جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازنگری در مزایای گرفتن نشان ملی صنایع دستی

تاریخ بروزرسانی :
۸ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۸ – معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی از تشکیل کارگروهی برای مطالعه و بررسی نحوه‌ی برخوردها و حمایت‌ها پس از اعطای نشان ملی صنایع دستی خبر داد.

بهمن نامورمطلق در پاسخ به پرسش خبرنگار سرویس صنایع دستی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ مبنی بر این‌که مزایای نشان ملی برای هنرمندان صنایع دستی در شرایطی که بسیاری از آن‌ها به‌دلیل مشکلات مالی، توقع داشتند مزایای دیگری از این نشان نصیب‌شان شود، ولی تا کنون از حمایت‌های لازم برخوردار نشده‌اند چیست؟ گفت: به هنرمندان حق می‌دهم، متأسفانه پس از آن‌که نشان ملی به هنرمندان صنایع دستی داده می‌شد، آن‌ها را رها می‌کردیم و هیچ نوع امتیازی از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هنرمندان داده نمی‌شد. برای همین، کارگروهی را تشکیل دادیم تا این موضوع را مطالعه کند.

او اظهار کرد: منتظریم این کارگروه نتایج مطالعات و بررسی‌های خود را اعلام کند تا بر آن اساس، سیاستگذاری کنیم که پس از دادن نشان ملی صنایع دستی، چه مزایا و تشویق‌هایی از جمله وام و محلی برای ایجاد کارگاه در صورت نداشتن مکان تولید به هنرمندان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: البته همین که با دادن نشان ملی، هنرمند صنایع دستی شناخته می‌شود و تا حدودی حق معنوی به او تعلق می‌گیرد خوب است، حالا برخی هنرمندان توقع بیشتری دارند که کاملا بحق است، چون آن‌ها برگزیدگان ما هستند، ما هم روی این موضوع حتما کار می‌کنیم.

نامورمطلق که برای حضور در مرحله‌ی پایانی داوری نشان ملی صنایع دستی به استان فارس رفته است، درباره‌ی این برنامه نیز گفت: استان فارس آخرین منطقه‌ای بود که محصولات آن برای نشان ملی صنایع دستی بررسی شدند، ۲۰۰ محصول ارائه شدند که پس از داوری، به محصولات و هنرمندان برگزیده نشان ملی اعطا می‌شود و این هنرمندان از حق معنوی اثر خود بهرمند می‌شوند و از این پس، اثر آن‌ها به نام و با امضای خودشان شناخته خواهد شد.

نامورمطلق افزود: هنرمندانی که این نشان ملی را گرفته‌اند، احتمال دارد مهر اصالت یونسکو را هم بگیرند.

12 2428D755 499212 800 بازنگری در مزایای گرفتن نشان ملی صنایع دستی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *