جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

تاریخ بروزرسانی :
۶ آذر ۱۳۹۸

از جاذبه ها ی گردشگری تهران , باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد. باغ پرندگان تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند.

باغ پرندگان تهران7 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

باغ پرندگان دارای نظم و پاکیزگی قابل توجهی بوده و تمام فضای آن گل‌کاری شده است. این باغ در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است. باغ پرندگان تهران در ۲ فاز طراحی شده است. فاز اول که هم اکنون به بهره‌برداری رسیده است به نام «دشتچر» نام گذاری شده است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و «آبچر» نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالاً مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد. زمان احداث این باغ ۳ سال به طول انجامید.

باغ پرندگان تهران101 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

فاز اول باغ که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شدو به بهره‌برداری رسید. در قسمت ورودی محوطه باغ اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طوطی‌های سخنگو هستند که به شما خوشامد می‌گویند. پرندگانی نظیر کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج . . .. در این محوطه قرار گرفته‌اند. باغ پرندگان تهران محدوده بزرگی دارد و به دلیل طراحی مسیرهای پیچ در پیچ در آن مسیر طولانی را شامل می‌شود. با توجه به اینکه ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از بالا تقریباً محوطه باغ قابل رویت است. در شمالی‌ترین قسمت باغ پرندگان بزرگترین قفس آن جلب توجه می‌کند که گونه‌هایی از عقاب‌ها بر روی درختان تنومند اما بی شاخه در آن قرار داده شده‌اند. برخی گونه‌های لاشخور هم در این قفس به چشم می‌خورند، گونه‌هایی از جغد، شاهین نیز در قفس‌های کوچکی در آن قرار گرفته‌اند. در قسمت میانی باغ پرندگانی نظیر قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو و . . . . قرار گرفته‌اند. این محدوده توسط آبشارها و برگه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند احاطه شده است. دوطرف برگه‌های آب توسط پل‌های چوبی و زیبایی به هم وصل شده است. در محدوده جنوبی باغ هم پرندگان نام آشنایی هم چون اردک، قوی سیاه و سپید، غاز و . . . . به چشم می‌خورند.

باغ پرندگان تهران12 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

طراحی زیبای محوطه باغ پرندگان

از شاخصه‌های این باغ طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه باغ است. محوطه باغ را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده است دربر گرفته است. سایه بانهایی از جنس چوب، نی و پوشال، نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، عدم وجود تیر برق یا تأسیسات اضافی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن از شاخصه‌های این باغ می‌باشد.

باغ پرندگان تهران همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان بوده و مبلغ ورودی آن ۴۰۰۰ تومان می‌باشد. این مجموعه دارای پارکینگ بسیار مناسبی است که ورودی آن ۱۰۰۰ تومان بوده و از آنجا وَن‌هایی به صورت رایگان، بازدیدکنندگان را به سمت باغ هدایت می‌کنند.

آدرس : دسترسی به این مکان از طریق اتوبان‌ همت به این صورت می‌باشد: اتوبان همت، اتوبان شهید باقری شمال، خیابان کوهستان

اگر علاقمند بودید می توانید از باغ گیاه شناسی ایران هم بازدید کنید که مفصل در این سایت معرفی شده است.

 

باغ پرندگان تهران8 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

باغ پرندگان تهران9 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

 

باغ پرندگان تهران11 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

 

باغ پرندگان تهران13 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

باغ پرندگان تهران15 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

باغ پرندگان تهران16 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

باغ پرندگان تهران18 باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در کشور

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 11 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    واسه یه بار رفتن خوبه ولی تو بهار و تابستون

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    واقعا زيبا ديدني براي كساني كه عاشق پرنده ها هستن مكاني عالي است واقعا انسان لذت ميبره از ديدن اين پرنده هاي زيبا

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *