو تور سری به سفرمارکت بزنید تا ماجراجویی خود را برنامه ریزی کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد