رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

رشد ۱۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ – تهران -ایرنا – رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی به ویژه اروپاییان در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

به گزارش ایرنا ، مسعود سلطانی فرعصر یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: بسیاری از هتل های شهرهای بزرگ کشورمان مثل اصفهان و شیراز تقریبا تا ۲ ماه آینده رزرو هستند و جای خالی ندارند.

معاون رییس جمهوری این توضیح را نیز داد که در ایام نوروز امسال روزانه حدود ۴۰۰ نفر از بنای تاریخی تخت جمشید در شهر شیراز دیدن کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد تعداد بسیاری از تورهای خارجی برای سفر گردشگران به ایران به ویژه در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ واوایل ۲۰۱۵ میلادی برنامه ریزی کرده اند .

سلطانی فر می گوید: اتفاقات خوب رخ داده در حوزه گردشگری نشان می دهد که سیاست دولت جدید در تعامل با کشورهای دیگر، تشنج زدایی است و از سویی مواضع به حق کشورمان در ارتباط با مسایل مختلف و به خصوص برنامه اقدام مشترک ژنوباعث باز شدن فضای بسته کشور در مراودات جهانی شده است .

وی با استناد به اظهارات رییس جمهوری عنوان کرد: همانطور که دکتر روحانی گفته اند پایه های تحریم در حال فرو ریختن است و افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در ماه های اخیر موید این موضوع بوده که سیاست های دولت یازدهم در گسترش تعامل با دنیا به شدت در حال پاسخ دهی است.

وی همچنین درباره تفاهمنامه امضا شده اظهار کرد : امیدوارم امضای این تفاهمنامه و همکاری میان ما بتواند تاثیرات مثبتی در روند حل مشکلات مختلف کشور به ویژه حوزه اشتغال نخبگان و دانشگاهیان را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علاوه برمسئولیت ها و رسالت قانونی، فرهنگی و سازمانی خود می تواند نقش بسیار موثری درفرایند حل مشکلات مربوط به اشتغال آن هم در کوتاه مدت ایفا کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان با وجود مشکلاتی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه اشتغال می تواند نقش مهمی در خروج از فرایند رکود داشته باشد .

از نظر وی، سازمان میراث فرهنگی در عرصه صنایع دستی به ویژه در روستاها می تواند به سرعت وارد عمل شده و زمینه اشتغالزایی را فراهم کند. دراین عرصه می توان با سرمایه گذاری بسیار اندک اشتغال پایدار و مناسب را ایجاد کرد.

سلطانی فر تصریح کرد: تولیدات روستایی همچون فرش، گلیم و سایردستبافته ها برای کشور ارزآوری بسیاری دارد.

بخش دیگری از سخنان رییس سازمان میراث فرهنگی به فعالیت های این سازمان اختصاص یافت ، وی گفت: ما برآن هستیم تا از کمک بخش خصوصی برای ایجاد بسترهای مناسب درحفظ مکان ها ، سایت ها و آثار تاریخی بهره بریم و افرادی که در اجرای این طرح ها به ما کمک کنند برای آنها تسهیلات و معافیت های مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره برنامه میراث سازمان فرهنگی برای روز ملی خلیج فارس گفت: قطعا در سازمان میراث فرهنگی برای روز ملی خلیج فارس (دهم اردیبهشت ماه ) برنامه های متنوعی خواهد داشت.

81140268-5653933 رشد 150 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *