رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مهر ۱۳۹۲

بلاتکلیفی بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری

اشتراک گذاری

خبرگزاری میراث فرهنگی‌ ـ گردشگری‌ ـ کمتر از سه هفته از برگزاری هفته گردشگری و تاکید مسئولان بر حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تغییر تصویر جهانیان نسبت به ایران با معرفی جاذبه‌ها، فرهنگ و تمدن کشورمان می‌گذرد.

درحالی که مسئولان گردشگری به روال هر سال از کشورهای هدف گردشگری پرده بر می‌دارند، فعالان بخش خصوصی از بلاتکلیفی خود برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی پیش رو در حوزه گردشگری خبر می‌دهند.

“ابراهیم پورفرج” رئیس جامعه تورگردانان ایران در این خصوص به CHN گفت: «با وجود آنکه کمتر از یکهفته به آغاز نمایشگاه بین المللی تخصصی و جهانگردی لندن WTM باقی مانده هنوز تکلیف بخش خصوصی گردشگری درباره مشارکت بخش دولتی در این نمایشگاه مشخص نیست. در واقع اگر بخواهیم کارها را به بخش دولتی بسپاریم و منتظر فعالیت آنها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی باشیم هرگز کاری از پیش نخواهد رفت.»

او با اشاره به آنکه بخش خصوصی و آژانسداران به صورت انفرادی در صدد اجاره و گرفتن زمین در نمایشگاه لندن برآمده‌اند گفت: «با وجود آنکه این حضور برای بخش خصوصی هزینه‌های هنگفتی به همراه دارد و هر آژانس به طور میانگین حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌است اما از آنجا که این مهم حرفه ماست باید در چنین نمایشگاه‌هایی حضور داشته باشیم تا به معرفی بسته‌های سفر خود بپردازیم. در این مورد نیز نمی‌توانیم منتظر دولت بنشینیم چراکه در این صورت کارها عقب خواهد افتاد.»

به گفته پورفرج، بلاتکلیفی بخش خصوصی درباره شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تنها به این نمایشگاه ختم نمی‌شود بلکه در آینده‌ای نزدیک نمایشگاه گردشگری در ایتالیا برگزار خواهد شد که تکلیف زمین ایران در این نمایشگاه نیز مشخص نیست.

رئیس جامعه تورگردانان ایران در ادامه به نمایشگاه BIT میلان و ITB برلین اشاره و اظهار کرد:‌ »با وجود آنکه کمتر از ۴ ماه تا برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت داریم اما همچنان بلاتکلیف هستیم که آیا بخش دولتی گردشگری قصد همکاری دارد یا نه؟ در واقع مسئولان گردشگری باید تکلیف بخش خصوصی را مشخص کنند نه آنکه تنها وعده دهند.»

به اعتقاد این آژانسدار، اینگونه به نظر می‌رسد که باید فرصت بیشتری به دولت مردان جدید داد تا تصمیمات لازم درخصوص همکاری و تعامل با بخش خصوصی را اخذ کنند.

IMAGE634882429049111811 بلاتکلیفی بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *