جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ پرندگان بوستان ساعی تهران

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۸

فرقی نمی کند پیر باشید یا جوان، تنها با دقایقی قدم زدن در پارک ساعی تهران می توانید از لذت تماشای پرندگان در باغ پرندگان بوستان ساعی بهره مند شوید و سنجاب ها، فنچ ها و مرغ عشق های زیبای باغ پرندگان بوستان ساعی را به تماشا بنشینید. پارک ساعی دارای شش ورودی است که از هر شش ورودی می توانید به باغ پرندگان بوستان ساعی دسترسی داشته باشید بازدید از باغ پرندگان بوستان ساعی رایگان است.حتی مسافران اتوبوس‌های تندرویی که از مقابل ورودی غربی پارک ساعی می‌گذرند با یک نیم نگاه چشمشان به جمال زیبای فنچ‌ها و مرغ عشق‌هایی روشن می‌شود که درون یک قفس شیشه‌ای از سروکول یکدیگر بالا می‌روند و روی قره‌نی‌ها به بازیگوشی مشغولند. لذت تماشای بازیگوشی این مرغکان رنگارنگ وقتی بیشتر به دل می‌نشیند که در کمترین فاصله از محفظه شیشه‌ای ایستاده باشی و صدای آن‌ بازیگوش‌ها را هم بشنوی.

باغ پرندگان بوستان ساعی 1 باغ پرندگان بوستان ساعی تهران

سال ۱۳۲۴ یعنی زمانی که خیلی از ما هنوز چشم به این دنیا باز نکرده بودیم، مهندس کریم ساعی ـ یکی از استادان دانشکده کشاورزی کرج ـ ایده‌هایش را یک کاسه کرد و چنار و عرعر را که با آبیاری مختصر و مفید، خیلی زود خودی نشان می‌دهند و در عوض آبی که ریشه‌هایشان را سیراب می‌کند اکسیژن خالص و سایه خنک ارزانی می‌کنند، به مهمانی این زمین‌ها برد؛ مهمانی که تا امروز همچنان ماندگار شده‌اند. دستان این استاد دانشگاه طی ۴ سال یک گودال را به جنگلی تبدیل کرد و نام او زینت‌بخش دست‌پروده‌اش شد. سال‌هاست مردم تهران نام پارک ساعی را به عنوان یکی از زیباترین بوستان‌های شهر به زبان می‌آورند و گردشگران از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور با قدم گذاشتن در تهران دلشان هوای رفتن به پارک ساعی را می‌کند.
یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین داشته‌های پارک ساعی همین طوطی‌ها، بلدرچین‌ها، کبک‌ها، طاووس‌ها، مرغ‌های شاخدار و در کل پرندگانی است که گرچه در حصار قفس گرفتارند، اما انگار بی‌خیال دنیایی که آزادی‌شان را محدود کرده به زندگی مشغولند؛ دانه می‌چینند، با رنگ و ظاهر و صدایشان از گردشگران دل می‌برند و آنها را به پشت قفس‌ها می‌کشانند.
خرگوش، اردک، لاک‌پشت، سنجاب و… هریک در محوطه‌ای ویژه، بخشی از این بوستان ۱۲ هکتاری را به خانه خود تبدیل کرده‌اند.مسوولان شهرداری سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ گرچه حیواناتی از قبیل روباه و شغال را به پارک پردیسان منتقل کردند، اما گونه‌های جانوری دیگر را به این پارک آوردند تا از جاذبه‌های گردشگری پارک ساعی کم نشود.

باغ پرندگان بوستان ساعی 2 باغ پرندگان بوستان ساعی تهران

نحوه دسترسی
مسیر تاکسی
تاکسی ها از میدان هفت تیر و یا خیابان شهید بهشتی شما را به مقابل پارک ساعی می برند.
مسیر اتوبوس
با استفاده از خطوط تندرو اتوبوس در خیابان ولی عصر (عج)، در ایستگاه آبشار پیاده شوید.
مسیر مترو
نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک ساعی، ایستگاه شهید بهشتی واقع در خط یک مترو است.
مسیر خودروی شخصی
مسیر پارک ساعی از شمال با کوچه ساعی، از جنوب با کوی گلبرگ، از شرق با خیابان خالد اسلامبولی و از غرب با خیابان ولیعصر مرز مشترک دارد.
آدرس : خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، پارک ساعی

باغ پرندگان بوستان ساعی 3 باغ پرندگان بوستان ساعی تهران

منبع:
بزنیم بیرون

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد