جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا

تاریخ بروزرسانی :
۷ تیر ۱۴۰۱

سفر به مشهد مقدس، آرزوی بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) است. یک ایران، یک مشهد، و یک امام رضا جان (علیه السلام).
زائرانی که به مشهد مقدس می آیند، از نظر مکان اقامتشان به چند دسته تقسیم می شوند.
بعضی به زائرسرای حرم مطهر که متعلق به آستان قدس رضوی است می روند. چرا که قیمت های مناسبی دارد، هرچند که با حرم مطهر فاصله دارد.
عده ای به سراغ پارک های زائرپذیر می روند و چادر می زنند. بعضی در مساجد اسکان می یابند.

هتل در مشهد قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا

مسافرانی نیز به هتل هایی که از قبل آشنا بودند و رضایت هم داشتند می روند. بعضی به هتل هایی که طرف قرارداد محل کارشان است می روند. فرهنگیان در مدارس اسکان می یابند. بعضی به منزل اقوام خود در مشهد می روند.
و در نهایت هم عده ای به هتل های مختلف اطراف حرم مراجعه می کنند. اگر شما جزء گروه آخر هستید، باید بگویم که پیدا کردن هتل در مشهد بصورت حضوری هرچند ممکن است، اما شاید مقرون به صرفه نباشد. زیرا شما بصورت حضوری حوصله و وقت گشتن هتل های مختلف را ندارید، ضمن اینکه وسایل سفر همراهتان است و خستگی سفر نیز دارید. لذا به اولین یا دومین پیشنهاد هتل راضی می شوید. اما اگر از قبل رزرو کنید، می توانید اقامتگاهی باب میلتان بیابید، چه از نظر قیمت، چه از نظر موقعیت مکانی، و چه از نظر امکانات. از طرفی داشتن لیست هتل آپارتمان مشهد هم کمک زیادی در انتخاب مکان مناسب می کند.

هتل در مشهد1 قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا
همانطور که اشاره شد، زائرسرای حرم مطهر قیمت مناسبی دارد. اما نکاتی در این باره باید مد نظر زائرین عزیز باشد. اولا اینکه این زائرسرا با حرم فاصله دارد و باید با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی، یا وسایل نقلیه خود زائرسرا به حرم مشرف شوید. ثانیا اینکه در ایام شلوغ که قیمت هتل ها هم بالاست، استفاده از زائرسرا مقرون به صرفه است. اما اگر در ایام خلوت سال مثل زمستان به مشهد سفر می کنید، از آنجا که هتل های نزدیک حرم تقریبا خالی از مسافر هستند، لذا می توانید هتل نزدیک حرم با قیمت های مناسب پیدا کنید.
وقتی می گوییم هتل در مشهد نزدیک حرم، یا نزدیکترین هتل به حرم امام رضا علیه السلام، هر کسی برداشت متفاوتی می تواند داشته باشد. مثلا نزدیک بودن به حرم برای افراد مختلف می تواند هر کدام از معانی زیر را داشته باشد:
۱- هتل در چند قدمی حرم باشد.
۲- فاصله پیاده از هتل تا حرم حدود ۵ دقیقه باشد.
۳- فاصله هتل تا حرم با اتومبیل حدود ۵ دقیقه باشد.
۴- فا صله هتل تا حرم بصورت پیاده کمتر از ۲۰ دقیقه باشد.
لذا هرکس نزدیک بودن هتل به حرم را طوری معنا می کند. و البته در هر کدام از این موارد که اشاره شد، قیمت هتل ها تفاوت می کند. چراکه یکی از عوامل تأثیرگذار روی قیمت هتل های مشهد، نزدیک بودن به حرم مطهر می باشد. هر چند که ممکن است زائر این نکته را نداند یا از نظر او موارد ذکر شده مساوی باشد. طبیعتا زائری که می خواهد مثلا هر سه وعده نماز را در حرم با جماعت بخواند، بهتر است هتلی انتخاب کند که حداکثر ۵ دقیقه پیاده تا حرم فاصله داشته باشد. و زائری که می خواهد مشهدگردی هم داشته باشد، لزوما نباید در هتل نزدیک حرم اقامت داشته باشد.
هدف ما از نوشتن این مقاله نیز کمک به شما زائر گرانقدر برای پیدا کردن مکان مناسب می باشد. در مشهد هتل ها، هتل آپارتمان ها، سوئیت ها، مسافرخانه ها و زائرسراهای زیادی وجود دارد. اما احتمالا همه به دنبال هتل های نزدیک حرم امام رضا علیه السلام هستند.
البته خوب است که اطلاعاتی هم درباره خیابان های منتهی به حرم داشته باشید. در اینصورت دامنه انتخاب هتل نزدیک حرم برای شما بسیار زیاد خواهد بود. زیرا در هریک از خیابان های منتهی به حرم، بسیاری هتل نزدیک حرم وجود دارد. در اینصورت هتلی را انتخاب خواهید کرد، که قیمت مناسب تر و امکانات بهتری داشته باشد. همچنین یکی از چیزهایی که می تواند باعث اطمینان و آسودگی از رزرو شود، داشتن نظرات مسافرین قبلی است. ما این امکان را برای زائرین عزیز فراهم کرده ایم. لذا برای مشاهده نظرات مسافرین قبلی ما به صفحه اینستاگرام ما به آدرس melkmashhad.ir مراجعه فرمایید.

هتل در مشهد3 قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا
حرم مطهر از اطراف با چهار خیابان اصلی و چند خیابان فرعی احاطه شده است. خیابان های اصلی عبارتند از: خیابان امام رضا (ع)، خیابان آیت اله شیرازی، خیابان شیخ طبرسی، خیابان شهید نواب صفوی. در این میان ممکن است خیابان طبرسی بیشتر به گوش زائرین عزیز خورده باشد. چرا که قدیمی و معروف و نزدیک ایستگاه راه آهن است. البته تنوع هتل در این خیابان کمتر از بقیه خیابان های منتهی به حرم است و ممکن است همین موضوع باعث کاهش رقابت و افزایش قیمت گردد. خیابان امام رضا (ع) که به خیابان تهران نیز معروف است نیز از خیابان های قدیمی منتهی به حرم بوده و از آنجا که مسیر مشهد به تهران از انتهای این خیابان می باشد، از قدیم به خیابان تهران معروف شده است. ترمینال اتوبوس های بین شهری هم در انتهای همین خیابان است. مسیر فرودگاه هم از انتهای همین خیابان است. در خیابان امام رضا (ع) تنوع هتل ها بسیار بالاست. خیابان شیرازی از خیابان های نسبتا خلوت تر منتهی به حرم محسوب می شود. چراکه زائرین عزیز زیاد با آن آشنایی ندارند و این خیابان معمولا مسیر تشرف به حرم برای ساکنین مشهد است. لذا آن حالت ازدحام و شلوغی خیابان های طبرسی و امام رضا (ع) را ندارد. خیابان نواب صفوی نیز هتل ها و مسافرخانه های زیادی دارد و این خیابان در قسمت پایین پای مبارک امام (ع) قرار گرفته است. لذا اهل معرفت همیشه از این سمت یعنی از سمت پایین پای مبارک حضرت امام رضا (ع) وارد حرم می شوند. اذن دخول می خوانند، به سمت روبروی حضرت می روند، زیارت می خوانند، سپس به سمت بالای سر مبارک می روند و نماز زیارت و دعا می خوانند، و بعد از حرم خارج می شوند.

هتل در مشهد2 قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا
در سال های اخیر با توسعه خیابان های اطراف حرم مطهر، خیابان های فرعی جدیدی نیز منتهی به حرم افتتاح شده است. در این خیابان ها نیز هتل های زیادی وجود دارد که از نگاه بسیاری از مسافرین مغفول مانده است. چون این هتل ها می تواند فاصله کمی تا حرم داشته باشد.
سلایق زائرین در انتخاب هتل متفاوت است. ممکن است عده ای هم دنبال هتل های مشهد نزدیک حرم با غذا باشند . چراکه نمی خواهند به دنبال غذا از این رستوان به آن رستوران بچرخند و می خواهند بیشتر وقت خود را به زیارت اختصاص دهند.
ذکر این نکته هم برای زائرین عزیز مفید است که چنانچه معذوریت ندارید، در ایام خلوت به مشهد سفر کنید. یعنی پاییز و زمستان. چون بخاطر خلوت بودن شهر می توانید زیارتی آرام داشته باشید، هتل هایی با قیمت های مناسب پیدا کنید، نگران جای پارک برای خودروی شخصی نباشید، نگران گم شدن کودکان نباشید، در مسیر جاده یا قطار یا هواپیما هم شاهد ازدحام نباشید.
چنانچه می خواهید اطلاعات کافی از هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد کسب کنید و با نحوه رزرو آنها آشنا شوید، کافی با شماره تلفن ثابت رزرواسیون ۰۵۱۳۷۲۷۹۰۹۱ تماس بگیرید یا از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۵۴۶۰۸۵۸۶ پیام دهید. ما با توجه به تاریخ تشرف شما، تعداد شب اقامت شما و تعداد نفرات شما، گزینه های موجود را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با آگاهی کامل رزرو را انجام دهید. حتی امکان فرستادن فیلم از داخل هتل ها نیز در واتساپ میسر است. در ضمن چنانچه به هر دلیلی از رزرو پشیمان شدید، بلافاصله مبلغ بیعانه شما باز گردانده می شود.

هتل در مشهد4 قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا
همانطور که اول این نوشتار اشاره کردیم، مشهد یعنی شهری که دل بسیاری از عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) به آن گره خورده است. مشهد در ایران جای خالی کربلا را پر کرده است. مشهد یعنی جایی برای خلوت با امام (ع)، محلی برای کسب معارف دین، فرصتی برای رهایی از هیاهوی این دنیای شلوغ، ساعتی برای آسایش از تکرار روزمرگی، و خلاصه جایی که مشابه آن در ایران کم است. شاعری خوش ذوق، مشهد را اینگونه توصیف کرده است:

هرچند حال و روز زمین و زمان بَد است
یک قطعه از بهشت در آغوش مشهد است
حتی فرشته ای که به پابوس آمده
انگار بین رفتن و ماندن مردد است
اینجا مدینه نیست نه اینجا مدینه نیست
پس بوی عطر کیست که مثل محمد است؟!
حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای
اینجا برای عشق، شروعی مجدد است
جایی که آسمان به زمین وصل می شود
جایی که بین عالم و آدم زبانزد است
هرجا دلی شکست به اینجا بیاورید
اینجا بهشت ـ شهر خدا ـ شهر مشهد است

با اینکه هر سال میلون ها نفر از نقاط مختلف ایران و جهان برای زیارت به مشهد می آیند، اما هنوز هستند کسانی که در جای جای ایران به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته اند حتی یکبار به مشهد بیایند. آنها فقط تصاویر حرم امام رضا (ع) دیده اند و اشک ریخته اند. اما حضور قلب نزد امام از حضور جسم مهمتر است. هر جا که باشی می توانی همانجا را حرم فرض کنی، کافیست که حضور قلب داشته باشی. چرا که برای امام محدودیت جغرافیایی معنا ندارد. بهرحال چه خوب است یاری کردن کسانی که مشکل سفر به مشهد دارند. ما نیز به نوبه خود بعنوان رزرواسیون هتل در مشهد می توانیم مشارکت داشته باشیم. باشد که با کمک شما عزیزان یک دل منقلب شود و همین ما را بس. به قول حافظ:

دلا بسوز که سوزِ تو کارها بکند
نیازِ نیمْ شبی دفع صد بلا بکند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد