رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ خرداد ۱۳۹۳

ایندیپندنت: گردشگران خارجی به ایران هجوم آورده اند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۳ – روزنامه ˈایندیپندنتˈ نوشت، با گرم شدن روابط ایران با کشورهای خارجی گردشگران خارجی به این کشور هجوم آورده اند و این کشور خود را آماده هجوم گردشگران غربی می کند.

ˈگلنار متولیˈ خبرنگار این روزنامه انگلیسی زبان در گزارشی در این زمینه افزود: هجوم گردشگران خارجی ملموس ترین تاثیر تلاش های ˈحسن روحانیˈ رئیس جمهوری ایران برای ترمیم روابط کشورش با آمریکا و اروپا است. این در حالیست که زنجیره هتل های بین المللی خود را آماده فعالیت دوباره در ایران می کنند و خطوط هوایی اروپایی به دنبال از سرگیری روابط شان با تهران هستند.

ˈمرتضی رحمانی موحدیˈ معاون سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران به تازگی گفت: در فاصله زمانی بین اول تا ۳۱ فروردین سال جاری ۴ هزار و ۵۹۴ گروه گردشگری خارجی از ایران دیدن کرده اند که بیش از دو برابر جمعیت بازدید کننده در همین دوره از سال قبل است. ایران به دنبال آسان تر کردن شرایط دریافت روادید برای ۱۲ کشور با هدف جذب گردشگران بیشتر است.

گروه روتانا (Rotana Group ) عربستان قصد دارد مجموعه هتل های پنج ستاره را در تهران و شهر مذهبی مشهد تاسیس کند. خطوط هوایی اتریش نیز پروازهای مستقیم خود به تهران را در مارس ( اسفند) گذشته از سر گرفت و مقامات ایرانی مشغول مذاکره با مقامات ایتالیا با هدف افزایش مسیر پروازهای شرکت هواپیمایی ˈآلیتالیاˈی این کشور هستند.

رحمانی موحدی گفت: نمایندگانی از ایتالیا، المان، لهستان و چند کشور عربی از جمله عمان و کویت به منظور بررسی فرصت های آتی سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران ازاین کشور دیدن کرده اند.

یکی از وعده های اولیه روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، بهبود کیفی صنعت گردشگری و جذب بیشتر گردشگرخارجی بود.

بر اساس گزارش بانک جهانی، در سال ۲۰۱۲ میلادی ۳.۸ میلیون نفر گردشگری خارجی از ایران بازدید کرده اند.

در عین حال، انتشارات ˈلونلی پلانتˈ ( سیاره تنها) که معتبرترین و معروفترین انتشارات راهنمای گردشگری در جهان است، اعلام کرده که افزایش تمایل مردم به کسب اطلاعاتی درباره ایران، این ناشر را بر آن داشته تا در ویراست جدید کتاب ˈراهنمای گردشگران خاورمیانهˈ فصلی را به معرفی ایران اختصاص دهد.

ˈبختیار حدادی مدیر هتل عباسی در اصفهان می گوید: ˈسال گذشته همین موقع از سال حدود ۴۰ درصد مهمانان این هتل را خارجی ها تشکیل می دانند اما امسال ۸۰ درصد از آنها خارجی هستند.ˈ

وی که ۱۴ سال مدیریت این هتل را برعهده داشته، می گوید همه ۲۲۵ اتاق این هتل تا ژوئن ( خرداد) رزرو هستند و فقط تعدادی از سوئیت های بزرگ این هتل برای مهمانان عالی رتبه خالی مانده اند.

بیشتر گردشگران در فاصله آوریل تا اوایل ژوئن ( فروردین تا خرداد) و سپتامبر تا اکتبر ( شهریور و مهر) از ایران دیدن می کنند.

یک گردشگر اتریشی ۶۱ ساله که در دیدار از شیراز گفت که تجربه وی در ایران تاکنون کاملا مثبت بوده است.

ˈیونس یحییˈ مدیر هتل پنج ستاره کوثر در اصفهان گفت ما به اقدامات بیشتری برای کمک به گشودن بخش های مختلف اقتصادی ایران به روی بازدیدکنندگان از این کشور نیاز داریم.

وی افزود: در حال حاضر بخش های مختلف مستقل از یکدیگر فعالیت می کنند و هماهنگی ندارند. ما به کنسرسیومی برای فعالیت های تجاری مربوط به صنعت گردشگری نیاز داریم.

یک معلم ۳۳ از لندن که به تنهایی به ایران سفر کرده در بازدید از شهر تاریخی اصفهان گفت: به اقدامات بیشتری از جمله ارائه اطلاعاتی درباره روادید برای تسهیل دیدار گردشگران از ایران نیاز داریم. گرفتن روادید برای من دشوار بود اما وقتی در نهایت موفق به دریافت آن و دیدار از ایران شدم، از مشاهده این همه گردشگر تعجب کردم.
منبع:عصرایران
iqeTfl2_bZZ0 ایندیپندنت: گردشگران خارجی به ایران هجوم آورده اند

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    بایدم گردشگران خارجی به ایران هجوم بیارن… ی کشور با این همه اقلیم و اثار تاریخی .. دیگه چی بهتر از این.تازشم ارزش پولشونم ک چندبرابر ماست

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *